/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
teledanmark taletidskort fusk?
Fra : gitfernit
Vist : 661 gange
160 point
Dato : 24-08-03 15:45

Hey drenge.... Jeg har et spørgsmål, når jeg skal sætte taletid ind på min mobil, så bruger jeg teledanmarks taletids kort... Men så skal man skrape et felt fri, og i det felt står der et kortkode nr... Og et kontrolkode nr... Kan man ikk fuske med dem, så man kan få gratis taletid, ved at finde nogle falske kode numre på nettet, som man kan bruge... ?

Stave fejl er gratis :D

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-03 16:06

Det bliver nok svært, for kortkoden tilhører kontrolkoden, og de bliver sat sammen efter et tilfældighedssystem, dog er der en beregningsmodel, som sansynligør ægtheden.
Du kan ikke beregne sansynligheden af kontrolkoden før du har kortkoden, og da den skifter, bliver det næsten umuligt.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-08-03 16:36

gifternit.

Du må betale for det, som alle andre lovlydige borgere.
Glæd dig over en ting, det er gratis at være bruger på kandu.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-08-03 17:09

>gitfernit

Det var dog en utrolig stupiditet at udstille offentligt. Du er da dummere end folk er i almindelighed. Læs hvad Ans skriver, hvis du kan læse, og følg det råd.

Ram

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 24-08-03 21:25

nåå nåå, nu skal i være søde,det er jo ingen der siger at gifernit, rent faktisk havde tænkt sig at svindle.
venlig hilsen
sveda

Kommentar
Fra : Bindegal

Dato : 06-11-05 16:05

Ok venner...
Efter som nogle vil være lovlydige, så har jeg dette !

Køb CBB taletid når det er brugt op kan du stadig sende sms gratis... LOL
har netop selv købt CBB og har nu ikke mere taletid på men kan stadig sende sms.

---lovligt ?!--- ikke mit problem, hvem skal de sende regningen til :)

Kommentar
Fra : Bindegal

Dato : 06-11-05 16:10

i øvrigt med beregningen af dise kort koder... en sådan "regnemaskine" må findes et sted... der findes jo online kredit-kort "beregnere" !

Der findes også en hvor den kan beregne ens cpr-Nr. ud fra ens fødselsdag...

ergo er den nok et sted... jeg ved ikke hvor, men er der en heldig finder så send mig gerne en mail med adressen.

Er det et program man skal downloade... så har jeg en hurtig og annonym ftp-konto som jeg kan oploade det til.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 16:16

Spørgsmålet her er mere end 2 år gammelt.
Jeg tror, at spørgeren har udskiftet både telefon og taletidskort.

Kommentar
Fra : Bindegal

Dato : 06-11-05 17:13

Jammen hvad gør det ? :)

der er jo stadig brugere der kigger på dette ... (du og jeg)

det med CBB virker...

og er der stadig andre der vil noget gratis, så søger de rundt på google og finder denne side, præcis som jeg gjorde...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 18:07

Jeg fjerner fluebenet.

Kommentar
Fra : Bindegal

Dato : 06-11-05 18:12

Fluebenet ???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 18:49

[citat]
Her kan du vælge at følge med i udviklingen af dette spørgsmål. Dette forbliver anonymt, og du vil få tilsendt en e-mail, hver gang der er et nyt indlæg til dette spørgsmål.

Ja tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål.
[citat]

Det er der, jeg kan fjerne fluebenet, så jeg ikke mere får mails til dette spørgsmål.

Hvis du skulle være i tvivl, så står det under sidste indlæg i denne tråd.

Kommentar
Fra : Bindegal

Dato : 06-11-05 21:29

oki... lol.

jeg tror at jeg ladder mig fælge den da den rammer min interresse