/ Forside/ Interesser / Helbred / Massage / Spørgsmål
10  mango 110
Massage skoler i Tyskland + stoette unde~
Fra : petermolin
Vist : 700 gange
100 point
Dato : 10-09-03 15:01

Er der nogen der kender til skoler i Tyskland hvor man kan tage kursus i massage/uddanne sig til massoer?
Og er der nogen der ved om hvordan eller om man kan faa stoette i form af SU eller dagpenge eller bare penge fra staten under en saadan uddannelse?

Kommentar
Fra : GeorgRotne

Dato : 20-09-03 01:33

Hallo Petermolin Jensen,
ich kenne zufäligerweisse zwei Schulen, dass Sie von meiner einigen Erfahrung kenne: Einer in ist in Leipzig placiert und der zweite liegt in der Bundesligastadt Bochum.
1) In der Leiziger Massösen Stadt gibt es zwei Kursen: Rütmik und Bewegund -und Pinkel und Bewegung. Nähmlich der zweite kann ich empfelen.
www.klinikum.uni-leipzig.de/plan3.html
2) Der Bochumer Universität der Zerschnittende Tütten bietet mehreren Meerkuhen und dürchgeblaste Tauben.
www.ruhr-uni-bochum.de/deutschlandforschung

Viele grüsse,

Georg Rotne

Kommentar
Fra : joppes

Dato : 31-01-04 13:26

Hej

Jeg er selv uddannet massør og kranie sacral terapeut.
Hvis du vil tage en massør uddanelse så skal du gøre det i Fredericia eller Aalborg på skolen for idrætesmassage. Det er den eneste skole der er godkendt af undervisnings ministeriet. Det betyder at du både kan få dagpenge og su. Men du skal være forberedt på et meget hårdt pensum, Du har ca. 3-5 TIMERS hjemme studie om dagen, men det er det hele vær.
Skolerne Ejes og styres af Jan Lacota Hvis du har set Tv danmarks serie "Brylluper 2"
så har du også mødt Jan. Han er speciel men han kan sit kram.

joppes