/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB Scripts / Spørgsmål
10  strarup 110
VB og MS access
Fra : ostemanden
Vist : 445 gange
400 point
Dato : 05-09-03 11:29

Hejsa, kan jeg ikk lige spørge om en ting... Kan man bruge MS Access database i VB scripts??? Og hvordan gøres det? Evt. eksempel på at åbne en .mdb samt et query eksempel...

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 05-09-03 12:12

sÅDAN : (husk at udskifte DATABASENAVN.mdb med navnet på din database, TABELNAVN med navnet på din tabel, og kolonnenavn med navnet på kolonnen - du kan sagtens skrive alle kolonner ud)

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<%
strdbnavn="DATABASENAVN.mdb"
dsn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath(""& strdbnavn & "")
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open dsn
sql="select * from TABELNAVN"
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RS.Open SQL, Conn
if not rs.eof then

do until rs.eof
response.write rs("KOLONNENAVN1") & rs("KOLONNENAVN2") & rs("KOLONNENAVN3") & "<br>"
rs.movenext
loop
%>

Mvh sMorch

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 05-09-03 13:26

Oops.. jeg formulerede mig forkert da jeg skrev "Vb Script" jeg mente i virkeligheden mulighed for at bruge access databaser i windows applikationer.

XML løsninger godtages også, men hertil ønsker jeg også mulighed for at lave en query i stil med sql's SELECT * FROM funktion. At kunne

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 11-09-03 12:40

Hvad mener du så med "Windows applikationer" ???
Hvilket sprog programmerer du i, eller fra hvilken anden applikation
ønsker du adgang til en access database ?

Mvh
Fuldfart

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 25-09-03 14:30

Jeg formoder at du mener i windows scripting:

var dbrcd = new ActiveXObject( "ADODB.Recordset" );
var cString = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=d:\\db\\test.mdb";

var sql = "SELECT * from Phone";
dbrcd.Open( sql, cString, 1, 3 );
while( !dbrcd.EOF )
{
record = "";

for( i = 1; i < dbrcd.Fields.Count; i++ )
record += dbrcd(i) + "\n";

WScript.Echo( record );
dbrcd.MoveNext();
}

/mvh
MouseKeeperX