/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
isometri.??
Fra : ganga
Vist : 364 gange
60 point
Dato : 05-09-03 08:40

Jeg er igang med at lære isometri på AutoCad..
Mit spørgsmål er:
hvad er nemmer at bruge.., polar funktioner.., hvor man taster ex. 36<0, 10<90 etc.
eller tegne efter grid
Jeg sidder med AutoCAD 2000
Tak på forhånd...

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 05-09-03 12:00

Hvis du tegner i 3D går du bare ind og angiver længde,bredde OG højde, så får du et rummeligt objekt. @x,y,z.

Så kan du vælge at se den i forskellige viewport - om du vil se den fra den ene eller anden vinkel - oppefra eller nedefra.

Jeg vil mene at det nemt bliver u-præcist hvis du tegner efter Grid, men har dog ikke erfaring med at tegne efter dette.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 05-09-03 13:30

Afhængigt af HVAD du skal tegne, ville jeg helt klart tegne objektet i "rigtig" 3D, som ruder4 beskriver, og efterølgende dreje det så det ligger i isometri vha. UCSen.
Men husk at bruge "hidelines" ved udskrift..

/EazyOne

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 05-09-03 14:48

Tak skal I have..
Hmm.., kender I evt. nogen tutorials, øvelser man kan prøve igennem.., så det bedre kan fæstne sig...??

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 08-09-03 08:06

Her på denne søgning kan du finde masser af tutorials - og mange af dem er gratis.

Så god fornøjelse.

Hilsen Ruder4

http://www.google.dk/search?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=tutorials&as_q=3D

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-07-04 09:26

ruder4

du besvarede noget af mit spørgsmål, måske kan du hjælpe mig mere? (se under ubesvarede spørgsmål)

ganga
god fornøjelse og undskyld jeg udnytter din plads

venligst ane