/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad hedder denne sang ?
Fra : Yllemanden
Vist : 404 gange
150 point
Dato : 09-09-03 23:33

Jeg har søgt efter navnet på denne sang i snart 10 år nu, og jeg kan stadig ikke finde ud af det.
Jeg har hørt den i en tegnefilm som jeg stadig har, som hedder: "American Rabbit".
Her spiller en lille kanin klaver med sin mor, hvor den altså bliver spillet.
Om sangen er der en anden kanin der siger noget med Felix Mendelsohn, men jeg ved ikke hvor pålideligt det er.
Jeg har i hvert fald indspillet et lille del af den i Fruity Loops, så godt som jeg nu kunne.
Håber det hjælper til at finde frem til hvad sangen hedder.
Linket til sangen er:
http://www.absinthen.dk/Musik/sang.wav

På forhånd tak
- Yllemanden

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 09-09-03 23:50

Hej.

Det er nogle som hedder "Lorenzo Music" der har lavet musikken - men jeg kan ikke lede videre før i morgen (Er næsten faldet i søvn)

Mvh
Bue

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 09-09-03 23:52

Tja, jeg ved ikke hvad den hedder, men det er den samme melodi som Georgio Moroder (Jeff Lynne) "skrev" til filmen "Electric Dreams" i 1984. Sikkert et klassisk tema som er omskrevet. Jeg håber at du kommer lidt næremere end dette.
Mvh. Jørgen.

Kommentar
Fra : black_silver

Dato : 10-09-03 14:16

Naah - tror ikke det er helt den samme som Electric Dreams. Lyt til den her (godt nok medi):
http://users.zipworld.com.au/~rmills/Music80s.htm#Genuflections%20of%2080s%20Music,%20Part%203

"Together in Electric Dreams" bliver sunget af Human League.

Kanin sangen lyder som noget jeg spillede på orgel, da jeg var lille og gik til orgelspil - kan dælme bare ikke komme på det......

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 10-09-03 14:27

Jeg talte ikke om "Together in Electric Dreams" !! Men om filmen "Electric Dreams, og det gennemgående tema heri, hedder "The Duel". Men det bringer vel ikke opklaringen nærmere ??
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 10-09-03 14:28

Mest til black_silver.
Jeg talte ikke om "Together in Electric Dreams" !! Men om filmen "Electric Dreams", og det gennemgående tema heri, hedder "The Duel". Men det bringer vel ikke opklaringen nærmere ??
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : black_silver

Dato : 11-09-03 13:07

Nå ok - så læste jeg ikke dit svar grundigt nok. Sorry *S*