/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Støtte pædagog'er til mig?
Fra : molokyle
Vist : 1098 gange
393 point
Dato : 25-08-03 21:50

Jeg ved ikke rigtigt om dette er et spørgsmål?

Jeg har i næsten fem år levet med en handikappet grønlandsk kvinde 'på gaden'.
Vi har delt sol og vind lige og hun er det 'bedste' menneske jeg har mødt og med et hjerte større end rådhuspladsen.
Jeg gjorde hvad jeg kunne og da jeg ikke kunne komme videre i mit liv; hjalp jeg hende så godt jeg magtede.
Al min opsparing og alle mine kræfter blev sat ind på, i det mindste, at skaffe hende/mig tag over hovedet.

Det lykkedes for 4 måneder siden: En god og hyggelig lejlighed i Hvidovre. Ak...
Efter ca. en måned i lykke, fandt hun sig en 'ny' kæreste. Jeg skal flytte nu.

Jeg har fundet et sted at være på Vesterbro, men der kan jeg (heller) ikke have adresse.

Nuvel... Så langt så godt... men nu mangler jeg altså lige som perspektiv i mit liv.

Jeg føler jeg træder vande og kan ikke komme videre. Guderne skal vide; jeg prøver.

Hvor går jeg hen herfra ??? ...og hvordan ?

Ferie (ha, ha...) eller geografisk omrokering ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-03 22:04

Det er bittert - det er f...bittert.
Giv ikke op, men det er jo let nok sagt når man ikke står i din situation.
Jeg aner ikke hvordan jeg kan give dig livsmodet tilbage, men det ville jeg gerne.
Men du MÅ ikke give op - vel. Der vil altid være en vej til det bedre, selvom det kan tage et stykke tid.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-08-03 22:07

Molo - dit privatliv blander jeg mig ikke i - men personligt vil jeg råde dig til, at forlade den kommune du bor i nu og tage ned på landet *S

Nu er Hvidovre Kommune ikke det mest hjertevarme sted på kloden ... så frem med gummistøvlerne, det skæve smil og øv dig på en bonde-accent .... ud af byen og ned på landet *S - her er mange gode fiskesteder......

Held og lykke.....

Min bedre halvdel boede i Hvidovre, det var han ikke smadderglad for - så jeg "hentede" ham herned - og nu er han som hovedrolleindehaveren i "hyggeren" Morten Korch film.....

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 25-08-03 22:19

Hej Molokyle.

Det må være utrolig svært at se, alt det du har troet på og kæmpet for bare bliver kasseret på den måde.
Det er deprimerende, at du så selv må sidde med enden i vandskorpen, for at vie år af dit liv, på at yde hjælp til en du syntes var værd at hjælpe.

Jeg syntes, du må prøve at kontakte din kommunen for at få hjælp til at blive i din bolig,
de må jo også kunne se det rimelig i at du har et sted at bo, for at du kan fungerer som menneske igen, oven på det du har været igennem.
Jeg går ud fra, du stadig står på lejekontrakten, og har nøglen til lejligheden.

Jeg håber du kan svømme ( smiler til dig ).

Mange hilsner Rita

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-03 22:20

Egentlig 'tilhører' jeg indre Nørrebro og ikke Hvidovre (..heldigvis?? Jeg er ikke så sikker?). Jeg tror/ved det er ligemeget hvor man IKKE bor! Der er selvfølgelig ikke stavnsbånd mere, men mit netværk tilhører Københavnsområdet; far/mor/lillebror/venner/bekendte... og hvad har vi?

At flytte sig er sikkert lettere, hvis man har nogen at gøre det sammen med... fnollerpige!

emesen -> Jeg gi'r ikke op. Jeg kunne bare godt bruge nogle 'voksne' menneskers råd og livserfaring.
De; jeg ser til 'hverdag' er ikke Guds bedste børn og heller ikke den store intellektuelle udfordring. Jeg kan godt savne mod- og medspil i min hverdag. Det er bl.a. derfor jeg er blevet så 'glad' for kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-08-03 22:21

Head up molokyle !

Du har et muntert og charmerende væsen, bliv ved med det. Det vil føre dig gennem megen sorg og krise. Gør som fnollerpige anbefaler, få noget anderledes frisk luft. Start eventuelt med et højskoleophold, hvor du kan samle tankerne om noget andet og møde mange nye venner, samt fiske andre vande. Det er f.... svært når krisen kradser, men ny luft er den nemmeste måde, at få lidt afstand på.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-03 22:28

lillespir -> Jeg tror desværre du har misforstået lidt. Det er min ekskæreste jeg skaffede en bolig/kontrakt, ikke mig selv.

Komunen si'r at med min uddannelse og så selvhjulpen jeg er, kan der ikke blive tale om at hjælpe. Jeg er jo ikke narkoman, alkoholiker, psykisk syg, har børn eller er skildt... Jeg er akedemiker, sund, rask, aktiv på gaden (=laver frivilligt socialt arbejde) og har ingen børn = Sidst i køen!

Jeg lever altså for 4.800 kr. om måneden til ALT. (udgift til 'Orange' værelse inkl.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-03 22:33

Hvorfor nævne de børn jeg ikke har to gange: Vrøvl molokyle... skildt ??? = skilt selvfølgelig!

srhansen -> Jatak, frisk luft.... Det får man MASSER af som hjemløs. Tro mig på mit ord!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-08-03 22:38

Hej molokyle

Jeg vil også gerne hjælpe dig, men jeg ved ikke rigtigt hvordan.
Det du skriver i dit indlæg har jeg hørt før.

Det som lillespir skriver:

"Det må være utrolig svært at se, alt det du har troet på og kæmpet for bare bliver kasseret på den måde.
Det er deprimerende, at du så selv må sidde med enden i vandskorpen, for at vie år af dit liv, på at yde hjælp til en du syntes var værd at hjælpe."

er der mange andre der også har prøvet/oplevet.

Derfor molokyle, du må ikke miste modet og give op.
Du skal henvende dig til den kommune hvor du har din folkeregisteradresse. De skal hjælpe dig med "at få tag over hovedet".

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-03 23:00

franksp -> Jeg mister ikke modet. Jeg er i krise ikke sorg (..joe.. lidt). Jeg har ikke folkeregister adresse i nogen komune: Jeg er hjemløs og har været det i snart fem år! Komunen? hjælpe?; dé skal ingenting ; Hvor står det ?

Der er ansøgt om bopæl til mig fra 'projekt særlig indsats' Griffentfeltsgade til 7. kontor (25% satspulje) , men de afviser med at jeg er selvhjulpen (..hvad det end betyder?) og de ikke er nogen boliganvisning. Jeg har bedt om samtale adskillige gange og er blevet indkaldt til en sådan 2 gange på fem år. Jeg har stillet spørgsmål og har søgt dit og dat. Forklaring? : Spørg vores juridiske ekspert ... og vi ser på det, så får du besked... -> NADA !!!! Jeg hører ikke en lyd, for jeg er åbenbart en 'varm kartoffel'. Det er den 'nye' regering lyder det midlertidige svar.. og når jeg så spørger; hvad der er ny politik ? Klappes der i, som en østers og henvises til andre instanser. Klage? Ork gud.. 8 mdr. ekspeditionstid og henvisning til at det ikke kan tages op da det ikke er et principspørgsmål, men noget jeg må ordne med min sagsbehandler, som skiftes ud jobrotation) ca. hver 4 mdr. Jeg tror ikke det er den vej, jeg skal gå. Det er dødfødt!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-03 23:06

Ps. srhansen -> Jeg HAR prøvet utallige gange også at klage afgørelser.

Heldigvis (..snarere DESVÆRRE) er jeg ikke alene i dét spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-03 23:13

Pps. Jeg forventer ikke de vises sten fra jer eller nogen. Jeg trænger bare sådan til at få LUFT.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 26-08-03 01:09

Hej Molokyle

Som du selv skriver ønsker du at få luft og det er da ganske fornuftigt.
Jeg opfatter dig som konstruktiv, trods din krise og tror godt du selv inderst inde rummer svaret på hvad du vil med dit liv.
Jeg har ikke været online i flere dage og har derfor læst hele denne debat på en gang. Undervejs dukkede tanken om højskole også op i mit hoved, men du har ikke svaret forslagsstilleren på dette og jeg fornemmer derfor, at det ikke er løsningen for dig.

Til gengæld klikkede jeg mig kort ind på din profil og tænker, hvorfor pokker du dog ikke kombinerer din uddannelse og din interesse for det sociale hjælpearbejde og får bolig og job igennem nogle af de mange hjælpeorganisationer der findes?
Du er ugift, ingen børn, har en god uddannelse og virker ganske fornuftig ................ og sidst men ikke mindst må du have en stor interesse for de sociale tabere, siden du vælger at omgås dem fremfor at arbejde dig frem til villa, vovse og vovhund

Har jeg ramt helt ved siden af????

