/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Boot via netværk
Fra : crha
Vist : 741 gange
30 point
Dato : 21-01-02 16:26

Hejsa
Jeg har lige fået fat i en gammel computer der ikke kan boote fra både CDrom og Floppy....
Så fik jeg at vide man kunne boote via netværk med an anden computer, og nu er mit spørgsmål. HVORDAN GØR MAN DET?
Hilsen Casper

PS
Please help!!!

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 21-01-02 18:24

Hej

Har du ikke mulighed for at sætte HD fra den gamle PC til den anden Computer, som jeg går ud fra har CdRom og/eller Floppy drev,--det ville da være noget nemmere.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-01-02 18:57

Netværk????

"crha" <crha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4iW28.2672$XA5.424972@news000.worldonline.dk...
> Hejsa
> Jeg har lige fået fat i en gammel computer der ikke kan boote fra både
> CDrom og Floppy....
> Så fik jeg at vide man kunne boote via netværk med an anden computer, og
> nu er mit spørgsmål. HVORDAN GØR MAN DET?
> Hilsen Casper
>
> PS
> Please help!!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-01-02 07:15

Det er ganske korrekt, men er din pc så gammel at den ikke kan boot fra cd,
kan den nok heller ikke boote fra netværk. Men måske husker jeg forkert, og
det også afhænger af din netkort. Jeg forstår det nu således at det især
drejer sig om pc'ere med indbygget netkort, der kan boot'e fra netværk.
"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3c4c565d$0$95353$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Netværk????
>
> "crha" <crha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:4iW28.2672$XA5.424972@news000.worldonline.dk...
> > Hejsa
> > Jeg har lige fået fat i en gammel computer der ikke kan boote fra både
> > CDrom og Floppy....
> > Så fik jeg at vide man kunne boote via netværk med an anden computer, og
> > nu er mit spørgsmål. HVORDAN GØR MAN DET?
> > Hilsen Casper
> >
> > PS
> > Please help!!!
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-01-02 08:17

Det er ganske korrekt, men er din pc så gammel at den ikke kan boot fra cd,
> kan den nok heller ikke boote fra netværk. Men måske husker jeg forkert,
og
> det også afhænger af din netkort. Jeg forstår det nu således at det især

Mine gamle arb. stationer fra omkring 1990 bootede fra netværk (novell). Kun
et spørgsmål om de rigtige netkort, med boot-rom.

Hvordan man lige gør i en windowsløsning er jeg ikke helt med på ..

MJ

Kommentar
Fra : Chewie

Dato : 22-01-02 13:03

Du kan måske brande en ny bios så du kan ....... men det næmmeste er at flytte harddisken over i en anden computer, installerer et styrer system, og flyt den tilbage igen

Kommentar
Fra : crha

Dato : 22-01-02 15:47

Ok, det kunne godt være det er det eneste der er at gøre...
TAK!!! for jeres indlæg...

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 30 point
Dato : 22-01-02 16:03

Såfremt du har en novell server kørende
kan du ændre så den boot'er fra netværket
ellers kan det ikke lade sig gøre. Du vil også
se når du ændre til at boot fra netværk spørger
den hvilken protokol der skal anvendes, disse
protokoler findes kun i et novell netværk.
Du kan også sætte et nulmodem kabel imellem
computerne til overførsel.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 22-01-02 19:16

Prøv at kigge i bios om du har deaktiveret muligheden at boote fra floppy.

Kommentar
Fra : crha

Dato : 23-01-02 22:23

Diskettedrevet sidder ikke korrekt i og jeg har gennemsøgt motherboardet for muligheder, fandt da også nogle (men de virkede ikke)