/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
utæt kaburator i FZ50
Fra : railer
Vist : 782 gange
50 point
Dato : 27-08-03 17:48

jeg købte en FZer i går. den kørte fint om aftnen, men idag drypper der benzin fra kaburatoren og den kan ikke starte. hvad kan der være galt? (der var en der fortalte mig at det kunne være noget med svømmeren) er der nogle der ved hvor man skaffer nogle tegninger over delene på en FZer? jeg vi også gerne vide hvor jeg kan lære noget mere om knallerter

hilsen Railer

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 27-08-03 18:31

Der er stor chance for at det er svømmerventilen i karburatoren som ikke holder tæt.
Det kan være snavs i ventilen eller at den "hænger".
Det er også årsagen til at den ikke vil starte - den drukner simpelthen.
Luk benzin hanen prøv at starte og evt. vent til det er fordampet.
Evt. rens tændrøret.
Emesen.

Kommentar
Fra : railer

Dato : 27-08-03 19:35

kan det være en forklaring på hvorfor alt mit motorolie er løbet ud? eller skyldes det noget andet? kan man låne manualen til Fzeren på bibloteket?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-08-03 20:14

Fimaet Haynes laver nogle owners manual på Engelsk men de er ret nemme at gå til med masser af billeder, om de har den på biblioteket ved jeg ikke men her er betegnelsen der skal ledes efter.
Haynes; ISBN: 185010395X
Måske kan du købe en ny (et par hundrede kr.) eller en brugt her.
http://www.birgersbilligebilboeger.dk
du kan evt. ringe og høre. 58 86 94 08
Om det hænger sammen med den tabte motorolie er jeg ikke sikker på.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : railer

Dato : 24-07-04 19:59

Tak for svaret emesen.