/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
cigaretter i grækenland...
Fra : SiaMaria
Vist : 3174 gange
25 point
Dato : 24-08-03 12:33

Kan man mon overalt i Grækenland købe almindelige Prince?? Helt nøjagtig tænker jeg på Platanias lidt udenfor Chania på Kreta... ikke noget med light eller 100's. Og hvis nogen af jer kender gode spisesteder og oplevelser lige nøjagtig i Platanias, så er I velkomne....
Sia Maria.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-03 13:31

Jeg mener at kunne huske, at de sælger alm. Prince de fleste steder.
Jeg har ikke været i Platania endnu, men selve Chania ved havnen er der hyggelige spisesteder. En måde vi bruger når der skal findes restauranter er dugene. Hvis der er forskellige duge på bordene, plejer det at være et godt spisested.
Emesen.

Kommentar
Fra : AneJuul

Dato : 27-08-03 15:18

De gange jeg har været i Grækenland har det altid været muligt at få alm. Prince, selv i små flækker.

Kommentar
Fra : SiaMaria

Dato : 27-08-03 16:13

Hej emesen.
Tak for din kommentar. Det lyder spændende, det med dugene - men jeg forstår altså ikke rigtig, hvorfor forskellege duge skulle indikere et godt spisested... kan du uddybe det lidt?
SiaMaria.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-08-03 17:13

Det var nu en guide som en gang fortalte os, at på de små restauranter hvor borde, stole og duge var lidt forskellige (men rent) som regel også er et godt sted at spise. Begrundelsen var, at det så var ejeren selv som stod for det hele med lillemor i køkkenet. Vi har været en del forskellige steder i grækenland og bruger denne "regel". Vi er endnu ikke blevet skuffet. De steder hvor tjeneren prøver at "hive" os ind går vi langt uden om. Det er også en god rettesnor hvis der sidder alm. Grækere og spiser på stedet. Drikkepenge - når betjeningen/maden er ok - giver vi ca. 10%.
Emesen.