/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Trækkraft
Fra : stumpen
Vist : 461 gange
150 point
Dato : 28-08-03 13:57

Hej.jeg har anskaffet en 3 gear Puch Monza.Jeg har taget plompen+der er et lille hak i stempel,den kører ikke som den skal efter omdrejningerne.Der er insti strålespids,er der nogen der har nogle foreslag om hvad der skal til for at få den til at arbejde mere..mvh Nielsen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-08-03 14:01

Tændingen skal stå korrekt - åbne platiner 2mm før stemplet er i top.

Hvis du har slidte simmerringe ved hovedlejerne trækker den temmelig skidt - udskift disse (tag lejerne med når maskinen alligevel er skilt ad.

Tilkokset udstødning og beskidt indsugningsfilter æder også effekten.

Slitage??? nyt stempel + ringe.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-08-03 14:05
Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 31-08-03 05:25

Hvis pakdåserne (simmerringe) ved krumtapakslen er slidt vil der blive presset olie ud, så det er meget tydelig hvis de er slidte.
Lad vær med at skifte dem, hvis de ikke fejler noget.

Hvor stort er hakket i stemplet ?
Du kan roligt lave det 7-8 mm dybt - i samme bredde som indsugningen.
Brug en rundfil, således der ikke er skarpe hjørner i bunden af hakket.

Får den brændstof nok ?
Prøv at hæve nålen i karburatoren. Hvis du får den hævet for meget, så begynder motoren at "firtakte" Det er tydeligt at høre

Go' fornøjelse...

/VMEK

Kommentar
Fra : stumpen

Dato : 31-08-03 12:45

Hej.Vmek Jeg mener at den for benzin nok,hakket er de 7-8mm..Nålen skal stå 2 hak for oven har prøvet at flytte den uden det store..Jeg vil se efter de simmeringe(er det stempelringene du mener)Der er nogen olie på stempel har jeg bemærket,og det mener jeg at jeg kan huske der ikke skal være Grund??mvh Stumpen

Kommentar
Fra : stumpen

Dato : 31-08-03 12:46

Hej.Vmek Jeg mener at den for benzin nok,hakket er de 7-8mm..Nålen skal stå 2 hak for oven har prøvet at flytte den uden det store..Jeg vil se efter de simmeringe(er det stempelringene du mener)Der er nogen olie på stempel har jeg bemærket,og det mener jeg at jeg kan huske der ikke skal være Grund??mvh Stumpen

Kommentar
Fra : stumpen

Dato : 31-08-03 12:46

Hej.Vmek Jeg mener at den for benzin nok,hakket er de 7-8mm..Nålen skal stå 2 hak for oven har prøvet at flytte den uden det store..Jeg vil se efter de simmeringe(er det stempelringene du mener)Der er nogen olie på stempel har jeg bemærket,og det mener jeg at jeg kan huske der ikke skal være Grund??mvh Stumpen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-09-03 08:28

Simmerringe er de tætnings"dimser" der sidder på krumtapakslen for at holde tæt mellem motor og gearkasse.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 16:00

Hvad så, stumpen. Fik du skidtet til at du? Gider du acceptere svaret, så vi kan få spørgsmålet lukket?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 13:01

Stumpen, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed), trykker du på accepter kommentar som svar øverst til højre over det svar der passer dig bedst.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-02-04 12:15

???????