/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
bruge NIKON coolpx880 som webcam ???
Fra : beckski
Vist : 432 gange
300 point
Dato : 29-08-03 15:02

jeg har alt software, kan bare ikke finde ud af det!!
hvordan kan man bruge dette kamera i messenger som webcam ??
det kan ikke passe at eyeball er krævet ??

BECK !!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 15:11

Heftig lille sag http://www.dabbadoo.dk/ProductPage.asp?PID=0323-02050025&cat=2:5:3:0:0:0

Hvis du har fundet ud af at tilslutte det som webcam på din PC via USB og det ellers virker, så burde det ikke være nogen sag... har du det?

Der er meget med Firewalls etc. hvis du vil være on-line med webcam, her er EyeBall eminent, og du kan via den også tilskutte dig Messenger, Yahoo osv. Jeg ville bruge EyeBall hvis jeg var dig.

Måske andre har er godt bud??

Lykke til...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 15:18

NB: Registrerede forhandlere som sikkert kan hjælpe http://www.dabbadoo.dk/aVendorPrice.asp?PID=0323-02050025&C=DK&cat=2:5:3:0:0:0

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 29-08-03 15:19

hmmm jeg har tilsluttet og kan se billederne på comp.
og jeg går ikke ud og køber eyeball når jeg har en heftigt kamera, der "burde" kunne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 15:30

Heyy... du skal pokker ta' mig ikke købe EyeBall den er gratis - ka' du liiige svinge ind forbi http://www.kandu.dk/dk/tip/4775
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 15:32

Har du billede på skærmen, så er du skam klar til at gå on-line, så hent du bare EyeBall og så cykler det bare "derudaf"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 15:37

NB: Er pokker ta' mig lidt misundelig på dit Nikon COOLPIX 880 jeg har selv et gammelt Canon PowerShot S20

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 29-08-03 15:39

jeg har IKKE et billede på skærmen !!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 16:06

Øhh??

Citat
hmmm jeg har tilsluttet og kan se billederne på comp

Hvis du ikke kan tilslutte til din PC og se live billeder / video med dit kamera på din PC, så må det være noget med din driver til PC'en. Her må jeg så melde pas, men vil da lige kigge efter en til dig.
Lige så snart du "er på skærmen", så kan du gå on-line med f.eks EyeBall men der er da mange andre gode programmer. Jeg syntes bare bedst om EyeBall.

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 16:09
Kommentar
Fra : beckski

Dato : 29-08-03 16:10

ok, troede eye-ball var hardware ...
jeg kan gå ned på kamerarets hukommelse og se de billeder der er taget ..
men kan ikke opå comp se live-billeder (bevægelige billeder

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 16:38

Hmmm! Teknisk ting Hvorfor ka' de ikke bare lave elektronik lige så betjeningsvenligt som kuglerammer
Næh-nej! EyeBall er skam et "bløddyr" og kan hentes på http://www.eyeballchat.com/
Jeg surfer lige lidt og ser hvad jeg kan finde (har lige lidt travlt lige nu, men du er ikke glemt).
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 16:44
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 17:11

Se, seeee' her er en remote-ting kaldet Snappix
Citat
Snappixx is software to remote control your Nikon Coolpix digital camera through a serial cable. There are more programs available for the Windows and Linux platform, but Snappixx is (besides Windows) also ported for PocketPC devices!

Kilde: http://www.ruwebit.net/article/81 kig grundigt på denne side ! Klik dig igennem hele fortællingen øverst oppe til højre (Preface) (1) (2) osv. trin for trin

Mange links til at hente programmet
http://www.google.dk/search?q=download+Snappixx&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 17:13

NB:
Jeg ville nu nok liiige snakke med min lokale fotomand, måske han lige siger klik her, klik der og så triller det bare der ud af.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-08-03 17:14

Jeg har søgt lidt, og kan ikke se noget om webcam på colpix 880, så er du sikker på at den kan "køre" som webcam.
Mit eget canon kan "køre" på tv men ikke webcam, det er derfor jeg spø'r
Emesen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 17:21

Hej emme... du ku' ha ret, det er derfor jeg lige henviser til en snak med den lokale "fotosmed" (helt oppe i starten) under autoriserede forhandlere http://www.dabbadoo.dk/aVendorPrice.asp?PID=0323-02050025&C=DK&cat=2:5:3:0:0:0

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 17:22
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 17:34

På den anden side... hvorfor "slide" på sit dejlige kamera, når man kan få et webcam til 179,- http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1574837891

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 29-08-03 17:43

med hensyn til
Citat
Jeg har søgt lidt, og kan ikke se noget om webcam på colpix 880, så er du sikker på at den kan "køre" som webcam.
Mit eget canon kan "køre" på tv men ikke webcam, det er derfor jeg spø'r
Emesen.

så ved jeg intet - bare et spinkelt håb

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 29-08-03 17:44

mit kamera har 3.34 Mpixel, så derfor håbede jeg på bedre kval. på billeder end et lille webcam kan give....

men 179 kr ... måske skulle det prøves, bare for at prøve...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 18:16

Beck... god idé for mit har 3.3 og det er "noget" af en fil at sende, især hvis du vil køre live på nettet. Du vil komme til at "hakke" fælt i det. Med en mindre opløsning glider det lettere... har selv et Logitech Quickcam Pro 4000 = 640x480 / 24bit / VGA CCD / USB / Microphone / ZOOM! og det kan godt hakke lidt i det på fuld opløsning (har ADSL forbindelse 256 Kbit/s upload)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 18:19

NB: 3.3Mpixel er mit Canon PowerShot S20

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-08-03 18:24

Jeg har set på over hundrede overskrifter og nogle sider, men fandt intet. Der er kun 10300 sider tilbage, men jeg finder nok ikke noget.
Emesen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 18:55

Emesen... så ved vi da hvad du skal lave i aften
10.300 sider igen... ned med noget saki

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-03 19:11

Raki - kan ikke tale Japanise
Emesen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 19:45

Sorry! Glemte helt det rigtige navn Raki... det der som smager af lak. Saki er jo risbrændevin og for at blæse bundproppen helt ud, så opvarmer det det... smager for mig af h****** til... så vidt jeg husker, smagte det sidst i 1981 i Osaka

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-08-03 09:50

Jeg droppede sidelæsningen og tog til den lokale "Elvis" koncert. SUPER
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-08-03 09:57

øh hvordan går det beckski.