/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Westfire isoleret skorsten
Fra : kvl
Vist : 1167 gange
200 point
Dato : 07-09-03 15:00

Jeg skal have monteret en isoleret skorsten og det kan evt. blive en westfire med en udvendig diameter på 270 mm. Den indvendige, hvor overgangen er til det ikke isolerede røgrør er 150 mm.
Mine spørgsmål er: 1) Kan man via en reduktion gå fra 150 til 120 mm som er den maksimale diameter i min indkøbte brændeovn. Det skal være til at få godkendt af en skorstensfejer...?
2) Mon nogen her har en monteringsvejledning...? (Gennemføring i et næsten fladt tag)
3) Mon nogen ligger inde med dele til en isoleret skorsten med disse mål...?
Hilsen kvl

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 16:00

Prøv at kigge på Westfires hjemmeside http://www.westfire.dk
For tilbehør på http://www.westfire.dk/Tilbehoer/skorsten.asp

Kommentar
Fra : kvl

Dato : 07-09-03 18:30

Jeg har selv forinden prøvet hjemmesiden hos Westfire, men den giver mig ikke svar på mine spørgsmål. Mvh.kvl

Kommentar
Fra : wipo

Dato : 07-09-03 20:13

kontakt den du skal købe skorsten ved og de vil spørge hvilken brændeovn du har, så laver de skorstenen i de mål som brændeovnen har

samtidig skal du oplyse hvilken hældning dit tag har og du vil få et gennemføringsrør med påloddet bly der passer til hældning på dit tag

(monteringsvejledning følger med skorstenen) m.h.t. afstand til brandbart matriale

m.v.h. wipo