/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Forum
Fra : MKC
Vist : 303 gange
100 point
Dato : 08-09-03 13:00

Hej
Kan det lade sig gøre at lave et forum i HTML (jeg vil helst undgå PHP), hvis det kan hvor kan jeg så se nogle kode eksempler?

Tak
MKC

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 08-09-03 13:37

De forskellige tællere man kan få til sin hjemmeside tilbyder ofte forskellige service.
F.eks. har chart.dk et udmærket forum som jeg selv har benyttet et par gange.
Dette er et link til et af de fora jeg har haft igang.
http://www.fonager.dk/forum/forum.asp?master_id=6665
Som du kan se er det ikke i brug mere. Men det virker stadig.
Disse fora og lignende service ligger rent fysisk på en fremmed server. I dette tilfælde hos chart.dk.
Når du opretter en eller anden af disse ting, får du en stump html kode eller bare et link, som du sætter ind på din hjemmeside.
Så går resten helt af sig selv.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 08-09-03 14:38

Svaret på spørgsmålet er faktisk : Nej

Du kan ikke lave det i ren HTML - du skal bruge en eller anden form for script sprig til at gemme iindlæg med.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : MKC

Dato : 08-09-03 14:51

Hej sMorch
Skal dette script være være PHP, kan et Javascript ikke bruges til at gemme beskederne i ex en TXT-fil eller....????

Tak

Kommentar
Fra : MKC

Dato : 08-09-03 14:51

Hej sMorch
Skal dette script være være PHP, kan et Javascript ikke bruges til at gemme beskederne i ex en TXT-fil eller....????

Tak

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 08-09-03 15:02

Nix - du skal ud i php, asp, cgi eller sådan noget.

Har du FrontPage extensions på serveren kan du lave noget med en formular, der gemmer på en side lavet af FP

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 08-09-03 15:11

Hvis man skal lave det selv, skal det være noget php eller asp.
Hvis man benytter f.eks. chart.dk eller hostedsfuff.com eller noget lignende er det også lavet i php eller asp. Men det kan man jo være ligeglad med, for det hele fikst og færdigt og ligger på den fremmede server.
Det eneste man skal, er at sætte en html kode eller et link ind på sin egen hjemmeside (måske med lidt tilpasning).
Derved er man ikke afhængig af om ens webhotel understøtter php/asp, eller om man i det hele taget kan det her php/asp noget. Vi er jo nok mange, som ikke er verdensmestre endnu.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 18-09-03 17:59

Hej, hostedsfuff.com er en rigtig god side hvor det er let at få forum på din side.Det har jeg på min og det virker fint

Kommentar
Fra : simsala

Dato : 28-02-04 20:12

Det er rigtig nok at du ik ka gøre det uden at linke, men det kan godt lave det uden pop-up på www.eplugs.net
et rigtig godt sted!!
Ss