/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
Den "nye" Lotto reklame?
Fra : nikolaj_holm
Vist : 3579 gange
450 point
Dato : 24-08-03 17:14

Hej

Jeg er ved at skrive en danskopgave, hvor jeg bl.a. analyserer den Lotto reklame hvor man ser flere menneskers reaktioner på at vinde.

Jeg har så fået at vide i dag, at den gamle smilende mand uden fortænder man ser i reklamen er en der har vundet i virkeligheden (han har vist været i go'aften danmark).

Så er det jeg gerne ville vide om alle dem de viser i reklamen er nogen der har vundet i virkeligheden?

Jeg kunne selvfølgelig maile til Tipstjenesten og spørge, men tror bare at det tager nogle dage før jeg får svar, så tænkte jeg lige at det kunne være at nogen inde på kandu vidste det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-03 17:27

Du skal nok ikke tro på alt hvad du hører. Tipstjenesten gør meget ud af, at sørge for sine vindere og især at skåne dem lidt for pressen. Så hvis de brugte ægte vindere til reklame ville det stride lidt imod denne holdning.
Så det tror jeg ikke på:
Emesen.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 24-08-03 17:45

Nu har jeg ikke selv set reklamen. Men det er da rigtigt at en tandløs herre var ene vinder af puljen på et tidspunkt, og var klistret til på E.B og BT forsider. Konen ønskede sig et nyt køkken (han mente, at en spand maling kunne gøre det) og han, et par nye træsko....
Jow de milionære

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 460 point
Dato : 24-08-03 17:51

Hvis man vinder den "store" gevisnt i tip eller lotto, bliver man kontaktet af Tipstjenesten.

Hvis man ønsker at fremstå for offentligheden, så bliver man fremstillet.
Hvis man ikke ønsker at offentligheden, skal vide det, så har tipstjenesten tavshedspligt.

Men du kan jo selv kontakte tipstjenesten og få at vide om det er rigtige vindere, som du ser i deres reklamer.

mvh ans

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-08-03 07:32

Hej
Ans har ret... kontakt dog Dansk Tipstjeneste og få klarlagt dit spørgsmål 100% på

Dansk Tipstjeneste A/S
Korsdalsvej 135
Postboks 847
2605 Brøndby

Administrerende direktør: Per Schütze

Tlf.: 36 72 00 11
Fax: 36 70 45 54
E-post: kontakt@tips.dk
http://www.tips.dk

Ditto er der et "Svarcenter" på hjemmesiden under "Om Dansk Tipstjeneste"
Hvis du vil se reklamerne, så gå ind under "Om Dansk Tipstjeneste" og "Tipsmidler" og vælg "Spørgsmål og svar" nederst på denne side vil du se følgende tekst med et link "Du kan også se hvem og hvad der har fået gavn af tipsmidlerne her.
Hvis du vil vide noget om Internetspil, så klik her. "

Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : nikolaj_holm