/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Har jeg ret til svie og smerte erstatnin~
Fra : CAKL
Vist : 436 gange
20 point
Dato : 27-08-03 17:26

Kort fortalt.
I okt. 2002 kom jeg ud for et uheld på mit arbejde (beskadigede ledbånd i hoften).
Skaden blev anmeldt, og anerkendt.
Gik sygemeldt i ca. 10 dage.
Herefter været sygemeldt i flere perioder pga. skaden.
Løbende været til flere læge undersøgelser, først egen læge dernæst hospital (ca. gået 8mdr. med det).
Da det trak ud valgte jeg privat hospital.
Det tog 3 uger fra undersøgelse til operation.
Skal nu gå sygemeldt i ca. 10-12 uger.

Kan jeg få svie og smerte erst. fra okt. 2002 frem til min skade er stationær, eller kan jeg kun få for de første 10 dage, eller kun for sygedagene i hele perioden?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-08-03 17:46

Du kan kun få svie og smerte for de dage du er sygemeldt. Beløbet er ikke noget at skrive hjem om. Da jeg fik i 1999 var det noget med 50,- pr dag i hospitalssengen og 35,- da jeg var sygemeldt derhjemme.
Lad din fagforening køre sagen for dig. Det er noget af en Jungle

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-08-03 17:51

Der har været noget tidligere på kandu omkring svie & smerte, se http://www.kandu.dk/dk/spg/13391

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-08-03 17:55

Mig igen, igen...
Som nævnt tidligere... lad din fagforening køre sagen for dig. Det er bla. det du betaler til dem for. Selv havde jeg stor glæde af min i 1999 det ordnede alt hvad angik erstatning samt svie og smerte osv. Lad være med selv at rode med det, dertil har vi advokaterne i vores fagforening.

Kommentar
Fra : jehg

Dato : 28-08-03 08:44

Blot info. Taksten er ændret til 140kr pr. dag og 200kr pr. dag ved indlæggelse.

Jehg

Kommentar
Fra : Baronessen

Dato : 09-09-03 13:10

Hejsa
Erstatning for svie og smerte ydes, såvidt jeg ved, kun i forbindelse med en skade, hvor nogen (evt et firma) kan gøres ansvarlig for skaden. Dette er kun tilfældet hvis de har handlet groft uagtsomt, og dækker således ikke over almindelige hændelige uheld. Så det afhænger helt af, hvorledes din skade er sket.

Erstatningen udgør 140,- pr sygedag, og vil, udover sygedage, kunne udvides til at dække dage hvor der er fysiske gener eller begrænsninger