/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Delvis Fremlejespørgmål - Hjælp mig!!!
Fra : carlemail
Vist : 260 gange
40 point
Dato : 28-08-03 18:03

Kære Bedrevidende!

Jeg pendler mellem københavn og Kolding. I kbh hvor er folkeregistreret har jeg en 2 vær. leje lejlighed og i Kolding hvor jeg studere, lejer jeg et rum.

Da jeg er studerende kan jeg ikke betale fuld husleje til begge steder, og det er absolut nødvendigt for min virken i kbh at have et sted at bo.

Jeg har læst loven om fremleje og overvejer at fremleje det ene værelse ud i min 2 vær. lejlighed i kbh. Her kommer 3½ spørgsmål:

1: Er der begrænsninger på tidsperioden man kan fremleje når det drejer sig om DELVIS fremleje?

2: Taler vi om FUlDSTÆNDIG fremleje kan fremlejer overtage rettighederne til lejligheden efter 2 års fremleje. Er dette også tilfældet med DELVIS fremleje (dvs. fremleje af op til halvdelen af lejligheden)?

3: Er der krav til at jeg skal have boet i lejligheden i en periode før jeg må foretage en DELVIS fremleje?

½: Noget specifikt jeg skal have i tankerne ved en delvis fremleje?

Tak for en fantastik netservice!
Carl Emil Carlsen

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 28-08-03 18:48

Hej Carl,
Her er lidt læsning, det ser ikke ud til at være de samme krav som ved hel fremleje.

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/746.html

http://www.llo.dk/sw256.asp

Mvh
Laurenzio