/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvad skal jeg købe?
Fra : tbayj
Vist : 652 gange
50 point
Dato : 28-08-03 17:49

jeg vil gerne købe et digital kamera... Har kigget på Olympus og Canon Ixus og Canon power shot 70...sidst nævnte ser godt ud. Er det dumt at gå efter et kamara som kan tage video klip med lyd? Som i canon.... Har aldrig haft et kamera før, men vil gerne have et ordentligt fra starten.

Kommentar
Fra : pan2

Dato : 28-08-03 18:15

hejsa
jeg har selv et canon powershot g2, det med vidieo er dejligt for at kunne ´vise en stemning. personligt vil jeg vælge a 70érn af dem du foreslår, men sæt dig ned og skriv op hvad du skal bruge det til. Det er en god ting at gøre.

du kan evt kigge ind på www.fotokritik.dk der kan du se billeder taget med de forskellige kameraer
vh per

Kommentar
Fra : pan2

Dato : 28-08-03 18:15

hejsa
jeg har selv et canon powershot g2, det med vidieo er dejligt for at kunne ´vise en stemning. personligt vil jeg vælge a 70érn af dem du foreslår, men sæt dig ned og skriv op hvad du skal bruge det til. Det er en god ting at gøre.

du kan evt kigge ind på www.fotokritik.dk der kan du se billeder taget med de forskellige kameraer
vh per

Accepteret svar
Fra : pan2

Modtaget 60 point
Dato : 28-08-03 18:15

hejsa
jeg har selv et canon powershot g2, det med vidieo er dejligt for at kunne ´vise en stemning. personligt vil jeg vælge a 70érn af dem du foreslår, men sæt dig ned og skriv op hvad du skal bruge det til. Det er en god ting at gøre.

du kan evt kigge ind på www.fotokritik.dk der kan du se billeder taget med de forskellige kameraer
vh per

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-03 18:32

Her er andre gode steder at kigge på camera
http://www.dpreview.com >til venstre>camera
http://www.digit.no >til venstre>tester> der er testet de camera omtaler
Der er tester og omtale for og imod.
Eyvind.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 28-08-03 21:15

Har for 20 dage siden, efter længere overvejelse anskaffet et SONY Cyper Shoot V1 og har i de forløbne 14 dage i forbindelse med min ferie gennemgået alle varianterne.
Valget var rigtigt, jeg har fået en snapshooter med tilhørende finesser helt ned til det absolute manuelle kamera. Jeg er en gammel semiprof mellemformat fotoamatør, dette kamera rækker med sine 5 megapix lidt udover mit behov. Kr 5000,00 er et godt køb
Mvh OW

Kommentar
Fra : Bolino

Dato : 28-08-03 23:22

Har lige erhvervet et Canon Ixus V3 for kr. 3.500,- plus 256MB kort for kr. 500,- i en PhotoCare butik. Det er virkelig lækkert og tager gode billeder, En ting jeg er virkelig glad for, er at selv om det er et mørkt sted du vil tage billeder, så er der et hjælpelys som gør at kameraet fokuserer og tænder blitzen, og tager et godt billede!
Videsekvenserne er sjove, uden folk ved det kan du få lidt sjov med hjem og sende som mail dagen efter , det bliver de fleste overrasket over!
Jeg kan kun anbefale dette kamera, og specielt fordi det ikke er større end det er; så tager man det også oftere med end de store klodser.
Et minus - der er ikke noget etui med til dette flotte kamera, og man er meget bange for at ridse det, så det skal altså købes ved siden af, det har jeg ikke fået gjort endnu.

Bolino

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 29-08-03 10:10

Idag går jeg ind og køber et. Jeg får snart brug for et og jeg er nødt til at tage chancen. Men Canon lyder som et godt valg om det er Ixus eller power shot. Jeg har lagt mærke til at priserne overhovedet ikke ligger op ad hinanden i butikkerne. På samme gade ligger der 34 foto butikker hvor alle priserne svinger op til 800 kr. Merlin er faktisk den dyreste. Forretningen som ligger ved siden af Merlin sælger Ixus 700 kr billigere.....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-08-03 15:53

Gå på http://www.edbpriser.dk
Der er virkelig penge at spare, men jeg køber kun der hvor man betaler ved levering eller pr. opkrævning - det er nok fordi jeg har "livrem og seler på".
Emesen.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 30-08-03 00:58

Nu har jeg købt et Canon power shot 70.... Hvor er det spændende

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 30-08-03 00:59

Nu har jeg købt et Canon power shot 70.... Hvor er det spændende

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-08-03 09:34

Velkommen i den digitale verden.
Emesen.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 30-08-03 10:47

Tak Det er rigtigt spændende. Nu skal jeg bare have købt et 128 mb kort så jeg kan gemme lidt mere....

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 13-09-04 11:46

Tak for svaret pan2.