/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Adresser på Google.
Fra : Monsen1234
Vist : 351 gange
100 point
Dato : 03-09-03 17:43

Hej.

Jeg forstår ikke systemet i Google, jeg har en hjemmeside der er optaget i Google, på min side er der 10-11 undersider, de 6-7 stykker kan man også finde på Google, men de sidste har aldrig været optaget selv om jeg mener at have gjort alt for at Google skulle finde dem, de har lagt på nettet siden marts, april. Hvorfor bliver de aldrig fundet ? Der er jo ikke nær så mange besøg på de sider som på dem som er på søgemaskinen.
Noget andet mærkelig er at jeg syntes der er meget uro på Google, pludselig er en side optaget,og lidt efter er den der ikke mere, jeg har her i dag haft et par sider der var der og så lidt efter ikke var der mere, så kikker jeg igen lidt senere så var de der igen ? En side der ikke er lavet om på i 1½ år og som har lagt konstant på Google er pludselig forsvundet ??

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 03-09-03 18:30

Google kørte for nogle år siden vist både efter besøg- og lænkepricippet om, hvilket betyder, at jo flere der lænker til din side og besøger denne afgør om Google optager den i deres katalog.
Der findes en artikel; Brin and Page: "The anatomy of a large-scale hypertextual web search engine" på: http://www-db.stanford.edu/~backrub/google.html, om principperne og opbygningen af Google, som måske kan give dig flere svar.

God læsning
Thorendal

Accepteret svar
Fra : suza

Modtaget 100 point
Dato : 05-09-03 16:34

Ved ikke om du har læst disse, men der er ret informativt materiale her, som måske kan hjælpe dig...

http://www.google.dk/intl/da/remove.html

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 16-09-04 19:03

Tak for svaret suza.