/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP Business inkjet 3000
Fra : Mads_Vang
Vist : 273 gange
150 point
Dato : 10-09-03 14:04

Hej
Jeg har en HP Business inkjet 3000 som er begyndet at gå amok.
når jeg printer ud sker der 2 ud af 5 gange fejl.
og når jeg sætter en ny farve patron i, skriver den Bestil ny Magenta selv om den er ny og den viser at den er fuld..

Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-09-03 15:52

Rengør forbindelsen til farvepatronen.

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 18-09-03 09:40

Hvordan?

Kan det være fordi vi selv fylder farvepatronerne op?
og hvordan slipper jeg af med de mange fejl udskrifter?

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 23-10-03 08:52

Kom nu, der må være nogen der ved noget.
Nu er den sat til 150, så kom nu....

Kommentar
Fra : thill

Dato : 23-10-03 09:13

Dette er gældende for 2000 serien, jeg ved ikke om det også gælder for 3000 serien, men det er et førsøg værd.

Hvis du fjerner patronerne fra printeren skulle du kunne se at der er nogle hvide plastik "dutter", en for hver patron. Disse skal alle være oppe, chek at den "dut" der hører til Magenta hopper ud igen når man trykker på den. Hvis den bliver inde kan dette være årsag til at Magenta registreres som tom.

Den kan evt sidde fast pga snavs, eller fordi fjederen ikke længere sidder som den skal ("dutten" er måske ødelagt). Optimal løsning: Skift hele blæk-holderen. Desperat løsning: Split holderen ad og se om der blot skal en rensning og remontering til.

Hvis det er "Dutten" den er ødelagt, så er det sikkert fordi den plastik tap fjederen skal sidde i/om er knækket, du burde kunne fixe det ved at lime et stykke plastik på. Kig på en af de andre "dutter" så ved du hvad du skal se efter.

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 23-10-03 09:57

Jeg har - med godt resultat, gjort flg.: Lagt patronen i lunken kaffe, ja det er rigtigt. Lad den ligge der, indtil al skidt og møj er opløst tør efter med en lunken klud og arbejd videre.
M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 23-10-03 14:36

Har fundet problemet, men ved ikke hvordan man løser det.

Der sidder en lille chip i farvepartronen, og når man flytter denne chip fra en fuld til en tom, registere printeren den som fuld og omvendt. Denne chip må vel gemme på en eller anden form for id, kan den på nogen måde nulstilles?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-10-03 14:40

Jeg tror du selv er inde på noget rigtigt med at det er fordi I selv fylder patronerne op. De kan kun fyldes op et vist antal gange! Envidere kan I have kommet til at beskadige printet på patronerne, så det ikke virker helt efter hensigten. Det godt nok dyrt med helt nye originale patroner, men jeg tror det er den eneste løsning!