/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern harddisk
Fra : andreasf
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 07-09-03 18:32

Jeg overvejer at købe en ny harddisk med en tilhørende USB-harddiskboks ala følgende:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=65047

Jeg har på nuværende tidspunkt kun USB 1.1 (tror jeg, hvordan tjekker jeg det) og vil gerne vide om de er muligt at opgradere til USB 2.0 så jeg kan opnå hurtigere overførsel af data. Kan dette lade sig gøre? Mine nuværende USB-stik sidder på bundkortet.

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på i denne forbindelse?

mvh

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 07-09-03 19:08

Se det ser jo ud til at være en god handel.

Man kan montere et extra kort med USB 2.0 controller i et af PCI udvidelses stikkene.
De stik du har på bundkortet vil stadig fungere som de plejer.

mvh. Per

Kommentar
Fra : wuffer

Dato : 14-09-03 22:31

Ser ud som en god deal du har fundet. Seagate er en udemærket HDD. Kan dog ikke se om HDD er med 2 eller 8 mb cahce (betyder ikke det helt store). Udfra forklaring lyder det som om der er en ekstern strømforsygning til HDD (hvilket også er det mest normale).

Du kan sagtens bruge USB 2.0 på dit nuværende system, idet USB 2.0 standarden er bagud kompatibel med USB 1.1. Når du så gerne vil have UUSB 2.0 køber du bare en ekstern / intern usb 2.0 kort og vupti du er kørende.

Kig evt. på www.edbpriser.dk kortene ligger fra 169 kr. og op

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 21-09-03 14:37

Hej andreasf,

fik du svar på dit spørgsmål?

Måske du så vil væge at acceptere et svar, og lukke spørgsmålet.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-10-03 14:07

Jeg synes, at tilbuddet ser MEGET spændende ud. Jeg har adskillige gigabyte billeder, som jeg grumme gerne ville have sikret, da mit PC-dyr gør kludder. Er det ikke en bedre løsning med sådan en extern harddisk end med det evindelige brænderi af CD-rom´er?
Skal den nye disk bare sættes til USB-porten? Hvor ser man henne, hvad det er for noget USB, dyret har(1,1 eller 2,0)? -Er det svært at samle og montere? (underforstået: kan en dum blondine som mig finde ud af det)
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : wuffer

Dato : 03-10-03 14:05

Det er jo en samgssag om det er en bedre løsning. Jeg har besluttet at købe en. Jeg brænder dog altid en cd med mine dokumenter og andet der hvor jeg føler en sikkerhedskopi er et krav.

Ja du sætter bare HDD til en USB port. "Dyret" kører med USB 2,0. USB 2.0 standarden er bagudkompatibel så den fungere også med pc'ere der "kun" har USB 1.1.

Om den er svær at samle. Ved det ikke, men tvivler på der er det helt store i det. Det er sikkert bare to låg der skal skrues sammen. Send evt. Zeitech en mail.

Håber det hjalp

Mvh. Kasper

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-03 18:05

Traskede ned til Fona i dag og bestilte en Maxtor 120GB extern harddisk. Den skulle være klar til brug og samlet. Evt. kunne jeg få sat en USB 2.0 port i computeren samtidig. Det ville forøge overførselshastigheden 40 gange!!! Fonamanden sagde, at han kunne gøre det på 5 minutter, hvis jeg kom med maskinen... Så hvor svært kan det være?? Og så skulle harddisken bare kunne plugges i. De vil få disken hjem på tirsdag.... Min computer gør mange knuder... jeg kunne næsten ikke få den i gang i dag...Jeg håber, at den holder længe nok........ -Zeitec er for langt væk for mig...jeg er desværre ikke særlig mobil.