Jeg har altid selv interesseret mig for de svage i samfundet og da jeg blev ramt af en depression og pludselig selv blev en af de svage, valgte jeg alligevel at involvere mig i foreningsarbejde omkring psykisk syge og det giver mig utrolig meget, at bruge min fornuft og viljestyrke til at hjælpe både mig selv, men især alle dem der ikke selv tør at stå frem.

Jeg er spændt på om jeg har skudt ved siden af - så er du online nu, må du meget gerne svare
Held og lykke til dig.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 26-08-03 01:40

Hej Molokyle.

Du lyder som et kærligt og venligt menneske, der vil gøre alt for at dine kære har det godt.
Vær meget stolt af, at du besidder denne egenskab, også selv om det sikkert gør ondt lige nu.

At du bliver afvist med den begrundelse at du er "selvhjulpen", er virkeligt for galt.
Det kunne ligefrem opfordre mindre stærke mennesker til at opgive kampen- og blive mindre "selvhjulpne" for derved at opnå den hjælp der kræves for at komme videre i livet.

Jeg har desværre ikke en løsning til dit problem, men jeg er sikker på, at din intelligens og som Srhansen skriver dit charmerende væsen vil bringe dig helskindet gennem denne krise.

MVH Fridaflip...

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 26-08-03 07:01

Hej Molo.
Ja der er noget rav ruskende galt i system Danmark. Vores ældre bliver parkeret på hospitaler og plejehjem, flere og flere unge mennesker ender i din situation som hjemløs. Selv højgravide piger/damer får samme svar som dig fra skrankepaverne "ingen hjælp" du er selvhjulpen. Havde du nu heddet Ali og var sort, multhandicappet homoseksuel med aids og drukproblemer, ville du få en 2vèr. Men alt det ved du jo godt, du gennemlever det selv.
Højskole er blevet nævnt et par gange. Dèn ide kan jeg kun tilslutte mig, kanon ide. Her ville du virkelig få tankerne ind på et andet spor, opdage nye sider af tilværelsen, masser af aktiviteter og endelig LUFT. Der var engang hvor kommunerne gav tilskud til ophold, om de gør det stadig ved jeg ikke. Alternativt er der jo Kofoed skole på amager.
Jeg ville sgu gerne ha lejet dig et vær. her på Frb, men vi er selv 2 personer i en 2v, så pladsen ville blive lidt trang.

Jeg ved godt jeg ikke kom dit problem en løsning nærmere, men måske et bidrag til opmunting. Klø på.

Bedste hilsner
Laurenzio

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-08-03 07:20

Ved ikke hvor jeg skal starte eller om jeg har noget at sige.
Din skæbne og personlighed giver et noget mere nuanceret billede af, hvem det er, der i dagens Danmark lever på gaden. Jeg er "opdraget" med, at det er samfundets laveste, der ender på gaden, og at de på en eller anden måde selv er skyld i det. (Nu lyder det som om min politiske overbevisning er sort, men jeg er sådan set socialdemokrat...) Jeg har svært ved at forholde mig til, at den Molo jeg kender herfra, har boet på gaden i fem år med en handicappet kvinde fra Grønland... skal lige have visket billedet af en tandløs gammel sut med en pose elefanter i en snusket bærepose ud.
Tilbage til det med om det er ens egen skyld... jeg ved sgu ikke... 4800 kroner er mere end jeg levede for i mange år, da jeg var alene og på SU. Jeg boede på 7 en halv kvadratmeter i et kollektiv, men fik det da til at løbe rundt. Men lad os bare sige det sådan, at jeg ikke tog på charterrejser og blev ret træt af flåede tomater! Pointen er, at det kan lade sig gøre. På et tidspunkt kom jeg på bistandshjælp og blev sendt ud i arbejde, hvor jeg arbejdede på lige fod med mennesker, der var uddannet inden for branchen (plejehjemskøkken) Forskellen på dem og mig var at jeg fik 8 kroner i timen og de gik til "rigtig" løn. Nå, men det motiverede mig til at få mig et rigtigt arbejde..jeg lavede en laaang liste over det jeg godt gad og det jeg absolut ikke gad...nederst på hadelisten var "morgenrengøring i en børnehave". Gæt hvad det endte med . Så jeg mødte klokken 05.00-10.00 og tjente faktisk rigtig godt!!! Hvad vil jeg egentlig sige med det? Måske noget med at det ikke nytter med "det er osse samfundet og min dumme kommunes skyld". Svært at sætte ord på...jeg tror du føler dig som en brik i et spil, men man er nødt til at sætte sig selv til herre over, hvad der foregår på brættet.
Hvis det er et kommuneskift, der skal til, så tag da for pokker springet. Det behøver jo ikke være for ever, men for at komme tilbage i en gænge, der er mere tålelig, måske endda rigtig dejlig. Man ved hvad man har og ikke hvad man får, og det kan altså godt forstås positivt.
Du hører måske nok til på gaden, men i givet fald er det som opsøgende socialarbejder og ikke som fast beboer. Dit intellekt skal ikke spildes men udnyttes bedst muligt, der hvor dine ressourcer ligger.

Nu kommer jeg for sent i skole..sidder her iført morgenhår, kaffe og smøger samt et uldtæppe (hmm...skal vi da aldrig have den smiley i gang?) og tænker over Molos liv...

For halvandet år siden boede min mand og jeg i Århus i et lille gammelt hus, vi elskede højt og som slugte alle vores penge. Jeg gik på seminariet i Århus, havde boet der altid, alle mine venner mv boede der osv osv. Han blev fyret for tredie gang som sømand og vi magtede ikke længere at slås med bank, kreditorer, ikke existerende økonomi, stress og usikkerhed om om vi kunne blive boende, tvangsauktioner mm. Og så lagde vi vores liv totalt om og flyttede her til Nordjylland, hvor boligpriserne er det kvarte og der er højt til himlen, og det er det bedste, der nogensinde er sket for os.....

nå...må hellere få vand i håret og se at komme afsted.

Ved ikke om du kan bruge det til en dyt Molo.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-03 08:24

jytteras -> Jo, du har ganske ret. Det er min tanke på en eller anden måde at arbejde med det jeg brænder for; det sociale og noget med edb/programmering evt. i kombination. Mht. frivillige hjælpeorganisationer og bolig kan jeg fortælle dig at der er mulighederne udtømte. De har forlængst måtte se i øjnene at med de sidste mange års socialpolitik og nedskæringer (også på deres eget felt) bliver der ikke færre med flere og flere hjemløse. De kan hjælpe med meget, men ikke bolig.

Nu har flere nævnt højskole. Jeg har også tænk på højskole, men det skulle da være som underviser.

laurenzio -> Glæder mig du også kan se gaggen i at min sagsbehandler faktisk sidder og siger til mig : Gå ned i Istedgade og stik en nål i armen, så ikke bare kan, men skal vi hjælpe. ...eller : Det er da kedeligt du har en uddannelse og er velformuleret, ellers kunne vi tilbyde dig et uddannelsesforløb og så ville vi blive nødt til at skaffe dig en bolig.
Jeg ser flere resourcestærke mennesker på gaden ..også unge håndværksmæssigt uddannede, men resourcerne går tabt, når Ali skal lære dansk og Brian skal på afvænding hos Susanne Bech (28.000 kr/mdr) i 6 måneder.
Jeg er ikke bitter over man hjælper disse mennesker. De SKAL ha' hjælp, men det er da helt tosset at det skal ske på bekostning af andre svage i vort samfund. Tag dog lidt fra de bedst stillede.

Til ALLE -> Tak for jeres råd/meninger så langt... puhhh... Det er rart at tale med nogen.

Idag skal jeg ud til mine forældre på Ama'r og pudse vinduer, vaske trappe og sådan. Vi ses iaften.

Kærligst </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 26-08-03 15:26

Kære Molokyle

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig hvad skingur skriver til dig og mener at du skal tænke kreativt og vægte hvad du kan lide og absolut ikke kan lide.
Jeg fornemmer, at du har en stor selvrespekt og den skulle du jo gerne bevare ikke?

