/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Udvandrede til Boston i USA
Fra : nusnus
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 29-08-03 20:55

Er min nogle der ved, om man via Internettet, kan søge på nogle der er udvandret til Boston i USA i 1910.
Jeg har deres navne, fødselsdata og forældrenes navne.
På DDA kan man kun gå op til 1908
venlig hilsen

Nusnus

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-03 21:20

Prøv ellis island det er gratis at søge der, du skal registreres, og husk dit kodeord til næste gang du vil søge i deres database.
I højre side er der en søgefunktion hvor du kan skrive de oplysninger ind du har.
Her er en adresse mere prøv at se om der er noget du kan bruge der.

http://www.geocities.com/coastwater/nina_moller_nordby.html
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-03 21:24

her er en adresse mere
http://pixel.cs.vt.edu/library/ships/
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-03 21:32

Denne side her.
http://www.refdesk.com/factgene.html

"I højre side " det er venstre, beklager.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-03 21:36

Frie folketællinger fra USA
http://www.us-census.org/inventory/
senta

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 29-08-03 21:59

Hej Senta
Vil du give mig den adresse på Ellis island, hvor det er gratis at søge, da jeg fandt mange forskellige inde på Google.

Nusnus

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-03 22:09

Adressen ,bare skriv hvem du søger os så dukker der forskellige navne op ,

i venstre side står

| Sign Out | Become a Foundation Member

Name &
Gender:

Year of
Arrival:

any year

Ethnicity:

any ethnicity

Age on
Arrival:

any age

Port of
Departure:

any port

Name of
Ship:

any ship

Name of
Town:

any town

Matching
Records:

http://www.ellisisland.org/
Senta

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 29-08-03 22:25

Hej Senta
Mange
Jeg vil begynde min søgning. J
Jeg har registreret mig, jeg er meget spændt på om jeg finder dem jeg søger efter.

Nusnus

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-03 22:25

Du bliver nok nød til at lege lidt med det ,de navne du søger efter, når emigranterne ankom til Ellis Island fik de andre navne,det kan godt være et langsommelig arbejde at fin de sine aner i Databasen.
samtidig kan du se de originale skibslister, med navne,hvor de kom fra, hvem deres nærmeste pårørende var, hvor de skulle hen ved ankomsten til USA.osv.
Er der mere du vil vide nu skal du være hurtig, jeg skal på vagt.

God jagt
Senta

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 29-08-03 22:28

Jeg tror, jeg har lang arbejdstid foran mig, men det bliver spændende, og endnu engang tak for hjælpen, du var hurtig til at hjælpe mig.

Finder jeg ikke noget, prøver jeg bare de andre adresser du gav mig.
Nusnus

P.s God vagt