/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Høj topfart!
Fra : Orsted_banden
Vist : 272 gange
100 point
Dato : 09-09-03 22:14

Er der nogen som har gode ideer til hvad mer jeg kan gøre ved min maxi. Jeg har 45-mm cylinder kit, 20mm kabu og studs, 32mm monza forrør, La franconi udstødning, fræst skylle kanaler op og skåret 3 ben af møllehjulet. Min gearing er 18-36 og det kan den nemt trække, jeg tar en maxi med 45-mm membran cylinder og 20mm kabu og cdi tænding og monza proma pot i optrækket, men han køre lige 2 km/t stærker en mig. Er der nogen der har nogen gode ideer????

Kommentar
Fra : passola

Dato : 10-09-03 13:52

køb en større cylle

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-09-03 14:20

Hmmm.... det optimale ville jo være at købe en større gearing, men jeg kan sgu ikke finde nogen!

Har hørt at det ikke skulle være umuligt at smide en monza cylinder på, dvs at du kan få en 47mm cylinder på den, så vil den nok rykke en hel del mere!

ellers er der jo kun tilbage at trimme tændingen og resten af motoren, og polere krumtaphuset og hele benzinens vej osv.! Ellers kan du jo vælge at porte din cylinder lidt hårdere, men det skal du ikke begi dig ud i hvis du ikke har prøvet det før, evt. få en anden til det...

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 10-09-03 15:27

Jeg har besluttet at jeg ikke vil købe anden cylinder.
Gir det flere omdrejninger at polere det hele???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-09-03 19:39

Yep, jo nemmere benzin har ved at komme ned i cylinderen, jo hurtigere kommer der jo benzin til cylinderen!

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 11-09-03 21:07

Jamen gir det ikke bare trækkraft??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-09-03 21:28

Det kan godt give en smule ja !

Kommentar
Fra : afrokaj

Dato : 11-09-03 22:44

hmmm.... har du prøvet at skift til en anden gearing?
du kanprøve to forskellige.

1. 16 til 45/47(lidt dårlig optræk men høj topfart)

2. 13 til 36/38/40(godt optræk samt god topfart)

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 12-09-03 17:20

Jeg køre med 18-36 gearing, den højste......

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 16-09-03 14:05

er der plads til et større bagdæk kan det jo give de 2 km du ønsker
vh cc

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 16-09-03 15:41

Kom lige i tanke om en ting... du kan lege med svinghjuls klokken, hvis du drejer noget af ydersiden af kan ud reducere vægten på krumtappen, dvs. mere modstand = højere fart hvis du kan indstille din motor efter det! Men det er noget der ikke bare skal gøre, der skal tages ufatteligt lidt af og så skal du prøve den på maskinen.. hvis du tager bare lidt for meget af kan du ødelægge det hele og miste effekt hvis den bliver for let...