Jeg landede jo selv midt i dagpengesystemet pga en depression og er blevet noget chokeret over hvor mange, der bliver fastholdt i det system istedet for at komme igang med noget fornuftigt til en ordentlig løn og med selvrespekten i behold.
Min kommune ville hellere give mig pension istedet for at godkende mig til fleksjob. For mig ganske uforståeligt, da det samfundsøkonomisk var en gevinst for alle parter at jeg kunne arbejde de timer, som jeg magtede. Kommunen havde nær knækket nakken på mig med alle deres regler og arbejdsprøvning, men heldigvis er jeg stædig og holdt ud og er idag godkendt til fleksjob ................ men arbejdsløs

Jeg nægter dog at lade mig kue og søger selv på forskellige job og har endda været til samtale på et særdeles spændende job, som jeg håber at få svar på idag eller imorgen.
Jeg brænder for de psykisk syge og tror på, at jeg har en mission der - heldigvis er min sagsbehandler og andre også af den indstilling. Altså får jeg muligheden for at arbejde til en god løn med det jeg alligevel ikke kan lade være med.

Lige som Skingur er jeg ved at bevæge mig lidt langt ud, men den essens jeg gerne ville ud med var egentlig at du skal holde fast i dig selv og tro på det du gerne vil.
Du tiltales af tanken om højskole - dog som underviser skriver du ............. ja men så søg dog sådanne steder. De er jo ofte glad for lærere, som vil bo på stedet.
Mange sociale institutioner tror jeg da har boliger til nogen af deres medarbejdere - men mange medarbejdere ønsker jo netop at skille tingene ad, så måske ville du endda have en fordel ved at du rent faktisk gerne ville bo blandt dem du arbejder med og for.

Smøg ærmerne og kæmp for din sag

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 26-08-03 15:38

HOV kommer da forresten i tanke om, at der da jævnligt i aviserne annonceres efter nogen, der vil bo gratis + et mindre vederlag på ungdomskollektiver ............. var det ikke en ide?

Meningen er at man skal bo der og foregå som et godt eksempel og det er da vel til at overleve eller hvad???
Jeg har ikke nogen lige konkret, men brug dog internettets søgemaskiner til at finde sådan nogle kollektiver og job er der masser af hvis du bruger AF´s jobbank.
Jeg har lagt mit CV ud der og får næsten dagligt jobtilbud i min mailboks. Ikke allesammen nogen der interesserer mig, men dog også nogle særdeles interessante.
Med din viden og baggrund må der bestemt være jobmuligheder .......... og også boligmuligheder, har du prøvet den hjemmeside der hedder lejebolig.dk????
Mange hilsener fra Jytte

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-08-03 18:27

Kan du ikke få merit for noget af det du har lavet og så tage en to-årig læreruddannelse?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 10:15

jytteras -> Du skiver mange fornuftige ting. Ungdomskollektiver er jeg nok lige blivet 'lidt' for gammel til (..se iøvrigt min kommentar til skingur længere nede). Jeg har i mange år boet i kollektiver. Har haft både gode og dårlige oplevelser med det. Jeg tror ikke jeg i øjeblikket har kræfter og energi til at binde an med det igen. Jeg trænger til 'ro på'. Jobmulighederne bekymrer mig ikke, men ved også at sålænge jeg ikke har en fast adresse vil jeg dels få svært ved at blive ansat, dels have svært ved at passe det ordentligt. Mht. til jobbanker, har jeg i 6 år haft mit CV. liggende på nettet. Jeg har fået interessante annoncer tilsendt. Jeg er da også kommet til samtale på nogle af dem jeg har søgt, men desværre ikke fået jobbet. Jeg nævner i flæng; Lyngby' edb skole, Trafikministeriet, Naturklagenævnet, Levnedsmiddelstyrelse, HS, DSB, Københavns lufthavn og Bellcom Internet.
For lige at kommenterer på dine oplevelser med bistandssystemet: Det du skriver kan jeg nikke genkendende til. Jeg har også været i arbejdsprøvning, hvilket var en spøjs oplevelse. Da jeg dukke op på Reva-centret rystede de på hovedet og spurgte hvad jeg dog skulle dér. Jeg havde nemlig ikke søgt pension, var ikke syg og havde hverken psykiske eller fysiske skavanker. Det var blot min sagsbehandler der ville sende mig i arbejde og samtidig slippe for at skulle udbetale aktiveringsydelse. Dette resulterede i at jeg blev 'ansat' som hjælpelærer på medie værkstedet som aflastning for de fastansatte. Reva centrets udtalelser, efter endt forløb, gik på at det eneste der kunne gøres for mig, var at indstille mig til en bolig. Der blev bare ikke taget hensyn til denne udtalelse i Socialforvaltningen. Begrundelse: Vi vil løse problemerne sammen med dig og kan ikke bruge; hvad der står i en rapport. ???????? Hvorfor himlens navn sendte de mig så i arbejdsprøvning og betaler i dyre domme for rapporter, når de efterfølgende ikke 'gider' læse endsige følge dem?
Jeg har ansøgt om opkvalificering af min Edb faglige viden, via revaliderings ordningen, til et kursus forløb flere gange. Jeg får afslag da jeg er hjemløs.

skingur -> Jeg har ikke tålmodigheden til at arbejde med børn og unge. En læreruddannelse/pædagogikum er nok ikke lige sagen. Jeg kender iøvrigt flere skolelærere og SFO medarbejdere. Jeg er certificeret voksenunderviser med overbygningskurserne: Dialog som udviklingsværktøj og Modstand i undervisningen. Skal jeg undervise bliver det voksne.

Jeg er motiveret til at arbejde med næsten ligegyldigt hvad, men min boligmæssige situation er det altoverskyggende problem. Nu er der så også kommet kærestesorger til. Det gør altså ikke livet lettere og kræfterne større.

Igår gik jeg ud og drak mig p.... fuld. Idag kan jeg se og mærke at det i hvert fald ikke er nogen godt idé. Skingur jeg skal bruge din tømmermænds Smiley

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-08-03 12:23

MOLO, prøv nu lige at se dine åbne døre, istedet for at lukke dem lige så snart du har haft dem på klem!! Kooom nu! Du kan godt, du har fået SÅ mange gode ideer, spring dog, du har jo modet.
Et venligt lille spark
Sus

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 27-08-03 12:41

Hej Molokule,
Jeg har arbejdet som professionel astrolog i næste 20 år. Måske kunne jeg komme med nogle forslag på baggrund af dit fødselshoroskop. Hvis du synes, det kunne være interessant, må jeg kende dine fødselsdata. D.v.s. år, måned, dag, klokkeslet og sted. Et kvarters tolkning i telefonen eller nogle highlights i en mail skal ikke koste dig noget. Se iøvrigt under ASTROLOGI på www.findovia.dk.
</findovia>

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 27-08-03 12:43

Der faldt et k af i svinget. Det skal naturligvis være www.findovia.dk.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 27-08-03 12:50

Det k vil simpelthen ikke komme med, så prøv i stedet:
http://home9.inet.tele.dk/findovia/.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 12:57

Imorgen tager jeg op i 'projekt særlig indsats' og rykker (igen) for den samtale jeg er blevet lovet for 7 uger siden.
Jeg fik nemlig først at vide at sagsbehandleren skulle på ferie, men jeg ville blive kontaktet efter denne. Efter have ventet på svar i fire uger, gik jeg op igen og fik denne besked: Ja, hun er kommet tilbage fra ferie, men der er mange andre der har ferie nu, så hun har måtte tage sig af andre sager, men jeg skal minde hende om din forespørgsel. 14 dage senere ringede jeg og rykkede igen. Besked: Ja, hun indkalder dig til samtale om bolig; du vil modtage en tid med posten. Jeg har endnu ikke modtaget noget.

mango -> Jeg prøver! ...men, det er så svært at nå frem, når vejen hele tiden forsvinder. (Citat: Herfra hvor vi står: Skovsen & Ingemann; Svært at nå frem.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-08-03 13:04

Molo..uuh hvor ville jeg gerne kunne kramme dig!!
Knus fra mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 13:08

findovia -> Du skal ikke sætte punktum efter dine link, så går det galt. Derfor Jeg vil ikke støde dig, men min opfattelse af denne type forslag, har jeg kommenteret andetsteds :

[citat]
Jeg er et menneske der der ikke er religiøs og som tager afstand for de mange hokus-pokus tilbud der er ´oppe i tiden´. Numerologi, håndtydning, astrologi, tarot og hvad har vi. De løser næppe mange reelle problemer, men kan selvfølgelig give nogle mennesker en tro/forklaring på tilværelsen.
[/code]

Jeg er meget pragmatisk anlagt og vil ikke lægge min skæbne i hænderne på kort, terninger, stjerner eller Gud.
Det er en sød tanke, men nejtak.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 27-08-03 13:17

molokyle > det undrer mig gevaldigt at du ikke kan finde en bolig med din intilligens og viden.
Der er utrolig mange private udlejere, der laver lejekontrakter, som kan godkendes af kommunen - hvorfor kan du dog ikke leje en af dem?
Jeg foreslog dig bl.a. at tjekke hos bolignet.dk - det koster ganske vist et par hundrede kroner at blive skrevet op, men man kan også selv gå ind og tjekke annoncerne ................ prøv det

Der er også annoncer i dagblade, ugeaviser og den blå avis - men måske er det trods alt viljen du mangler?

