/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Luder/madonna - skyggen
Fra : Hekla
Vist : 835 gange
100 point
Dato : 31-08-03 23:44

Hvor kan jeg finde forklaringer på disse teorier på nettet.
Jeg er ved at skrive en danskanalyse. men har ikke disse teorier på plads

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-08-03 23:49

Prøv dig frem...
Men teorien er vel bare, at i enhver madonna findes der en luder- og onvendt.

Kommentar
Fra : Hekla

Dato : 01-09-03 00:00

Ikke ligefrem behjælpelig.
Jeg ville gerne finde et sted hvor jeg kunne læse om teorierne, men det er ikke lykkedes for mig endnu

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 01-09-03 00:08
Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-03 01:41

Hvad med denne
http://www.soenderbye.dk/litteraturvalgt.asp?ID=2
Freudiansk analyse af "Skyggen"

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-09-03 02:08

Til tider synes jeg at megen analyse går på vildt mange hjørner af historien.

Mon datidens forfattere overhovedet indså at de pudsige historier han/hun fortalte/genfortalte, kunne gøres til genstand for opslidende opgaver for unge mennesker, i stedet for "blot" at være grundlag for intuitive oplevelser.

Tidsliniemæssigt skal man vel egentligt vende det om, og spørge om Skyggen var grundlag for Freuds teorier.

Læs også om HCA forskning..: http://www.akademisk-antikvariat.dk/HCA-web.pdf

Godt søgelink (synes jeg): http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=H.C.+Andersens+realisme+freud&meta=

Godkendelse af svar
Fra : Hekla

Dato : 01-09-03 23:53

Tak for svaret JensT.
Jeg må sige at jeg var glad for svaret fra jer alle men skyggen passer bedst til min opgave.
Hilsen Hekla