/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Age of Empires The Conquerors over nette~
Fra : Blobber_Cat
Vist : 230 gange
200 point
Dato : 29-08-03 11:23

Jeg var blevet alvorligt træt af kun at spille mod computeren så jeg ville i gang over msn gaming zone, det ville bare ikke lykkes.
Når jeg vil joine et spil siger den "unable to join" og prøver jeg som "host" er den eneste spiller jeg kan se mig selv.
Jeg har The conquerors i drevet og aoe 2 er instaleret, Norton er deaktiveret og
jeg har downloadet den patch der hedder age2xpatch.exe
Kan der være noget jeg mangler at få instaleret, en patch mere elle andet ?
Jeg er så på netværk herhjemme også, gennem en ruter, men pc nr 2 er slukket men kan det have noget at sige ?
Er der en der har en ide om hvad der kan være galt, og hvad jeg kan gøre for at komme i gang med at spille?
Venlig hilsen
Blobber_Cat

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 29-08-03 11:31

Har du været inde og Downloade Zonen ? Når du første gang kommer ind, skriver den noget om at du mangler noget og så skal du svare ja til at hente det. Det er lidt svært at forklare når man ikke lige sidder med det, men du må vide om du har hentet den. For det er en betingelse hvis du går gennem spillet. En anden mulighed er, at du bruger msn, og hvis du kender nogen du vil spille med som også har msn, kan du starte spillet op fra den.
Det andet du skriver lyder rigtigt nok, men jeg er heller ikke ekspert. Bare skør med age of empires

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Blobber_Cat

Dato : 29-08-03 11:36

Hej
Zonen er downloadet (er medlem osv ) og den har endnu ikke sagt jeg mangler noget, i sin tid prøvede jeg at starte spillet over msn, det ville heller ikke virke
så den er helt gal Snøft !
vh Blobber_Cat

Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 200 point
Dato : 29-08-03 13:11

Der er åbenbart problemer med online fordi MSN har virus-beskyttet deres side FOR meget. Jeg fandt de her posts på nogle andre sider.. håber det kan hjælpe..!
R u having troubles signing in to the zone like me make sure to check your internet service if its msn they have some sort virus blocker which blocks most online games thet have had many calls so they r sending a program to disable it at the end of november.
Okay, I've finally found my way to fixing the router permanently (if you have LinkSys) to allow to play online without IPing in.

<u>Step 1:</u>
If you have Windows 98, go to Start>Run>winipcfg and hit enter. Write down your IP address. If you have Windows NT, 95, XP or ME, go to Start>Run>command and hit enter. Now, when you're in the command prompt, type in ipconfig and hit enter. Look at the line that says "IP address." To the right there is an IP address. Write that down. It will most likely be 192.168.1.100, 192.168.1.101, or 192.168.1.102.

<u>Step 1:</u>
Now, open your browser and type in the following address: http://192.168.1.1. Hit enter. You will come to your router's site. All the way to the right is a tab that says "Advanced." Click that tab. When you come to the advanced site, click the tab that says "DMZ Host." DMZ means "Demilitarizing Zone." When the site comes up, type in the last 3 digits of the IP address that you wrote down int he text field. Click apply and you're all done! You can now play online.
Note: In the future, you can just enter http://192.168.1.1/DMZ.htm to go straight to the DMZ site.

IMPORTANT: The DMZ host number and IP address will most likely change daily. Go through these steps again to fix it. If this gets too annoying for you, call LinkSys and have them addign a static IP for you.

IMPORTANT: This has unmasked your IP address and leaves your computer more open. I highly suggest you get a firewall, preferably Norton.

IM me on Syris K3 online and Siege_Onion2 on the zone for any questions.

Jeg tvivler på det er til noget hjælp men forsøg dig bare frem.:!

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-08-03 13:20

Men ellers siger gamezone.com at det ikke r noget problem at spille. Jeg har prøvet at være der http://www.gamezone.com/topframe/extlink.htm?Link=http://www.zone.com/conquerors og de har endda en beskrivelse af hvordan (og hvor simpelt det er) man spiller online. Men du har nok prøvet og kommer ikke videre. Men prøv lige en ekstra gang.

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-08-03 13:24

Mit link kiksede.. prøv det her..

http://www.gamezone.com/ongaming/p14639.htm

Mikael

Kommentar
Fra : Blobber_Cat

Dato : 31-08-03 11:23

Hej Mikael
Takker for dine svar og alt det hjælp du har givet
Efter at have vist din mail til min "tekniker" herhjemme og hvordan problemet skulle "fixes" har jeg fået at vide at det ikke er en ruter men en swits vi har
(kvinder og teknik !) så det har ikke været det m ip adresser der er galt.
Når du feks spiller over zonen har du andre patch inde end den jeg har downloadet og instaleret ?
VH Blobber_Cat

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 01-09-03 09:13

Så vidt jeg ved kan man kun se de spillere som har samme patch downloadet. Du kan kun spille mod spillere med samme patch.

Mikael

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 01-09-03 12:34

mikael_hanna har ret, og det skal være samme version af spillet, og så skal du også være opmærksom på, at hvis du har en no cd crack kode inde, så skal dem du spiller med også have det. Så alt i alt, skal alt være nøjagtig det samme for dem der spiller sammen. Men jeg har lige spillet i går på nettet så jeg ved det virker... Øh... det er ikke sådan at det er en brændt udgave, for det tror jeg måske heller ikke går så godt ? men jeg er jo ikke proff så jeg ved det ikke.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Blobber_Cat

Dato : 07-09-03 11:32

Hej Stormfeldt
Nej det er original spil, og den eneste patch jeg har inde er den jeg åbenbart skal downloade fra gamezone inden der startes.
Hvordan finder jeg ud af hvilken patch og version der spilles med ?
VH Blobber_Cat

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 07-09-03 16:06

Hmmm... der bliver jeg dig godt nok svar skyldig. Det er da irriterende for dig. Jeg håber at nogle af de kloge mennesker herinde på kandu kan hjælpe dig.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 08-09-03 17:12

Ville det ikke være en ide at give et af svarene point..? Du får jo også point hver gang enlæser dit besvarede spørgsmål..?

Eller måske (hvis du mener du ikke har fået svar) sætte flere points på højkant så dit spørgsmål bliver rykket op på listen.:!

Mikael

Godkendelse af svar
Fra : Blobber_Cat

Dato : 11-09-03 13:50

Tak for svaret mikael_hanna.
         Det er jo nok din besvarelse der skal have point, da du sikkert har knoklet noget med at finde frem til overstående, men også en stor tak til Stormfeldt
V.H Blobber_Cat