/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Datakabel finder ikke mobilen.
Fra : funkey
Vist : 206 gange
30 point
Dato : 27-08-03 22:57

Har købt et datakabel til min nokia 3510i har til sluttet osv men når jeg vil sende en logo til mobilen finder den ikke telefonen,har prøvet lidt af hvert men det nytter ikke.Hvad er galt.
Og hvor kan jeg finde et godt program til at lave logoer osv ??

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 27-08-03 23:15

Frem for at komme med en masse forklaringer, vil jeg foreslå dig at søge på 3510i og læse div. indlæg som giver mange gode råd og henvisninger, det er nok den bedste start for dig, og som jeg tror mange af os andre også har benyttet os af ...

Kommentar
Fra : funkey

Dato : 27-08-03 23:17

Sidder og kigger rundt men finder ikke rigtig noget der hjælper :(

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 27-08-03 23:28

For det første ...er du sikker på at kablet sidder helt i bund på kontakterne, den kan nemlig være meget drilsk , da den skal trykkes godt i bund på en 3510i , og prøv så at starte programmet du bruger igen. Husk at søge på DCT4 da det er det du skal bruge til din mobil.
Prøv så disse sider .
http://kalo.host.sk/
http://nokia.prolidi.cz/download.htm
http://www.gsm-technology.com/gsm.php?page_id=unlock&lang=en
http://www.mobilkabler.dk/shop/index.php?side=download

Kommentar
Fra : funkey

Dato : 27-08-03 23:46

Kan ikke ligefrem påstå jeg har blevet klogere...den vil over hovedet ikke finde mobilen.. har prøvet med alle de port com osv har pillet stikket ud og sat det ind igen og det skulle gerne sidde som det skal.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 28-08-03 00:01

Bruger du windows xp ?? og har nogle programmer som køre win98 skal du under ikonet for programmet vælge egenskaber og kompatibilitet tilstand , vælge win98 for at få det til at virke bedst muligt, men hvilke programmer bruger du ?

Kommentar
Fra : funkey

Dato : 28-08-03 00:03

Har win xp pro.. har prøvet med nokia logo manager, nokia logo ekspress,oxygene et eller annet og et par andre.. men prøver da lige det du skrev der.. men kan det være problemet til at den ikke finder mobilen ??

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 28-08-03 00:10

Det beskrives på mobilkabler at xp kan drille på visse programmer og bruger selv
Oxygen phone manager som fungere fint hos mig, og logomanager kan så vidt jeg har erfaret ikke bruges til nokia 3510 & 3510i men virker fint på 3310 modellen

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 28-08-03 00:18

Hej funkey, måske du har glemt af fjerne det lille stykke skumgummi som sidder på de 5 små ben på kabel stikket som du sætter under batteriet, bare en dum lille ting som man nemt kan over se og så har du et problem da kontakterne ikke får forbindelse via kablet ..tjek lige det , for det virker underligt at det ikke virker.

Kommentar
Fra : funkey

Dato : 28-08-03 00:23

Hehe bare det var det som var problemet *gg* Men det var det uheldig vis ikke ;O(
Er helt lost lige nu. Er der en software der skal være instaleret inden man kan bruge det ? fik nemlig kabelen i dag.. og der var ingen ting der fulgte med til det.

Kommentar
Fra : funkey

Dato : 28-08-03 01:28

Fandt en skumgummi dims og har fjærnet den, men det hjalp stadig ikke.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 28-08-03 08:23

Nej når du har hentet et program på nettet skulle det være nok , det kræver ikke andet end en PC et kabel og det program som passer til din Mobil altså et program som kan bruges til Nokia og en DCT4 hvis du tør og har mod på at oplyse din e-mail her kam jeg sende det program som jeg har downloaded, og som jeg ved virker på min mobil, mere kan jeg næsten ikke gøre ...

Kommentar
Fra : funkey

Dato : 28-08-03 12:03

Det ville være alletiders mail adressen er funkey_2000@hotmail.com

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 28-08-03 13:33

håber du kan modtage det da det fylder lidt mere end en mail og det er ikke alle steder man kan sende så meget til. ellers udveksler vi e-mail på den du har opgivet hvis du har en anden e-mail.

Kommentar
Fra : funkey

Dato : 29-08-03 12:29

Har motaget programmet, men tester det i aften.

Kommentar
Fra : DenFlyvendeKajak

Dato : 18-09-03 01:11

Prøv at afinstallere alle programmer til mobilen, derefter installerer du driveren til kablet først og siden PC-Suite'en.
Er det et udvidelsels-kort du har sat kablet i ?
Det plejer ikke at virke, det skal være bundkortets originale COM ell. USB stik.
Har selv haft samme problem med min 6610'er

M.v.h.
Poul

Kommentar
Fra : funkey

Dato : 19-09-03 18:36

Det var ingen driver med til kabelet da det blev købt

Kommentar
Fra : funkey

Dato : 19-09-03 18:37

Tror faktisk det er kabelet der ikke virker.