Det virker lidt modsatrettet, at du skriver om dine uddannelser og de jobs du er kvalificeret til, at du så alligevel kan være så ubeslutsom vedr. din boligsituation ................ mon din kærestesorg er mere end bare kærestesorg?
Kunne du måske have en let depression?
Kan anbefale dig at læse lidt på siden www.depnet.dk

Ikke for at gøre dig syg, men fordi jeg synes det virker som om du godt kan tænke konstruktivt, men alligevel ikke magter at udføre det du godt ved er nødvendigt og sådan kan en depression sagtens starte.

Og angående den vej, der hele tiden forsvinder ............. så kunne det være interessant, at du måske kom med en brainstorm om hvad det egentlig er du ønsker af tilværelsen.
Vi er jo en del, som følger med i de gode råd du får og der er jo kommet mange gode og konstruktive råd - men som en skrev; hvorfor lukker du de døre, der står på klem?

Et velment spark for at få dig til at gøre noget selv ved din situation

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 13:20

findovia -> Ps. Hvis du vil kigge på det af egen interesse skal du være velkommen. Nogen bryder sig ikke om det, men jeg er såmen ikke så bange for at komme med personlige oplysninger :

Jeg er født på en nu nedlagt fødeklinik på Nørreport i København; d. 19 04 1960, kl. 5.15

Idag er der en McDonald's. Gad vide om jeg faldt i frituregryden som barn?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 27-08-03 13:37

Hej Molokyle,
Det kan umuligt såre mig, at du har en anden livsopfattelse end min.
Jeg er dog også særdeles pragmatisk anlagt og bruger kun astrologien som et værktøj til at hjælpe mine medmennesker til at få mere klarhed over deres potentialer og aktuelle udviklingsmuligheder. Det handler ikke om lægge sin skæbne i hænderne på nogen eller noget som helst, men om at lære at tage vare på sit eget liv og tage det fulde ansvar herfor.
Jeg forstår godt din skepsis overfor astrologi og andre alternative vidensområder; men det er ikke dem, der er noget i vejen med. Derimod er brugen af dem ofte helt og aldeles vildledende og meningsløs; men det skyldes, at der er for mange inkompetente personer, der jonglerer med dem.
Især astrologien er blevet mishandlet af ugebladsastrologer o.lign. og har derfor mistet meget af sin troværdighed. Den afgørende faktor er ikke astrologien, men astrologen.
Udeluk ikke dig selv fra nogen inspirationskilde. Problemer løses aldrig på deres eget plan; men ved at sprænge rammerne for det kendte og søge nye indsigter.
Hilsen.
findovia

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 13:45

jytteras -> Jeg har for nogle år siden, jeg tror det var i 1996, gået til psykiater for at blive behandlet for depression efter et forulykket forhold til en narkoman. Jeg var henvist af min læge. Der er ingen sammenligning med dengang og nu. Jeg er ikke deprimeret. Det var jeg heller ikke dengang. Diagnosen lød på 'Voldsom forelskelse' på grænsen til tvangstanker. Problematikken er en anden idag. Humøret er sådan set iorden, det er de fysiske rammer, der ikke står mål med mine ambitioner. Spark bare løs.
Den med de utroligt mange private udlejere kan jeg ikke genkende. Hvilken planet kommer du fra?. Følger du ikke med? Der er boligmangel som aldrig før i København. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan praksis, regler og cirkulærer er skruet sammen i andre kommuner, men i 'indre Nørrebro', gives der f.eks ikke penge til lejemål der er tidsbegrænsede eller til fremlejemål. Jeg har et par gange stået med en værelsesleje- eller fremlejekontrakt i hånden, men ikke kunnet få bevilget de nødvendige midler til indskud. Iøvrigt skal en kontrakt forhåndsgodkendes, hvilket tager ca. 8-14 dages sagsbehandlingstid. Hvor får man 14 dages resprit af en udlejer, der måske har 50-200 ansøgere til et værelse. Der er folk der betaler op til 50.000 kr under bordet for en LEJE-lejlighed !!!

mango -> Hér er en krammer >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>+<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 13:51

Ps. har tjekket bolignet.dk. : Det er et firma der leverer internet netværksløsninger til boligforeninger. Hvad skal jeg med det?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-08-03 13:51

TARK Molle...
Sus

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 27-08-03 14:22

Det virker nu stadig lidt, som om du tilbageviser de fleste gode råd

Så jeg holder nok inde med at sparke og nøjes med at følge med i debatten og håber du selvfølgelig afslutter med en slutkommentar til os alle om hvordan du besluttede dig for at handle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 14:59

jytteras -> Jeg er ked af, hvis du opfatter det som tilbagevisninger. Alle inputs bliver vendt og taget imod med kyshånd!
Blot er mange af de gode råd og forslag, ting jeg allerede selv har tænkt igennem. No offence.

Det er mit liv det handler om, så jeg beslutter mig ikke lige på stående fod, men tænker tingene godt igennem. Jeg skal leve med min beslutning fremover.

findovia -> På én led har du ret. En astrolog kan være lige så god en 'sparingspartner' som en psykolog.
Man skal ikke forlige sig med naglefaste rutiner og løsningsmodeller. På den anden side skal man heller ikke give køb på sin sunde fornuft. Idékomplekset bag astrologien går på tro og ikke faktuel viden. Derfor er jeg skeptiker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-08-03 15:05

Hej Molokyle.
Du skriver, at du et par gange har stået med et værelsesleje- eller fremlejekontrakt i hånden, men ikke kunne få bevilget de nødvendige midler til indskud.

Uden at kende meget til din situation vover jeg nu at få en over næsen ved at spørge: Kunne du ikke lægge nogle af de penge der ellers skulle være brugt til boligudgifter til side, så din sagsbehandler får et indtryk af, at DU virkelig selv gør en indsats for at forbedre din situation.

Du skriver, at du har ca 4800 i måneden, hvilket jeg giver dig ret i ikke er noget at råbe hurra for, men som Skingur tidligere har skrevet, lever mange af en SU i både 3-4 år uden dog at ende som hjemløs.

Hvordan fik du råd til, at drikke dig p...fuld igår?
Måske skulle du i stedet have skrevet bolig på pengesedlerne. ( Sagt i al fredsommelighed, af en som selv elsker en god bytur, men som i 4 år på SU blev nødt til at prioritere anderledes).

MVH Fridaflip.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 27-08-03 15:27

Hej Molokyle,
Reel astrologi bygger ikke på tro, men på imperi med visse teoretiske og filosofiske overbygninger.
I traditionel videnskab bygger vi på objektiv viden, medens vi i astrologi bygger på subjektiv viden. Disse to tilnærmelser kan i visse tilfælde være sammenfaldende; men er det sjældent. Det er årsagen til, at det er så svært at få den traditionelle videnskab til at acceptere den astrologiske viden.
Jeg har kastet et første blik på dit horoskop og kan se, at du i virkeligheden er disponeret for at være et åndeligt søgende menneske, men at du sandsynligvis er blevet snyt og bedraget så mange gange af den ydre verden, at du vælger en ekstrem pragmatik. Min fornemmelse er, at du har brug for megen tid med dig selv til i meditativ stilhed at søge ind til dit sande selv og lære at lytte til dine egne sandheder og udvikle din intuition.
Desuden ser det ud til, at én af dine største udfordringer ligger i relationer til andre mennesker, især partnere. Det gælder jo godt nok de fleste mennesker; men for dig synes det at være særligt vigtigt, at du lærer ikke at lade din lykke afhænge af andre mennesker. Du skal nok lære at være fri og kunne trives uden andres kærlighed, støtte og opmuntring. Når du kan det, vil partnerskaber og relationer til andre mennesker få et helt andet indhold.
Dette var blot et første "skud fra hoften".
Hilsen.
findovia

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 15:48

fridaflip -> Hvisker: Jeg har for nylig fået lidt penge på kistebunden. Hvordan og hvorledes vil jeg ikke ud med. Vil kun afsløre at jeg måtte knokle lidt 'Orange'. Så min økonomi er knap så uoverskuelig som for blot et par måneder siden. Jeg har sat dem ind på min mor's konto mærket BOLIG. Jeg lever i det daglige rimeligt godt af mine 4800-. Fedtekælderen på Christianshavn, Hjemløsehuset på Falkevej (hvor jeg også har fået lavet mine tænder gratis!), Varmestuen i Istedgade, Nonnerne på Sigurdsvej og Den Sorte Gryde i Godtersgade. Min bolig udgift har ligget på omkring 2000- pr/mdr. så jeg har da ca. 2800- til mad/drikke, tøj, vask, bad, bøger, internet, fiskegrej og -ture, uforudsete udgifter (som når cyklen går istykker) og anden transport (..skal jeg langt tager jeg ofte toget).

