/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Programmer fryser eller kan ikke åbne op
Fra : helle3
Vist : 435 gange
40 point
Dato : 07-09-03 11:38

Jeg oplever tit med windows xp, at programmer enten ikke vil åbne op, eller at musen fryser.Det er irriterende, at jeg hver gang må trykke på crtl+Alt+delete for at lukke programmet.I andre tilfælde må jeg genstarte computeren.Min PC opfylder ellers minimumskravene for windows xp.Den har 384mb pc133 ram og kører med en 1,53Ghz cpu.Jeg kører nu med windows ME og der er ingen problemer, men jeg vil helst køre med windows xp, hvis der findes en løsning på problemet.

Venlig hilsen Bjørn Hee Jensen

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 07-09-03 12:12

Når der opstår mærkværdige problemer så kører jeg altid RegCleaner, eller WinDoctor fra Norton Utilities/SystemWorks.
Søg fx. på regcleaner på en søgemaskine, og du vil hurtigt komme til et download sted.

Mht. WinXP, så kan du godt få en kopi af en .iso fil som du selv skal brænde. Men den er kun noget værd, hvis du også erhverver dig en installationskode.

Send mig en mail til pef@post1.com

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 07-09-03 12:17

Bemærk også at Ravenholm har tilbud for tiden på en upgrade fra ME til XP kun 829,-
http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productID=2145226430

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 07-09-03 12:23

Har du nogen i familien, på din adresse, som går i skole, så kan du også købe en akademisk licens, se fx. www.itbutikken.dk->software->operativ systemer->windows XP kr. 543,-
Ring til dem før du bestiller, så du er sikker på at det er en vare du kan benytte.

mvh. Per

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-09-03 13:27

XP kræver flere RAM end ME, så det kan være et ram-problem, evt. ikke helt perfekte ram. Har du prøvet at tage en blok ud på skift, for at se om problemer så stadig er der.
Driver-updates????
Størrelsen på sidefilen.
Og så en masse andre ting der kan gå galt.

m v h
hcma/catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-09-03 13:31

et lille program der tester dine ram kan bl.a. downloades her: http://hcidesign.com/memtest/download.html

Kommentar
Fra : SWAWO

Dato : 08-09-03 09:48

jeg har prøvet lidt af det samme

prøv at crtl+Alt+delete og gå ind i processer. Se hvad for programmer /filer der bruger meget ram m.m

jeg startet stille og rolig fra topper og afsluttede proces ned

en af gange gik ud og startet et program der altid låste.

tilsidst fandt jeg den lille bandit der låste xp og fik den fjernet fra opstraten fra xp.

håber det kan bruges ...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-09-03 10:18

Er det et bestemt program musen fryser i? Hvis ikke tyder det på et hardwareproblem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-09-03 10:20

Er det et bestemt program musen fryser i?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-09-03 10:23

Kandu er sgu mærkelig nogle gange!! Fik du besked om nogle kompatibilitetsproblemer, da du installerede XP? Var det en clean install eller en update fra winME?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-09-03 10:54

http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,4666,00.asp Sletter rester af gamle afinstallerede programmer.

http://www.lavasoft.de/support/download/ Sletter reklame- og spyware

http://www.spywarefri.dk/ Prøv evt. denne side, som har masser af hjælpeprogrammer til fjernelse af spyware, hijacks o.s.v.