/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Zink maling
Fra : jo88
Vist : 2152 gange
100 point
Dato : 03-09-03 14:20

Vi skal til at male vores zink tag, men hvor kan man købe maling?
Vi bor i Sønderjylland.

Kommentar
Fra : stj

Dato : 03-09-03 15:02

Ring evt. til Flügger, Telefon 70 15 15 05 og
spørg efter nærmeste forhandler.
www.flugger.dk/
stj

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-09-03 15:23

svaret er besvaret af VMEK i en anden tråd, prøv dog en malerforretning.

Tag www.oplysningen.dk > fagbogen > søg nærmeste. Indtast din adresse - søg på malerforretning, eller artikler for malere.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-09-03 16:57

Inden I går i byen må I lige gøre op med jer selv, om taget skal ligne zink, eller have en helt anden farve. Uanset valget, skal I huske grundrens fortyndet efter brugsanvisningen, ellers skaller den nye behandling af i pletter, som præcist viser placeringen af gamle fugleklatter, nedfaldsfrugter og den slags. Ellers er godt oxyderet zink vældig godt at male på, så I skal endelig kan vaske grundrensen godt af, men IKKE slibe ned til metalblank. Leverandører har I fået vejvisning til, så der vil jeg ikke blande mig.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-09-03 17:01

Øøøh forresten - hvis det ikke er ren zink, men galvaniseret stålplade, skal I grundrense, slibe eventuelle rustpletter af og grunde med f. eks. zinkkromatgrunder. Og hvis I vil beholde zinkfarven, findes der fine zinkpulvermalinger, som ligner den ægte vare, men også lapper over zinkkromaten (som er gul), så det kommer til at ligne et nyt tag.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 13:07

jo88, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed), trykker du på accepter kommentar som svar øverst til højre over det svar der passer dig bedst.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-02-04 12:22

???????