De jeg kender/kendte på SU. kan/kunne kun klare sig fordi de har/havde: Billige kollegieværelser (1000 pr/mdr), penge hjemmefra, fælles økonomi med kæresten eller bi-job, sammenlagt har/havde de et rådigheds beløb der mere end matcher mit. Ting som ikke er mig beskåren i øjeblikket.

Man må ikke spare op af sin bistandshjælp, det er decideret ulovligt og noget man i hvert fald ikke bør fortælle sin sagsbehandler. Da kommer man nemlig på nedsat ydelse til pengene er brugt! De kan bede om kontoudskrifter fra banken, så de kan følge ens økonomi og det gør de. (Al den snak om rockernes penge du ved...)

På næsen...? Er du tosset mand; Du er da i høj grad en af dem der er kommet med skulderklap, der har øget min selvtillid og givet nye kræfter. Der er kun tak fra mig.

Hvordan jeg fik en kæp i øret igår? Gavmilde venner og gamle bekendte/bofæller fra Christiania. Jeg tror selv jeg brugte 27 kr.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 27-08-03 15:49

Kan tilslutte mig indlægget fra fridaflip

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 16:19

findovia -> Det du skriver lyder i mine små øre mere som almindeligheder ethvert fornuftigt menneske kan sige sig selv.
Meditativ tid med mig selv nyder jeg i fulde drag, når jeg er ude at fiske. Vi udvikler os alle med tiden (forhåbentlig?)

Emperiske observationer er også videnskabens fundament. Blot kan resultaterne efterprøves! Der er ikke noget der hedder objektiv viden. Dette er uden for nummer, men fra en filosofisk diskussion jeg har deltaget i på et tidspunkt kom et par betragtninger fra Rellom jeg kan tilslutte mig :

[citat]
Tre ting er efter min mening indlysende:

1. Der findes en objektiv virkelighed

2. Ingen kender den objektive virkelighed

3. At ingen kender den objektive virkelighed, er ikke et
argument for, at den ikke findes.

Jeg har netop spurgt min venindes nevø på seks år, om han mente,
at solen skinnede i morgen, hvis han døde i nat.
Hans svar lød:

"Ja, selvfølgelig gør han det - for solen vil jo ikke være død!"

Så rent faktisk behøver man ikke være særlig gammel, før man
holder op med at rode den subjektive og den objektive
virkelighed sammen.

Fra : kimboje Dato : 19-07-03 01:45

Rellom:
Du må lige forklare/argumentere:
1. Hvorfor findes en objektiv virkelighed?
2. Definer venligst objektiv.
3. Hvorfor kender ingen denne?
4. Hvorfor er det indlysende?

Mvh. Kim Boje

Fra : Rellom Dato : 19-07-03 02:13

Fordi jeg påberåber mig eksistensen af en objektiv virkelighed,
påberåber jeg mig ikke dermed, at min påstand herom er
objektivt sand. For det er selvfølgelig min subjektive vurdering.

En objektiv virkelighed = virkeligheden som den rent faktisk er
og ganske uberørt af, hvordan den fremstår inde i vore hoveder.

Mennesket er ikke en gud, men et pattedyr, som har udviklet sig
ud over den almindelige orden i naturen. Dette sætter nogle "naturlige"
grænser for vores virkelighedserkendelse, som bevirker, at vi nok kan
tilnærme os den objektive virkelighed, men aldrig nå denne.

Faktisk kan al videnskab og al tænkning defineres som et forsøg på
at finde ind til den objektive virkelighed, hvorfor behovet for at kende
denne virkelighed (= virkeligheden) kan ses som menneskehedens
dynamo.

Hvorfor jeg finder dette forhold indlysende, aner jeg ikke.
Sådan har jeg det bare.
[/code]

Subjektiv viden er godtnok for subjektet. Husk dog blot på at jeg ikke siger; 'Av', når du slår dig og omvendt

Det er interessant og underholdende at se hvad folk kan få ud af en dato, klokkeslet og koordinater. Jeg mener dog stadig ikke, det er den store problemknuser. Et værktøj til selvudvikling for nogen, en sludder for en sladder for andre.

Nu handler denne tråd ikke om filosofi, men om mit umiddelbare problem med at finde en farbar vej til et bedre liv.
Jeg vil gerne diskutere filosofi, astronomi, kosmologi og astronomi med dig. Jeg finder det bare ikke passende her.

Du skal dog have mange tak for dit engagement findovia og jeg ser frem til kammeratligt at krydse klinger med dig i fremtiden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 27-08-03 16:30

Hej Molokyle,
Det er jo klart, at jeg ikke kan løse dit problem for dig. Det kan du kun selv. Du kan ikke forvente, at mine udsagn kan andet end blot åbne for en dialog. En astrologisk konsulation er en længerevarende proces, hvor en stor del af tiden går med at lære din virkelighedsopfattelse at kende, så mine tolkninger kan tilpasses denne bedst muligt.
Ja, lad os gemme yderligere snak til en anden gang og et andet medium.
Hilsen.
findovia

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-08-03 17:24

Hej Molokyle.
Fair nok, at man ikke må spare op af sin bistandshjælp.
Det er vel meningen, at det skal ses som en overlevelsesydelse til de svageste økonomiske stillede i samfundet.

Jeg er ikke inde i bistandsreglerne, men hvis det er som du skriver, virker det jo som om, at der nærmest spændes ben for dig MHT at få et job.
Du kan ikke få et job, fordi du ikke har en fast bolig - og sagsbehandleren vil ikke hjælpe med boligproblemet, fordi du er "Selvhjulpen".

Jamen Hvad gør man så?
Kan du ikke møde op med de penge du har sparet op (uden dog at tage kisten med) og sige at du har været heldig med et "skrabelod, Lotto eller lignende og bedende spørge om de vil hjælpe dig med resten af et evt. indskud?

Ihvert fald, viser du på den måde en velvilje til selv at afhjælpe dit boligproblem, og er din sagsbehandler bare en lille smule menneskelig skulle den vel være hjemme...
MVH Fridaflip.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-08-03 17:52

teoretisk set burde man kunne leve af bistandshjælp, så måske kan du sige, at du har lagt det fra, der SKULLE være gået til en husleje, hvis du altså havde haft grund (læs:en bolig!) til at betale en sådan!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 18:03

fridaflip -> Nix bix, den går ikke at møde op med pludseligt opståede midler til rådighed. Man skal nemlig oplyse om dette i samme øjeblik, der sker ændringer i ens økonomiske situation. F.eks. at man vinder i lotto. Man skal vise dokumentation. (..igen efter; det er blevet 'moderne' at se rockerne efter i kortene. Udmærket, men det giver så også 'Carte Blance' til at se alle andre efter i økonomien.)

Jeg har skam vist megen velvilje over for mine sagsbehandlere alene ved frivilligt at lade mig aktivere som hjemløs. Dette er man normalt fritaget for. Jeg har i den forbindelse arbejdet som datavejleder og -administrator for lærerne på Østre Borgerdydskole på Østerbro i 11 mdr. uden ferie 37½ time om ugen. Der lavede jeg Workshop i sommerferien omkring logisk design af netværkskonfiguration for de Københavnske Gymnasieskoler. Jeg har været vikar for netværksadmin. i Grøn Service arbejdsmarkedsekretariatet afd. for Aktivering og Bistand i NV i 6 mdr., samt som tidligere nævnt supporter/vejleder på Reva-centrets Medieværksted i 3 mdr. Derudover har jeg været aktiveret i diverse 'dummernikker' projekter, som industrimaling, kommunal flytteservice, opstilling/nedtagning af stole, borde, talerstole og scener til arrangementer på Rådhuspladsen, Christiansborg, Fælledparken og Øksnehallerne. Jeg har dokumenteret aktiv boligsøgning ved at være tilmeldt såvel VIBO som KAB. Jeg har to gange bedt om og fået samtaler med boligrådgivningskonsulentet i Korsgade 31, nu flyttet til Griffenfeltsgade. Jeg har i dialog med Sjællandsgades afdeling for særligt udsatte søgt 7. kontors velsignelse til at blive optaget på komunens venteliste til almennyttig bolig. Jeg har sandt for dyden svært ved at se hvordan der kan hives mere velvilje op af hatten. Jeg kan jo dårligt få en samtale med min specielle sagsbehandler i 'projekt særlig indsats' for pokker.

