/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk
Fra : Perege
Vist : 360 gange
20 point
Dato : 28-08-03 13:44

Hej.
Jeg har fundet ud af ved hjælp af chkdsk at min HD har BAD CLUSTERS.
Kan de fjernes/repareres?

HJÆLP!!! Jeg er desperat.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-08-03 14:21

Prøv at "køre" scandisk med rep. (det tar et stykke tid)

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 28-08-03 14:23

Jeg aner ikke, hvad "bad clusters" er, så jeg kan ikke hjælpe dig direkte.

Jeg kan i stedet hjælpe dig indirekte, ved at foreslå dig at hæve dit pointtal med f.eks. 48 (98 er endnu bedre), idet nogle slet ikke vil besvare spørgsmål under "et vist niveau". For dem er det en sport at hjælpe.

Hæver du dine pointtal, kommer de kloge hoveder hurtigt på banen.

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 28-08-03 14:25

Ok. Tak for hjælpen. Jeg er ny herinde så det med point-systemet er mig lidt nyt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-08-03 14:31

Det er rigtigt, at der lidt sport i at hjælpe, og måske komme først med en kommentar der kan bruges.
Men det er ikke disse point som styrer kommentaren og evt. løsningen.
Bad clusters er dårlige "lommer" til at lægge filer eller dele af filer i.
Emesen.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 28-08-03 14:34

Hej Perege

Okay....Her er min erfaring indenfor området, så må andre, der mener de er klogere komme på banen

Et par BAD CLUSTER gør ikke så meget med harddisken. Du kan sagtens køre på den uden problemer. MEN dermed ikke sagt at den virker 100%. Hvis jeg var dig, ville jeg købe en ny harddisk. Sæt den gamle som slave, og så kører på den indtil den ikke kan mere. ELLER lav backup af HDD, og sæt det ind i et nyt....I at der er BAD CLUSTER er et godt fingerpeg, at din Harddisk så småt er ved at stå af.

Men igen...Du kan sagtens bruge den uden problemer...Men hvem vil have en HDD med Bad Cluster????

VH
Moltov

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 30 point
Dato : 28-08-03 14:35

Hejsa

hvilket styrestsystem bruger du dos/windows 95/98//Me/2k/Xp ??

kører du chkdsk fra kommando prompten skal du skrive chkdsk /f

(gælder dog ikke win98/Me/2k/Xp her skal du bruge scandisk enten fra cd/floppy
eller fra windows) og vælg reparerer.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 28-08-03 14:39

Hej dk

Hvornår har Scandisk kunne lave Bad Cluster???
Moltov

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-08-03 14:59
Kommentar
Fra : moltov

Dato : 28-08-03 15:13

Hej DK

Jeg har da prøvet det mange gange uden at det lykkedes. Men jeg er sku nok bare uheldig med mine hdd

Moltov

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-03 18:52

Det gør ikke så meget at der er bad clusters, bare de bliver lukket, så der ikke lægges filer ned som ikke kan læses senere.
Det kan du bla.a. bruge scandisk til.
Eyvind.

Kommentar
Fra : alfabmw

Dato : 24-04-04 23:02

Brug programmet clearhdd til at reparere HDD. Eneste catch er at HDD skal formateres og partitioneres bagefter

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-04 09:44

Længere ope i tråden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-04 09:45

Hov fejl...............
Jeg opdagede at tråden var gammel og ville hoppe ud.
Emesen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:18

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 08-07-04 20:56

Tak for svaret dk.