/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Wester Digital??? Valg af harddisk
Fra : ting27
Vist : 267 gange
50 point
Dato : 03-09-03 20:35

Hej. Jeg står og skal til at vælge harddisk men ved ikke hvad jeg skal vælge. Jeg står mellem Seagate, Wester Digital, og Maxtor.
Jeg har hørt at Wester Digital bruger IBM's teknologi'er, og det er jo ikke godt. De larmer meget. Derimod er det de hurtigste harddiske på markedet. Seagate er langsomme men men lydløse. Maxtor ved jeg ikke så meget om.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at hjælpe?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-09-03 20:59

Hej ting27

Jeg har kun haft gode oplevelser med IBM's diske (efter den uheldige serie med de dårlige lejer) og jeg mener bestemt ikke at de larmer. Maxtor harddiske har jeg derimod altid haft et meget anstrengt forhold til. Faktisk har jeg ikke haft en eneste der ikke har "smidt" mine data på et eller andet tidspunkt. Western Digital har også ry for at lave nogle gode diske jeg er dog ikke helt opdateret, hvad deres diske angår. Seagate, må jeg nok medgive dig, har jeg også altid ment var en smule langsomme jeg har dog intet saglig belæg for at mene sådan. Jeg tror jeg ville snuppe en IBM nu da der ikke laves Quantum diske mere.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 03-09-03 21:18

Tak srhansen. Flere må meget gerne komme med en kommentar.

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 50 point
Dato : 03-09-03 22:09

Hej ting 27

Det er meget svært at svare entydigt på dit spørgsmål. Du ved, nogen kan li' moderen, nogen kan li' datteren. Hvem skal vi vælge.
Jeg vil helt sikkert anbefale dig at vælge Seagate.

Jeg har selv lige købt en Seagate Barracuda ATA IV. (72000) [80 Gb]
Jeg har tilsluttet den som en extern harddisk, tilsluttet USB2 porten.
Den er næsten 100% lydløs og superhurtig.
Jeg arbejder meget med grafik, digitale foto og musik.
Den kan jeg meget varmt anbefale.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 04-09-03 05:04

vis stabilitet og pengene ikke betyder noget vælg en western digital hard diske fås ikke bedre..
ellers gør som srhansen siger vælg en IBM (hitatchi) disk

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-09-03 06:28

ok. stabilitet betyder en del. Jeg kan ikke klare når noget ikke virker, eller den går ned. Men den bliver nok en Seagate, og måske Maxtor. Det må jeg se.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-09-03 09:25

Hejsa

det er vist ved at være Historie at Harddiske larmer.....

man skal lige gøre op med sig selv (eller firmaet) hvilken type diske man vil bruge
skal det være diske til servere og til computere hvor stabiliteten og holdbarheden er det vigtigeste
skal man vælge western Digital diske.
WD diske er ganske vist lidt dyrere i indkøb,
WD har intet med IBM's teknologi'er at gøre

IBM diske skal man holde sig langt fra hvis de skal bruges til ovennævnte

Altså
1 Western Diske
2 Seagate
3 Maxtor
4 Fujitshu

Det var mit råd

mvh
Dk

Kommentar
Fra : petermeter

Dato : 04-09-03 22:28

Ved du hvad? Jeg ville snuppe denneher Maxtor, den er billig, støjsvag og stabil!: http://www.xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=40607

M.v.h.

PeterMeter

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-09-03 06:18

ok.. så skal det bare være en 120 eller 160 GB version...

hilsen
elxx

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 06-09-03 22:08

Hej ting27

Når du har handlet, så kom lige tilbage og fortæl, hvad du købte. Jeg synes det er meget sjovt, at få resultatet at et stillet spørgsmål.

Mvh og fortsat go' week-end

Frank

Kommentar
Fra : petermeter

Dato : 06-09-03 22:48

Oki...enten en 120 GB: http://www.bob.dk/?vareNummer=6Y120P0

Eller... en 160 GB: http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=29671

HUSK! Du skal ikke hænge dig i overførselstiderne (ns), eller ventetiderne på produktet ( værd at vente på ). og husk at hvis du kører XP med 160 GB harddisk, kan det være at du skal dele den i 2 partioner for at få fuldt udbytte af lagerpladsen!

M.v.h.

PeterMeter

PS: Fluis betyder lavt støjniveau.

Kommentar
Fra : petermeter

Dato : 06-09-03 22:51

PPS: Læg lige mærke til cachen på 8 Mb. Den forøger hastigheden!

