/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
port mapping i win2k
Fra : daddy
Vist : 467 gange
200 point
Dato : 20-01-02 13:35

hvordan mapper man port fra internettet ud til andre compurtere på et lokalnet/intranet fra en win2k server med NAT (IKKE ICS). Har prøvet med special ports, men måske gør jeg noget forkert.
mit netwærk ser sår ledes ud

forbindelse til internet
ip 80.62.48.xxx sub. 255.255.255.240

win2k server
serveren køre DHCP - NAT - WINS

forbindelse til lokalnet/intranet
ip 192.168.0.1 sub. 255.255.255.0

clienter får følgende ip config fra win2k serveren
ip 192.168.0.2-250 sub.255.255.255.0

hvoraf min fil-server har fået reserveret ip adressen 192.168.0.2 sub.255.255.255.0

mit problem er så at når jeg sætter en port i nat protokollen (Special ports) på win2k-serveren(DHCP-NAT) til mappe en port til fil-server ip 192.168.0.2
bliver porten 21 på win2k-serveren(DHCP-NAT) mappet til port 1021 eller sådan noget i den retning på fil-serveren.

er der nogen der kan se hvad det er jeg gør galt

på forhånd tak

ps. mac og ps2 sucks alt andet rykker

Kommentar
Fra : Sind_Syggo

Dato : 05-04-02 12:41

Jeg ved ikke om det vil virke men du kan prøve at åbne port -979, da det lyder som om den åbner porte med en + på 1000...

Bare et dumt foreslag..

Der er ikke dumme spørgsmål kun dumme svar... ikke sandt..?

Kommentar
Fra : daddy

Dato : 17-05-02 14:11

rettelse har fundet en "løsning" på problemet men står nu med et nyt prob.

port bliver godt nok mappet rigtigt nok ud omverdene internet ovs. problemet liger i at jeg ikke kan connecte til min fil-server fra intranettet (samme side af NAT-server som fil-serveren) derfor har jeg stillet det forige spørgesmål som delvist er blevet løst men et nyt har rejst sig

????hvorfor kan jeg ikke connect igennem NAT til en server på samme side af en Nat-server

er der igen nogen der kan se hvad det er jeg gør galt

på forhånd tak

ps. mac og ps2 sucks alt andet rykker

Kommentar
Fra : ksc

Dato : 23-05-02 02:22

Det kan man også, men det kræver en DNS pointer på din DNS server, der viser vej internt.
Har du fx www.dom.com skal du lav en DNS pointer til intern IP, fx 192.168.0.2, så kan din NAT server finde vej ind igen, ellers kan den ikke.
Jeg har selv haft problemet med vores egen hjemmeside, som ingen kunne se indefra med mindre de kørte via proxyserver, indtil jeg tilføjede vores website til vores DNS som beskrevet.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 200 point
Dato : 15-07-02 18:17

Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det ?