/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Problemer med åbning af porte
Fra : thbala
Vist : 341 gange
90 point
Dato : 09-09-03 19:44

jeg har lige investeret i en trådløs router (Topcom skyracer WBR 244)
og nu er problemet at jeg ikke kan logge på messenger og jeg har en døjt forstand på den slags, men har fået fortalt at jeg skal åbne nogle porte.
Men efter jeg har åbnet dem (i et menupunkt der hedder "Protocol Filter) kan jeg stadig ikke logge på. Jeg er ikke sikker på at jeg gør det hele rigtigt, men jeg synes ikke manualen er til megen hjælp. der er også to andre punkter ("Virtual Server" og "Special AP") hvor der ser ud til at være noget med nogle porte.

Håber der er en der gider give sig tid til at svare på en forståelig måde, for som sagt har jeg ikke forstand på den slags.

Kommentar
Fra : 120566

Dato : 19-09-03 13:45

Har du hentet nyeste software version til den ?
Med den nyeste version har du lettere ved at lave opsætningerne
samtidig kan du øge hastigheden på trådløs.

Jeg havde også store vanskeligheder med at få det til at fungere før jeg
fik lavet opdateringen.
http://tools.topcom.net/files/WBR_244_v3.0.0.bin
er softwaren til routeren, husk også at opdatere den trådløse del.

I den nye software er der en forbedret setup guide som burde kunne løse dit problem.

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 21-09-03 10:22

tak.

så opstår der bare et nyt problem. Hvordan skal jeg opdatere den når jeg har filen?

Kommentar
Fra : 120566

Dato : 21-09-03 19:18

Du skal gå ind under Tools - Firmware.

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 22-09-03 23:37

det var også det jeg gjorde, men det virker ikke... den skriver bare "The version of setting file is not compatible." Ret irriterende

Kommentar
Fra : 120566

Dato : 27-09-03 16:50

"The version of setting file is not compatible."
Lyder som om du ikke har valgt den rigtige måde at gøre det på.
Prøv engang at læse den brugsanvisning der er på den medfølgende CD -
den er noget bedre end den trykte i kassen.
Ellers må jeg sige at jeg har meget svært ved at hjælpe dig her.

Kommentar
Fra : 120566

Dato : 27-09-03 16:51

"The version of setting file is not compatible."
Lyder som om du ikke har valgt den rigtige måde at gøre det på.

Setting file = opsætningen, det er ikke den.
Måske er det opsætnings filen du forsøger at opdatere og ikke firmware filen.

Prøv engang at læse den brugsanvisning der er på den medfølgende CD -
den er noget bedre end den trykte i kassen.
Den fortæller nemlig ikke noget herom - det findes kun i den på CDén.
Måske du også skulle prøve at downloade en ny opdateret brugsanvisning.

Ellers må jeg sige at jeg har meget svært ved at hjælpe dig her.