/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
dyse/død i toppen..??
Fra : zeck
Vist : 427 gange
100 point
Dato : 07-09-03 22:29

jeg har en puch maxi!!!!den er filet op i kabuen og der er en 16mm studs på og så har jeg en proma model udstødning på og et hjemmelavet luft filter...!!!

men her på det sidste er den begyndt at dø ud når jeg rykker helt ned i gassen det er omkring de sidste 5-15 grader at den går ned i fart.. og det er ikke fordi at der er snaves i kabuen.. men det kunne godt virke som om den ikke fik nok luft eller at den fik for meget.. men luft gennemstrømmen er ellers god nok til "mellem" gassen..
skal jeg skifte dyse..??

og lige en ting til hvad er standart dyssen på en maxi.. og skal der ny dysse i hvis jeg piller plumben..???

--zeck--

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-09-03 06:16

Har du stillet på luft vs. benzin skruen ? Hvis du har prøvet det, så bør du lige kigge hvilken dyse du har i nu, og købe et par stykker der er lidt større og måske lidt mindre, og så prøve dig frem til du rammer præcis der hvor den kører godt!

Jeg ved ikke hvad standart dysen er, og nej, du behøver ikke nødvendigvis at dyse op, min gamle kørte fint uden, men på nogen skal man... Når det er så gamle motore vi snakker om, er de alle sammen forskellige, og det er ikke til at sige om det der sker i den ene motor også vil ske i den anden motor osv.

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 08-09-03 22:48

JA jeg har skruget på luft vs. benzin skrugen...

men jeg har et problem mere når jeg stiller den så den kan gå i tomgang er den mere død på det sidste stykke "gas"..!!

hvad med nålen ken det være den der skal stilles..??

hvad koster en dyst ca...??

--zeck--

men tak for det..

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-09-03 09:13

En dyse koster 15-20 kr. pr/stk.

Det kan være du skal rykke nålen en tak op eller ned, ved ikke så meget om den, men det kan hjælper hvis den står forkert at få den rettet, det gjorde min engang!

Kommentar
Fra : nactjo

Dato : 10-09-03 15:29

inden du køber ny dyse så tjek lige din dyse!! skru karburator osv af og se på din dyse og dine membran plader... en af mine venner havde det sammen broblem forleden og det vidste sig at en af hans Polini(brúrde være kvali) var knækket af og havde sat sig i studsen!!

/Nactjo

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-09-03 19:44

der er ikke membran på en puch, med mindre han har købt en speciel 45mm cylinder med membran....

Kommentar
Fra : nactjo

Dato : 12-09-03 23:30

sorry.. ved ik helt så meget om knallerter andet end om end en jog

/Nactjo