/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
driver til teledanmark modem
Fra : grausen
Vist : 1457 gange
150 point
Dato : 31-08-03 20:48

er der nogen der ved hvor man kan finde driver til et modem....
Det hedder bare teledanmark
og er købt hos teledanmark for ca 2 år siden, men i telebutikken kan de ikke hjælpe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-08-03 21:29

Hvis det er lasat så er den måske her:
http://list.driverguide.com/list/company577/index.html
Men du skal melde dig ind og det er gratis.
Emesen.

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 31-08-03 21:35

Er det et blåt modem med en "sølv"-farvet on/off knap?
Og hvilket styresystem har du?
Hvis ja, kender jeg en der har en identisk - der kan jeg sikkert låne en driver..

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 150 point
Dato : 31-08-03 22:06

hejsa
driverne finder du her
http://www.sitecenter.dk/cddata/nss-folder/downloads/

windows XP vil komme med en advarsel om at driveren ikke er digitalt signeret
her skal du klikke på "fortsæt aligevel"

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 31-08-03 22:12

hej kaj
nej modemmet er sort.
Hej dk
Jeg har lånt modemmet ud til min far men når jeg kommer ud til ham vil jeg prøve dit link, for så vidt jeg kan se installerer det driveren med det samme... har jeg ret?

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 31-08-03 22:14

min far kører xp

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-08-03 22:19

driverne passer til tdc's blå/sølvgrå/sort 56k modem som tdc ikke vil hjælpe med....
der er 4 filer i zip filen den vil først bede om Internet.inf
og derefter Wave.inf
de 2 andre er bare hjælpe filer

driverne er taget fra cd'en som følger med modemet.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 31-08-03 22:28

hej dk
der var ikke nogen cd med modemmet, kun en diskette.......

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-08-03 23:15

hmm

sikkert fordi de har taget det "trio" program fra, som ligger på cd'en. (programmet virker ikke i Danmark)

jeg har selv brugt disse drivere til det blå/sølvgrå/sort 56k modem uden problemer.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 01-09-03 00:00

vil afprøve det en af de nærmeste dage, så vender jeg tilbage

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 04-09-03 00:09

hej igen
jeg er ked af at sige det med de drivere virker ikke.
når jeg vil opdatere skriver den bare at det ike er en nyere version end den der ligger eller noget i den stil
øv bøv

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-09-03 08:49

Ja, det er korrekt
men du skal tvinge windows til at bruge denne driver

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 04-09-03 11:59

hhmmmmm nu er jeg jo ikke så skrap til at tvinge

hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-09-03 12:26

Hvilket modem har win idendificeret dit modem som ?? (standard modem eller Teledanmark 56k...)
der skal stå noget i retning af "Teledanmark 56k Voice modem"

Ellers
klik ind på dit modem i kontrolpanel
opdatere drivere
klik på har cd/diskette
henvis til hvor du har lagt drivene (internet.inf)
ja til at bruge denne driver (du vil få en advarsel om at denne driver ikke .........bla bla bla)
forsæt aligevel.
du bliver så spurgt om hvor driver til en lydenhed er placeret
her henviser du til samme sted, her vil den bruge "wave,inf"
det er at tvinge

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 04-09-03 13:28

det er identificeret som standard 56 k modem.
det er nok der jeg har gjort fejlen for jeg sagde jeg ville installere manuelt og ikke har diskette så jeg forsøger med det du har skrevet og vender tilbage

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 30-09-03 13:46

hejsa
har nu prøvet det og det gik helt galt. for nu finder den ikke noget modem.
Har kontaktet tdc og de kan heller ikke hjælpe med driver så det er jo rigtig flot, når de har solgt det.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 12-10-03 14:15

hej igen
vi har opgivet kampen mod modemmet og købt et nyt.

jeg tildeler mine point til dk,da jeg synes han har gjort et godt forsøg på at hjælpe,men også tak for hjælpen til jer andre

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 12-10-03 14:17

Tak for svaret dk.