/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor stopper min blæser ikke i xp pro
Fra : Peternoltus
Vist : 472 gange
80 point
Dato : 09-09-03 17:17

Hvorfor stopper min blæser(cpu køler) ikke når jeg sætter min maskine i standby,jeg kører xp pro

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-09-03 17:56

Har du givet den tid nok? Blæseren er jo styret af en temperaturføler, og så længe din CPU er varmere end den indstillede grænseværdi, vil blæseren Køre. Det kan nu osse være, at du kan pille ved indstillingerne i BIOS-opsætningen. Der kan man jo vælge så meget andet! Og her om sommeren i et solbeskinnet lokale kan det sagtens være, at stoptemperaturen er indstillet til f. eks. 27 grader, og din maskine er varmere end det meget længe efter at du har valgt standby.

Kommentar
Fra : Peternoltus

Dato : 09-09-03 18:22

Den har fået tid nok,i vinters stod den og kørte i 2 dage hvor jeg ikke var hjemme,jeg synes ikke jeg kan finde noget i bios,men prøver lige at kigge engang

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-09-03 21:41

Hvis CPU'en er varmere end den indstillede varmeværdi, så burde bios vel stoppe din pc langt tid før du gik i standby? Ved du hvad din blæser hedder? Det lyder enten som en fejl på den eller dit motherboard

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-09-03 14:22

Har den altid haft det sådan? Hvis det er tilfældet, skal du måske have fat i en håndbog til bundkortet og se, hvor den termostatstyrede connector til CPU-blæseren er placeret. PC-er er trods al teknologien samlet af mennesker, og det kunne jo være, at stikket skulle sidde et par centimeter til højre. Altså find fabrikat og model af kortet, og hvis håndbogen er væk, så find et eksemplar på google.
mvh pbp

Kommentar
Fra : bjarnetid

Dato : 11-09-03 18:12

Tjek at power mannagement i BIOS er sat til auto eller user defined, så er dit problem løst, da computeren når den er i sleep mode ( stand by ) starter op igen efter BIOS rules
Mvh Bjarnetid

Kommentar
Fra : Peternoltus

Dato : 11-09-03 19:17

Det er endnu ikke kommet et brugbart svar,kan det hjælpe at fortælle at mit bundkort er et soltek 85 erv,pentium iv 2,2ghz,bios er lige opdateret,problemet har altid været det samme med det her bundkort