PeterMeter

Kommentar
Fra : petermeter

Dato : 06-09-03 22:53

PPPS: Fluis = Fluid....lol....

Kommentar
Fra : petermeter

Dato : 06-09-03 22:58

PPPPS: Med al respekt for Hr. srhansen (indlæg nr. 2), må jeg sige at han MÅ have konfigureret et eller andet galt, for Maxtor er en TOPKLASSE harddisk til menneskelige penge (jeg får IKKE procenter).

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-09-03 23:04

Ok. Så bliver det Western Digital eller Maxtor.... hmm. Det bliver et svært valg..

Mvh.
elxx

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-09-03 23:12

Hmm. Fejlprocenten er vist meget høj på Maxtor-harddiske ifølge itbutikken.dk. Seagate ligger har en forholdvist lav een. Åhh. Det er godt nok svært...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-09-03 23:13

Jeg tror sq jeg tar een WD. Bare for at være lidt anderledes.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-09-03 23:46

du går ihvertfald ikke forkert i byen med WD

spændt på at høre hvad du har bestemt dig for

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-09-03 00:13

Sjov nok er WD's og Maxtors fejlrater de højeste...
Seagate og ligger meget lavt, og mærkeligt nok er IBM også langt nede. Om man så kan stole på de oplysninger itbutikken.dk giver ved jeg ikke....

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-09-03 00:20

Jeg anbefaler stadig en Seagate. Jeg har haft min, som "ekstern" HD i snart et år, og jeg bruger den professionelt, i forbindelse med mit job. Den "suser" bare derudaf. Som "ekstern" har jeg tilsluttet den en af mine USB2 porte. DET VIRKER.

Mvh.

Frank

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-09-03 00:31

Ok. Jeg vil lige sige, at jeg har en Seagate 40 GB Barracude 4 lige nu. Det er så den anden jeg har nu. Den første gik i stykker. Af en eller anden grund begyndte en eksponentiel stigning af beskadige sektors, men jeg fik da den byttet. Men, som jeg kan se har den en god lav fejlrate alligevel...

Mvh.
elxx

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-09-03 00:42

Jeg forventer, at høre hvad du køber. Jeg har gættet mellem 3.

frank
Rigtigt godnat, vi høres måske videre i morgen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-09-03 00:43

Jeg forventer, at høre hvad du køber. Jeg har gættet mellem 3.

frank
Rigtigt godnat, vi høres måske videre i morgen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-09-03 00:44

Årh!!!!!!!!!!!!!!

Når KanDu - igen - kører så langsomt, så sker dette!!!!

Frank

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-09-03 00:53

ja.. jeg kender det Franksp...

Mvh.
Gert

Kommentar
Fra : petermeter

Dato : 07-09-03 08:54

Mærkevarer indenfor PC er osse et modespørgsmål. Maxtor laver gode og hæderlige harddiske, men hvis man vil betale flere penge for ingenting så......

PeterMeter

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-09-03 09:43

Hej petermeter

Der er faktisk mange der har haft problemer med Maxtor diske, selv her på kandu. Jeg vil nu stadig holde på IBM, men er ligesom I andre spændt på hvad han vælger. Vi har jo allesammen vores favoritter og i bund og grund handler det jo barre om selv at være tilfreds

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-09-03 09:53

ups, bare=barre

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 11-09-03 22:46

jeg købte en Maxtor men den larmede bare for meget, så jeg sender den højst sandsynligt tilbage, og bytter den med en Seagate.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 11-09-03 23:31

havde aldrig skedt med en western digital
men man skal lære af sine fejl
held og lykke
hilsen fox mulder

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 12-09-03 00:50

ting27

Jeg tror, at jeg får ret i, at anbefale, at du køber en Seagate. Som tidligere skrevet, er min, brugt som ekstern, næsten 100% lydløs.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 12-09-03 05:42

fox_mulder> Ifølge tests larmer en WD mere end en Maxtor. Desuden var det ikke en fejl fandt jeg ud af.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-09-03 18:37

Det blev en Seagate Barracude V. Desværre larmer den en del, men jeg er dog tilfreds.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-09-03 19:23

Tillykke med din Seagate Barracuda

Den bliver du garanteret tilfreds med.

Mvh
Frank

Godkendelse af svar
Fra : ting27

Dato : 18-09-03 19:27

Tak for svaret Franksp.