/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gentagende reparationer på scooter.
Fra : Jimmy17
Vist : 1000 gange
150 point
Dato : 31-08-03 23:41

Har en Popcorn, som efterhånden går mig på nerverne.
Følgende ting er lavet.

Efter 3 ugers kørsel blev stemplet skiftet, da dette satte sig fast.
Baglyset er sprunget to gange, også skiftet.
Bremselyskontakt bag er skiftet
Gaskabel er også skiftet, da det sprang.

Følgende fejl er der på nu:

Baglyset er gået.
Bremselyset er gået
Bagagebærer er knækket 4 steder, som følge af overbelastning
som sælger ikke har oplyst begrænsning om ved køb af box.
Speedometerkabel er sprunget.
Blinklyssystemet er ude af drift.
Uret virker ikke
Baglygteglas er sprunget.

Kan det virkelig passe at der skal være så meget i vejen med en scooter købt 15.08.02 og har kørt 10.000 km?
Hvor har jeg mulighed for at klage.
Andet jeg kan gøre?

Håber på hjælp.
På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 150 point
Dato : 01-09-03 06:26

Det lyder helt overdrevet så mange ting der er galt. Jeg kan forstå alt el systemet som kan skyldes fejl i elsystemet, fx. at den sender vekselstrøm igennem ledningerne og så pærerne sprænger, men alt dette burde en mekaniker kunne fikse..

Mht, bagabæren lyder det lidt underlidt at den er blevet så overbelastet at den er knækket 4 steder, hvad havde du i den box ? sten ?

Jeg ville slæbe den ned til den forhandler der solgte dig den og klage over det, og hvis din klage ikke blev accepteret der, så ville jeg gå videre med den til forbrugerklagenævnet, den er jo under 2 år gammel så der er jo reklamationsret på..

Jeg vidste godt at cpi scootere ikke var kendt for kvalitet, men det der lyder altså alligevel lidt vildt... Håber du får din popcorn til at virke ordentligt..

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 04-09-03 20:43

Har været ved mekanikeren.

Han sagde at der var gået noget, han kaldte voltregulator.
Han erstatter regulator, ur og bagagebærer.
Resten er så for egen regning.

Gad vide om jeg selv skal betale ny pære til lygte!!!

Har nu ikke haft sten i boxen, kun alm. varer, som ikke kommer over 17 kilo, og det ville jeg da tro den kunne holde til, men det kunne den bare ikke...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 04-09-03 20:59

Det lyder rigtigt nok med at det kan være en voltregulator der laver lort i det... men bagagebæren syntes jeg stadigvæk er meget underlig..

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-09-03 18:24

Det var tilsyneladende også første gang han havde været ude for sådan noget.
Men hvorfor så lige min scooter æv..

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 05-01-04 21:12

Prøv at ringe til Thansen som er importør af cpi en bed om at snakke med brian johansen
han har hjulpet mig med lignende problemer ( for dårlige service eftersyn hos din forhandler)
er skyld i mange af problemerne, bagagebæren er for spinkel og udskiftes uden beregning til en kraftigere model.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-01-04 14:09

Tak for svaret Jon.

Kommentar
Fra : J3kZ

Dato : 16-05-04 20:04

hmmm så vidt der står i købeloven har du jo stadi rekalmations ret ..? har hørt om en sag hvor cpi importøren nægtede fejl i cpi'er.. det kom til slut i retten og jeg har intet hørt siden..