Dette er ikke brok og flæberi. Jeg synes absolut man selv skal yde en indsats og ikke stå på gaden og vente på der kommer stegte duer flyvende. Jeg er så nok bare blevet blind for, hvad jeg kan finde resourcer til at gøre mere.
Løb panden mod muren, det er ikke sikkert muren holder!!! ..næhh, men man kan redde sig et par gevaldige buler

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 18:10

Singur -> Den går sgu heller ikke. Hvis jeg havde bolig ville jeg jo netop få et tilskud til husleje; 1293kr. pr/mdr. Kan jeg lægge dette eller blot noget af dette beløb til side vil jeg blive trukket med tilbagevirkende kraft af den allerede udbetalte hjælp. Sorry... idéen var go' nok, men så mange gryn har jeg altså heller ikke at rutte med. København er en dyr by.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 18:11

Ups.. Singur ??? = Skingur. Den har ram2 vist også lavet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 18:20

Fridaflip og andre -> Det er IKKE sagsbehandlerens afgørelse om man er berettiget til 'hjælp til bolig og etablering'. Sags behandleren kan være nok så positivt indstillet, men har indflydelse på, hvad der står i cirkulærene, hvordan reglerne skal tolkes eller hvordan centraladministrationen prioriterer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 18:24

Endnu en UPS'er ... men har indflydelse på = men har INGEN indflydelse på..

Jeg må vist ha' lidt at spise, en pause, lidt tv og en kop Grøn The, inden jeg går helt sukkerkold.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-08-03 20:38

Jeg er forbløffet – jeg er simpelthen forbløffet.... At alle disse velmenende brugere på Kandu lader sig hvirvle med i det mega -egospin, som molokyle ruller ud i fuld offentlighed, på et sted der på ingen måde er gearet til at hjælpe nogen som helst ud af en situation, som den der fremstilles i denne tråd, er mig fuldstændig uforståelig.

Men det er et eldorado for kvaksalvere, astrologer, numerologer, medicinmisbrugere, semi – tinebryld’er, husmands-terapeuter, voodoo folk, kaffegrumslæsere, kiromantikere mv. – alt hvad der kan kravle og gå, kaster sig med dødsforagt ind i molokyleverden, og fortæller ham hvad han skal gøre. Man benytter sig af denne enestående chance for at lufte sine kæpheste.
De som har et helt almindelig fornuftigt forslag til, hvordan den ekstremt selvoptagne molokyle måske kunne løse sit problem, hvis der overhovedet er noget problem, bliver øjeblikkeligt og med sikker hånd fejet af bordet.

Og Molokylen han hygger sig. Endelig totalt i centrum – Endelig en hel tråd, der udelukkende handler om ham, og ikke een eneste, der indtil nu har turdet sige hvad mange formentlig mener; Nemlig at han skulle have sådan et los i røven.

Denne efter eget udsagn, og ofte gentaget, højt uddannede akademiker, lynende intelligente, velformulerede forholdsvis unge mand, der ikke er alkoholiker, eller på anden måde misbruger, tidligere samboende med en handicappet grønlandsk kvinde, slået på målstregen af en anden bejler, udsmidt fra det lejemål han skaffede hende, efter at have givet hende sine sidste 10.000 kr. - har ingen arbejde, fordi han ikke har nogen steder at bo, og ingen steder at bo, fordi han ikke har noget arbejde, er fuldstændig uforskyldt blevet et klassisk offer for samfundets nedladne og mangelfulde hjælp til netop denne svage og udsatte persongruppe.

Hold da kæft Molo – du er god. Du har virkelig talent. Drop alt det pis med job som datamatiker, socialt hjælpearbejde, underviser på højskole mv. – Der er kun én vej for dig – bliv skuespiller. Inden der er gået 5 år, så bor du i villa på Strandvejen, har 2 biler i carporten, og raget alt hvad der findes af Oscars – Bodils, og hvad der ellers findes af gipsafstøbninger, som anerkendelse for uovertruffent skuespil, og evne til at formidle en tragedie, komedie mv. til dig

Jeg vil være stolt over, når du har fået dit gennembrud, at kunne prale med, at dig har jeg korresponderet med på Kandu.

I dyb beundring

Ram

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-08-03 21:07

Wauu, dig har jeg ventet længe på Ram
Vil lige gøre dig opmærksom på min lille notits i tråden..har faktisk sparket Molo i Rø... Jeg fik nok sagt det lidt mere diplomatisk, men har egentlig samme mening som dig, Molo, du har alle muligheder, men, men, har låst dig fast i hvad det er du vil, og det kan du bare ikke lige nu, ergo må du prøve noget andet..hvem ved, det kunne måske være liige det der skulle til.
Mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 21:09

ram2 -> Tak for din indsigtsfulde og medfølende kommentar. Lige hvad jeg har brug for. Glæder mig at kunne give dig lidt stolthed. Jeg må også takke for din uvuderlig morsomme tilsvining af de mennesker der har ofret tid på støtte mig med velmenende råd. Har du set efter i dine sko om der skulle være noget der trykker?

At bede folk om råd. At håbe på at kunne finde et svar, var faktisk dét jeg troede at kandu.dk var lavet med henblik på.
Belær mig endelig om andet!

Jeg skal undlade at kommentere på, hvem der prøver på, at promovere hvem. Det fremgår vist med al tydelighed i dit eget indlæg.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-08-03 21:11

>mango.
Du vil sgu ikke nogen ondt - det ved jeg. Hvis der er plads, så kunne jeg da godt bruge et lille kram fra dig

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-08-03 21:14

>molokyle.

Jeg går ikke og klager mig til gud og hver mand der gider høre på det, over at mine sko klemmer - jeg smider dem, og tar' sandaler på.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-08-03 21:16

Jamen du får da fluks et kram..var det bare det der skulle til?

Og Molo, tag ham ikke ilde op, han mener det ikke så slemt som det lyder..såen er han bare

Og til alle jer andre, Ram æælsker bare at pille lidt ved folks ego..og det er vel i og for sig sundt nok ikke sandt?

Mange venlige hilsner
PS: nej normalt vil jeg ikke andre det ondt...de skal træde mig vedvarende og længe over tæerne før jeg gør dem noget..normalt bliver jeg bare som en istap, og ignorerer folk...

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-08-03 21:16

Selvom jeg ikke er nævnt i summers profil, som værende en af Ram's rygklappere - tilslutter jeg mig Ram's mening .... den her tråd har simpelthen været så kraftigt "bræk-fremkaldende" at jeg hver eneste gang har måttet lukke tråden - fuldstændig forarget og målløs ... en voksen mand der sidder og piver på den måde, hank dog op i dig selv og gør noget, mand !!!

- ved godt vi alle kan komme derned !!! - hvor en udvej er svær at få øje på, men det her er kun for, at få os andre til at bistå dig i, at fastholde "at hele verden er ond ved dig".

Der er intet der er blevet skrevet - du har kunnet bruge til noget, kun dem der ynker med er lige akkurat brugbare.

Du har et ansvar - tag det.
Vi andre har osse problemer. Men at forvente at I heroppe - skal tage ansvaret for noget af det er altså for middelmådigt. ( eller hvad det hedder !!! )

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 21:17

ram2 og mango -> Hvis jeg virkelig var så fantastisk, som I åbentbart mener jeg gør mig selv til, hvad er så fidusen?

Det er muligt at ram2 hygger sig og tilsyneladende mener dette også må gælde for mig. Vi kan da godt bytte!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-08-03 21:24

>molokyle.

Lige der misforstod du i hvert tilfælde mig - mango taler for sig selv - Jeg mener ikke du er specielt fantastisk, ud over at du fremstår som en megaklynker, der øjensynligt har uanede høje tanker om dig selv. Nej vi kan ikke bytte - jeg har selv kæmpet mig til det jeg har - prøv du det samme, og så stop det klynkeri.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-08-03 21:25

Ja..den har jeg også brugt : Vi kan da godt bytte! Jeg er kørestolsbruger...men det kan bare ikke lade sig gøre...det samme gælder dig Molo...liv kan ikke byttes, du har fået dit jeg har fået mit og vi får alle så hatten passer. Men jeg synes det har været meget interessant at læse din historie, ret fantastisk synes jeg den er...wauu dit liv er i hvertilfælde ikke kedeligt !
Og jeg kan se nu at du begynder at røre på dig...nu er der nogen der siger dig imod..fint brug så den vrede lidt konstruktivt og hvis du ikke kan holde det ud mere...så luk tråden.
For jeg er bange for at tålmodigheden er ved at være brugt op
Mange og jeg mener virklig venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-08-03 21:29

Molokyle

Du har betalt 10.000 kr til en lejlighed, som din kæreste skulle have. Du har selv boet der. Hvorfor var du så ikke tilmeldt på adressen?

