/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Det klør som ind i helvede!
Fra : MR9000
Vist : 1645 gange
112 point
Dato : 07-09-03 22:52

Hej med jer, jeg ve ik om det her er det rigtige sted at spørge, men jeg gør det alligevel!

Her på det sidste har jeg haft en meget slem kløen i numsehullet, pænt sagt, det er skide irriterende, det starter først sent på dagen, men bliver så ved lige til jeg falder i søvn, og når jeg vågner igen, er det væk. Det er først når jeg sætter mig på toilettet for at skide det kommer.

Kan det være jeg tører mig for meget?
Eller for lidt?
Kan jeg have kløet hul i et eller andet?

Håber i kan hjælpe mig, for det KLØR!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-09-03 23:03

Det lyder som om du har børneorm.. ked af at sige det, men jeg mener det faktisk!
Jeg vil ikke gå nærmere i detaljer, men hvis du har fem minutter, finder jeg lige et link.
nå, kuren er nem, du skal bare have en ormekur!

mvh Christina

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 122 point
Dato : 07-09-03 23:07

http://www.roedovre-apotek.dk/boerneorm.htm

hm... der står godt nok ikke noget om kløe... min svigerfar er læge og elsker at underholde med klamme detaljer ang. div sygdomme... orm har også været oppe at vende, så jeg VED art det klør!!!!

Smut du en tur til lægen!

mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-09-03 23:08

Børneorm forårsager en ubehagelig kløe omkring endetarmsåbningen, fordi hunormen, især om natten, vandrer gennem tarmene og lægger sine æg omkring endetarmsåbningen.

(KOPI fra ovenstående)

Jow jow, det var bare mig der læste lidt for hurtigt... Det står der godtnok!!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-09-03 23:35

Hej din stakkel !
<i> Spis 10 rå tyrkiske chilli og 18 hele hvidløg, vent så en halv time, nu har du så glemt alt om at det klør. </i>
!!! NEJ STOP DET VAR EN SPØG !!!

Men årsagen på din kløen kunne være.
Nyt mærke i Toiletpapir, sæbe, vaske/skylle-middel.
Ændrede spise/drikke vaner.
Begyndende hæmoride(kan være indvendig).
Inden at du smutter til lægen, kan du da lige prøve med baby-sæbe, og kløen bliver med garanti mildnet med baby-pudder(talkum)
Du kan da også prøve at stille dit spørgsmål på www.sundhed.dk
Håber at du kan bruge det til noget, og at dine arme er lange nok.

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 08-09-03 09:53

Hej,
Ja der kan være mange muligheder, også condylomer (kønsvorter) den med sæben o.a tror jeg ikke helt på, så ville kløen jo ikke være lokal.
Men som Christina sagde, smut en tur til din læge - jeg tror ikke nogen af os herinde kan komme med en korrekt diagnose til din kløen.
Laurenzio

Godkendelse af svar
Fra : MR9000

Dato : 08-09-03 15:33

Tak for svaret skingur, ville nu nødig gå til lægen for at blive raget i enden.. Prøver først lige at tage det roligt.. har jo "kun" stået på nogle dage..