/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Avon vs. Pilot sport
Fra : ranti
Vist : 414 gange
50 point
Dato : 28-08-03 13:32

Jeg ska´ have nye dæk på min CBR i nærmeste fremtid...

Overvejer enten Avon eller Michelins PilotSport, men jeg har ikke prøvet nogen af dem før. Har I nogen erfaringer med dem? Hvor mange km er der i sådan et Avon (eller rettere hvor få ) i forhold til Pilot Sport. Jeg kan forstå, at man skulle kunne køre væsentligt længere på PilotSport, som jo er hårdt midtpå og blødere i kanten. Er det godt at køre på sådan et Pilot Sport eller er det spejlglat, når dækket er koldt?

Kommentar
Fra : inspectorclousseu

Dato : 02-09-03 19:44

En halv anbefaling:

Avon er et forholdsvis nyt dæk på marked (og billigt i forhold til Pilot sport) og derfor er der ikke kommet så mange reelle feedback info på det. En af mine mc-venner der kører suzuki 1100 med masser af hypper har flere gange klaget over manglene grip også når det er varmet op og kørsel i vådt vejr ????,,, hmmm. Men som han siger det er nok også derfor der er mange kmt i dækket da Compound'en er lidt hårdere end konkurrenterne.

Jeg selv kører på gsxr1300 og har prøvet pilot sport HPX (+ andre) og kan virkelig anbefale det. Det er kendt for at være lidt læmgere tid om at varme op end feks. metzler M1 som er et tilsvarende dæk (næsten identisk mønster og compound) men der er flere km i pilot end m1. Jeg føler mig ialtfald væsentlig mere tryk ved at lægge mc'en ind i sving med pilot end feks metzler z3 der er hårdere i compounden a la. avon.

En ting som er et must ved et godt dæk er at mc. ikke føles træg at lægge hurtigt ned i sving, at du evt. nemt kan ændre retning midt i svingets forløb og at du ka tillade dig at bremse under nedlægning i svinget uden at den vil rette op eller ligeud...

En sidste ting, pilot får ros for kørsel i vådt i div, tests mht. bremseevner og aquaplaning.

Håber det forenkler dit valg af dæk..

mvh

Hayabosa, gsxr1300

Kommentar
Fra : ranti

Dato : 04-09-03 09:11

Halløj!

Mange tak for dit svar! Og ja, det har hjulpet.. Jeg må vidst hellere prøve sådan et pilot sport

Hilsen Randi