/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Webcam slipper ikke gennem min Orange ro~
Fra : korsager1
Vist : 336 gange
20 point
Dato : 18-01-02 17:45

Jeg har Orange ADSL Plus med en Tecom AR100 router.

Mit problem er at jeg hjemmefra vil køre streaming video fra mit webcam gennem programmet Webcam32, som sender på TCP port 8888. Og det virker ikke. Jeg kan nemt få det til at virke fra min arbejdsplads (Universitet) med nøjagtig samme konfiguration som derhjemme.

Det er mit indtryk at problemet ligger i routeren (jeg har prøvet med deaktiveret software firewall), men jeg har fået oplyst at det ikke skulle være nødvendigt at åbne porte for udgående kommunikation (jeg har tilmed prøvet åbne for TCP og UDP for indgående på port 8888).

Problemet er ikke begrænset til Webcam32, men mere end 20 videochatprogrammer (Ivista, CUseeme, Netmeeting, etc.). Der er to programmer der har "fået lov" at sende billeder ud, nemlig Yahoo Messenger og IVisio

Er der nogen der har haft et tilsvarende problem - og løst det?

Venlig hilsen Bjarke.

Kommentar
Fra : korsager1

Dato : 13-03-02 11:39

Tak for infoen. Det er ikke forkert, men jeg vidste det hele i forvejen så problemet er desværre ikke løst.

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 05-07-02 18:37

Løsningen på dit problem ligger muligvis at du skal forwarde din ip til routeren, samme problem kan opstå med server/klient software, problemet her løses på samme måde.

Yoogi

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 07-07-02 09:10

Vær sød at lukke spørgsmålet