Hvis det havde betydet så meget for dig at have egen lejlighed, så kunne du jo have brugt pengene på lejlighed til dig selv.

Jeg tror, at du har det godt med ikke at være tilmeldt på en fast adresse i folkeregistret. Hellere finde en, der kan huse dig, så du fortsat kan leve i det "skjulte"

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 21:42

mango -> Jeg ved godt at; ..sådan er ram2 bare.

fnollerpige -> Jamen, så var det da godt at bræk-fornemmelsen og forargetheden gik over da der kom ligegyldigheder på banen, du kunne tilslutte dig. Vi kan også bytte.

ram2 -> Meget undskyld, men din menneskekundskab råber til himlen. Åbentbart forgæves efter svar! Kan du virkelig ikke se forskel på verdenen på skærmen og den der er uden for dine vinduer. Der lever jeg faktisk det meste af tiden.
Ps. Ja, det ville være rart at kunne skifte livsførelse, arbejde, kæreste og bolig ud, så let som du skifter til sandaler.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-08-03 21:48

Molo, hvad er det for ligegyldigheder du hentyder til? Ikke at jeg føler mig ramt altså ...det kan da godt være det lyder ligegyldigt det jeg skriver...nej fortæl
Venligst sus

PS: Husk lige man skal ikke træde på folk der ligger ned!

Og det har heller ikke været min mening Molo, håber du har forstået mine indlæg rigtigt???????????????????????????+++

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-08-03 21:51

Molo .... jeg har såmænd osse problemer ... og ikke nogen du har lyst til, at overtage -for så har du da først alvorlige problemer.

Karina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-08-03 21:56

Ja Karina det tror da pokker når du har et yndlings slogan der hedder: Imorgen er aflyst pga. manglende interesse !!! Så ville jeg dælme også have problemer
venlige hilsner Sus

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-08-03 21:56

>molokyle

Egentlig gider jeg ikke fortsat hjæple dig til at fastholde din position som midtpunkt, men jeg må spørge dig, er du overhovedet ikke herre over nogen som helst beslutninger vedr. dit eget liv? Skal alle beslutninger træffes af andre? - kan du slet ikke hjælpe dig selv?

>mango
Selvfølgelig skal man ikke træde på nogen der ligger ned, men folk der selv lægger sig ned hele tiden, og beder andre om hjælp til at komme op igen, de kan få et los i rø...

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-08-03 21:57

Nej enig - man skal ikke træde på folk der ligger ned ...
derfor ønsker jeg dig al mulig held og lykke trods alt - husk på, at hvis du vil er der osse en vej frem og ud for dig.
Afslutter her - mente blot jeg har ret til, at kommentere i et offentligt forum - vi behøver ikke, at være enige.

Fortsat held og lykke

Karina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-08-03 22:02

>Molokyle.

Afslutningsvis - Havde du forventet, at ingen overhovedet ville tage afstand fra din klynketråd, så er du meget naiv.

Se så til, at få rejst dig op!!!!

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-08-03 22:07

(1. Fortrinsvis Til alle!)
Hm.. denne diskussion / meningsudveksling / støttepædagogik opstod vel i og for sig fordi kæresten er gået... tråden blev så drejet hen i retning af, om man selv er herre over sit liv eller ej. Uden at kunne tale for andre end mig selv vil jeg tro, at man (jeg) bliver irriteret over den med, at det er nogle andres skyld. Også jeg har svært ved at forstå, at en veluddannet mand, der er blevet tilbudt jobs mange steder fra, har valgt at bruge fem år af sit liv på at bo på gaden, - uden at være alkoholiker, misbruger eller gak-gak.

(2. Mest Til Molo!)
For mig at se lydet det som et valg, du har truffet. Måske ved du ikke engang selv, hvorfor du har truffet det valg, men et valg, det er det sgu. En slags "overspringshandling" for at have en undskyldning for, at livet ikke har taget den drejning, man ønskede det skulle tage - ?

Jeg ønsker ikke at fornærme dig, eller at blive uvenner med dig. Men du efterlyser nogle mere værdige sparringspartnere end dem du møder på gaden, og det får du så her - og det var meningen med indlægget, så vidt jeg har forstået.

(3. Mest Til Ram!)
Det er derfor (se pkt 2, denne kommentar), alle semi-trinerne, numerologerne og lommepsykologerne stikker hovedet ud af busken... de er faktisk blevet kaldt på, Ram, og det er egentlig ikke særlig pænt at nedgøre dem. (citat: man benytter sig af denne enestående chance for at lufte sine kæpheste! Ja...hvorfor dælen skulle man ikke det, når man er blevet inviteret til det? At det så i denne situation ikke kan bruges til noget, er bare ærgeligt!)

(4. Udelukkende fra Christina, og med venlig hilsen!)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 22:08

mango -> Det var nu ikke dig men ram2's hårdt tilkæmpede lyksagligheder og sandaler jeg ville bytte med

ram2 -> Læs indenad, eller i hvert fald hele tråden, før du svarer (Jeg er også selv slem til hoppe over) Hvor har jeg påstået at du synes jeg er specielt fantastisk? Det mener du åbenbart, jeg klarer fint selv! Dét var hvad jeg skrev.
..og drop lige det der med at klynke. Selvom man står i lort til halsen er der ingen grund til at stå på hænder. Det er jeg så udmærket klar over.

ans -> Det var meningen at vi skulle flytte sammen i denne lejlighed og at jeg skulle have adresse her. Endelig hul på bylden. Som sagt skulle der ikke gå mange fem minutter efter kontrakten var underskrevet før jeg kunne vinke farvel til det hele. De 10.000 kr. havde jeg da med langt større glæde brugt på en lejlighed i eget navn, hvis den mulighed havde foreligget på daværende tidspunkt. Da vi var et kærestepar, var det da naturligt at skyde dem i den bopæl der først var mulighed for at få. Længere er den såmen ikke. Du lyder også lidt en af mine sagsbehandlere der sagde: Du vil jo ikke have et sted at bo, når du nu ikke har det. Alle kan da få et sted at bo. det var iøvrigt den samme der sagde, inden aktiverings loven trådte i kraft: Du vil jo ikke have et arbejde, siden du ikke arbejder. Den kunne hun ikke bruge måneden efter. Idag arbejder alle for deres bistandshjælp. Det får de bare ingen penge for og derfor heller intet arbejde.

Jotak, jeres spark i røven, dem for jeg så rigeligt af i det daglige: Tak for det. Det er en stor hjælp.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-08-03 22:15

hende din eks lyder sgu godtnok som en dum skid. Men sagde du ikke på et tidspunkt, at hun var flyttet ud til ham? Kan du så ikke beholde lejligheden?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-08-03 22:20

Molokyle

Hvorfor skrev du ikke under på kontrakten sammen med din daværende kæreste?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 22:33

ram2 -> Nu har du jo desværre sagt afslutningsvis, men jo; jeg havde faktisk ventet flere med deres på det tørre, der ville have talt mig midt imod. De lod vente på sig til du dukkede op.
Var der ikke engang en fransk dronning der spurgte : Hvorfor gør folket oprør?
- Deres majestæt : Folket sulter, de har intet brød!
- Hvortil hun svarede : Jamen, hvorfor spiser de så ikke bare kager?

Det er dog helt utroligt at man ikke kan stille et spørgmål til normalt begavede mennesker uden det skal opfattes som selvpromovering og klynkeri, men det skal jeg måske fortælle folk for fremtiden, når jeg prøver at løse deres problemer med akvariefisk, virus, lystfiskeri eller JavaScripts? : "Heeiiiii.... Den fejl i din imageswap rutine kan du tage på sundholm med; flæbende tøsedreng." Ikke særlig konstruktivt.

Imidlertid synes jeg at jeg har fået så meget godt at arbejde videre med, jeg lettere kan tage stilling til hvordan jeg får mit liv til at hænge bedre sammen.

Skingur -> Jeg kan med min bedste vilje ikke se jeg prøver at give nogen skylden. Det skulle da lige være den ligegyldighed, hvormed man i offentligt regi 'løser' folks problemer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-08-03 22:48

Her er lidt hjælp Molokyle

Jeg har de sidste par dage siddet og plabret div. paragraffer igennem - i anden lejlighed - så jeg kan oplyse at du, som kontanthjælpsmodtager, godt må have en bolig -og/eller uddannelses-opsparing. Endvidere må du gerne have en opsparing på op til 10.000,- kr. Håber disse oplysninger kan hjælpe

// Toupie

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-08-03 22:51

Denne tråd ligger så vidt jeg kan se i kattegorien SORG OG KRISE.
Så når Molokyle lægger noget ind her bør det have noget med sagen at gøre.
Det har det jo også, for jeg mener da det ligner en krise, og det har jeg da også kommenteret ud fra. Den sværeste person at give et godt råd med på vejen, og det er, uanset hvor god man er til at råde andre, en selv. Selvoptaget/selvcentreret næ det tror jeg ikke Molokyle er, for så havde han for længst siddet på den grønne gren.
Men om du har brug for et lille igangsætterspark bag i, det kan godt være.
Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 22:59

ans -> Det fik jeg ikke mulighed for. Min eks tilhører Hvidovre kommune og de har (ved min mellemkomst og fodarbejde) tilbudt hende denne almentnyttige bolig jeg sidder i nu. Jeg tilhører som sagt indre Nørrebro og de to komuner kan ikke rigtigt snakke sammen, derfor måtte jeg vente en måned eller to på formalia. Det var uheldigvis for lang tid til jeg kunne få foden indenfor i denne lejlighed for alvor.

skingur -> Eks'en bor midlertidigt hos den nye filejs, men kun til jeg flytter i næste uge. Selv hvis: Nej, man kan ikke overlade andre et lejemål før man selv har benyttet bopælen i mere end to år. (Det påstås; om det er rigtigt ved jeg ikke) Ja, min eks er lidt dum, kærligt menneske, men dum. Ikke en 'skid' !

Jeg er glad for den megen respons, men folks tanker om mine og 'kommentatorenes' motiver synes jeg de skulle beholde for dem selv (mango -> det var dette jeg mente med ligegyldigheder og var ikke specielt møntet på dig).
Alligevel : Ordet er frit.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 23:08

Tak toupie det kan jeg sgu for alvor bruge til noget. Jeg har nemlig i øjeblikket 9.500 kr. opsparet hvilket jeg ikke 'turde' fortælle tidligere. Ikke her i hvert fald. Der kunne jo være 'nogen' der fandt på at kikke med.

emesen -> Klarsyn. En egenskab jeg godt ville have, når det gælder min egen situation.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 393 point
Dato : 27-08-03 23:33

Molokyle, et godt råd er at sætte pengene ind på en konto mrk. boligopsparing. Så kan kommunen ikke røre pengene, du viser din sagsbehandler, at du skam mener det alvorligt med den lejlighed......men vigtigst af alt - du klare det selv, uden "systemets" hjælp........det giver sådan et god fornemmelse

En anden ting: du kan sagtens flytte adresse til en anden kommune, uden at spørge om lov først. Sålænge du bare selv finder lejligheden. Din hjemkommune skal godtnok, i følge lovgivningen, betale den nye kommune 2 år frem, men er du først flyttet så er det jo ikke dit problem.......men kommunernes ......en oplysning du sikkert godt kunne have brugt for 4 mdr. siden
........men det handler om at tænke kreativt

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-08-03 23:36

Hvis din eks-kæreste bor hos en anden, kan du så ikke blive boende i lejligheden. Hvorfor vil hun flytte tilbage?
Måske går der den tid til at formalia er i orden mellem København og Hvidovre, hvis hun bliver boende hos sin nye kæreste.

Endvidere er det dumt at oplyse om ens økonomi her på kandu. Som du selv var inde på kan du jo ikke vide hvem brugerne er.

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 23:59

ans -> Hun bliver ikke boende hos den nye kæreste. De flytter nok herud. Jeg ved det ikke og er 'ligeglad'. Det korte og det langer er, jeg er blevet bedt om at flytte. Du har ret i det sidste, men efte toupi's oplysninger, som jeg stoler på er korrekte, kunne jeg lægge vægt bag ordene om, jeg skam prøver at gøre noget selv og ikke bare 'går på druk' for 'alle' mine 4800-.

toupi -> Det er en gentagen misforståelse at sagsbehandlerens velvilje har noget som helst med kommunens (statens) politik at gøre, om hvem der er berettigede til almentnyttigt boligbyggeri.

Du skriver :
Citat
du viser din sagsbehandler, at du skam mener det alvorligt med den lejlighed.

Min sagsbehandler ved godt dette. Jeg er blot ikke berettiget. Meget frustrerende.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-08-03 00:01

Molokyle hvis du vil vide mere om service-loven og aktiv loven , så kig på disse sider:

http://www.flere-penge.dk/Serviceloven.htm
http://www.adir.dk

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-08-03 00:07

Molokyle

Jeg ved godt, at sagsbehandlerne ikke kan gå mod lovgivningen men lovene er lavet sådan, at det er en "skønssag" - og i mange tilfælde er sagsbehandlerne mere velvillige til, at finde udveje for de kontanthjælpsmodtagere der viser initiativ selv.......... jeg har været leder af et kommunalt aktiveringsprojekt, så jeg ved hvad jeg snakker om.
- men held og lykke

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-08-03 00:36

Ja ja Molokyle.
Et er at du stoler på Toupie, men hvad med andre, som også læser denne tråd?
Det glæder mig at i nu er blevet gode venner igen.

Der hvor du er skrevet op til lejlighed, render du dem på dørene for at få en bolig?

Min søn var skrevet op i Privat Bo. Efter 2 måneder fik han tilbudt en lejlighed.

Jeg har stadig på fornemmelsen at du godt kan lide at leve i det skjulte.

mvh ans

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-08-03 01:04

Hej Ans.
Nu har du gjort mig nysgerrig.

Hvad mener du med: "Det glæder mig at I nu er blevet gode venner igen"?

Mvh Fridaflip

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-03 01:21

Toupie du skal have tak.

Der kom indimellem nogle vinkler på 'spørgsmålet?' frem, som jeg ikke selv ville have fået øje på.

Jeg var lige ved at give ram2 kredit for dette :

Citat
kan du slet ikke hjælpe dig selv?

Simpelthen en genial kommentar. Hvorfor tror manden jeg stillede spørgmålet?

..men så viste ram2 pludselig et glimt af menneskelighed :

Citat
Se så til, at få rejst dig op!!!!

Men så skulle mange andre jo også have haft point.

Imidlertid kom du; Toupie, med nogle virkelig relevante og brugbare informationer, som jeg måske ikke kan bruge lige nu og her, men i hvertfald kan have i bagagen til en senere lejlighed.

Til ALLE -> Ingen skal gå herfra uden at vide, jeg sætter stor pris på at I ville deltage her. Det er så let at vende ryggen til andre menneskers problemer og bare skynde sig videre. Alle der har kommenteret, har gjort med hjerte og af bedste overbevisning er jeg sikker på. Jeg har taget hvad jeg kunne bruge og tak for det.

Kærligst </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-03 01:36

Det er denne lov jeg mener kommunerne har så forbandet svært ved at leve op til :

Citat
§ 68. Kommunen sørger for tilbud om gratis rådgivning til personer med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer. Tilbudet om rådgivning skal også omfatte opsøgende arbejde.

Bestemmelsen i SEL § 68 viderefører kommunens pligt til at organisere en særlig rådgivningsindsats over for grupper med et særligt behov. Dvs. at det som udgangspunkt påhviler kommunerne at varetage den rådgivning, der retter sig direkte til borgerne, men bestemmelsen er særskilt formuleret for at understrege vigtigheden af, at der gøres en særlig indsats overfor de borgere, der har særlige behov.

Det afgørende for den kommunale rådgivningsforpligtelse er, at der kan konstateres et særligt behov. Årsagerne hertil er derimod ikke afgørende, da det er vigtigt, at rådgivningstilbuddet retter sig mod mangeartede og nytilkomne problemstillinger.

Som eksempler på persongrupper, som naturligt vil være omfattet af den kommunale rådgivningsforpligtelse, kan nævnes grupper af personer med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer, såsom alkohol- og stofmisbrugere, HIV-smittede og AIDS-syge, personer uden bolig eller som risikerer at miste deres bolig samt andre med særlige sociale og personlige problemer.

Rådgivningsforpligtelsen gælder også i forhold til pårørende til personer i de nævnte udsatte grupper.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-08-03 13:41

Til Ans

Molokyle og jeg har da aldrig været uvenner - en ting er, at være uenige omkring en konkret ting, noget andet er at være uvenner....hvilket vi bestemt ikke er Hvis jeg på nogen måde kan hjælpe andre med min viden, ville det da være tovligt ikke at gøre det pga. uoverensstemmelser i en anden tråd

Til Molokyle

Jeg er glad for, at kunne være behjælpelig

// Toupie

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-08-07 20:59

Sorg og krise LOOOL