/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL eller STOFANET
Fra : food_life
Vist : 473 gange
30 point
Dato : 15-01-02 21:58

ADSL eller STOFANET

Jeg er i overvejelsesfasen om at gå over til en fast opkobling, og kan vælge mellem STOFANET eller ADSL. Hvad skal jeg vælge – hvilke fordele og ulemper er der ved de to løsninger?

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 15-01-02 22:17

Hej food_life

Jeg synes da mht. til Stofanet, at du skal læse indlægget fra Summer : http://www.kandu.dk/dk/spg/2070
Der er røre i Andedammen vedr. deres behandling af kunderne.

Jeg kører selv ADSL fra Tdc. Har valgt den opkopling der hedder 256/128 til 464,-kr. pr måned,-incl fasttelefonabonement. Kan kun sige, at jeg er tilfreds med stabiliteten på nettet. Jeg har faktisk ikke direkte kritik ---det skulle da lige være prisen

MH
Vestergade

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 15-01-02 23:14

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> skrev i
> Jeg er i overvejelsesfasen om at gå over til en fast opkobling, og kan
> vælge mellem STOFANET eller ADSL. Hvad skal jeg vælge - hvilke fordele
> og ulemper er der ved de to løsninger?

Det har vist meget af gøre med hvis krav du stiller.

Stofanet har den helt klare fordel at det er en hel del billigere end ADSL
samt at StofaNet kan blive endnu billigere, i hvert fald i oprettelsen hvis
du har studiekort.

For at tage det som jeg ved mindst om først, så er det StofaNet )
Men udover at det er billigere end ADSL, så har det også sine begrænsninger.
For på ADSL har man fri trafik og med den dovnload hastighed man nu har købt
sig til. Hvor man på StofaNet har en trafik grænse, som 7-9-13 vist nok er 4
GB data pr. måned alt derover koster XX antal øre pr. MB, dog kan ens
samlede månedlig pris højst blive på 200 kr. (hvis jeg har forstået det
rigtigt), hastigheden på en StofaNet forbindelse er vist 1024 i dovnload
hvad den er i opload ved jeg ikke.
Andet sted i gruppen her, kan du læse end til flere forskellige tråde om en
varslet prisstigning på StofaNet, som du nok også lige skal have med i dine
overvejelser.
StofaNets news server er så vist jeg har kunne læse mig frem til ikke noget
at råbe hurra for. Så er du en storforbruger af News, er det nok ikke
StofaNet du skal have, ligeledes halter StofaNet også efter ADSL hvis du
skulle ønske at ændre hastigheden på din forbindelse, det kan StofaNet ikke
klare, måske har de noget på vej.

ADSL har som StofaNet både sine fordele og ulemper. Største ulempe ER
prisen, men modsat StofaNet så har du ikke nogen trafikgrænse, så hvis du
har et stort behov for at hente mange MB hjem og du allerede nu kan se at du
vil overstige StofaNets trafikgrænse, så er ADSL måske løsningen selvom
prisen umiddelbart er høj i forhånd til StofaNet.

Det er umiddelbart hvis jeg kan se er de helt store forskelle på StofaNet og
en ADSL forbindelse, der er sikkert mange flere som ikke lige slår mig lige
nu, men håber at det alligevel kan hjælpe dig lidt på vej.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Kommentar
Fra : Isildur

Dato : 16-01-02 09:03

Jeghar ADSL hos Cybercity, 768/128 til 525 om md. Jeg har aldrig haft nedetid i det år jeg har haft det, og kundeservicen, som jeg synes er kanon-vigtig i denne branche, er helt i top.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-02 09:15

Lige en hurtig indskydelse om Stofanet...

Det er steget til 300,- om måneden og det er for 5 GB, for hver MB du
overskrider koster det 10 øre. Jeg har netop selv sagt mit abonnement op for
at få en 1024/256 ved Sonofon!

Søren

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
news:3c44a9b0$0$62863$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "food_life" <food_life.news@kandu.dk> skrev i
> > Jeg er i overvejelsesfasen om at gå over til en fast opkobling, og kan
> > vælge mellem STOFANET eller ADSL. Hvad skal jeg vælge - hvilke fordele
> > og ulemper er der ved de to løsninger?
>
> Det har vist meget af gøre med hvis krav du stiller.
>
> Stofanet har den helt klare fordel at det er en hel del billigere end ADSL
> samt at StofaNet kan blive endnu billigere, i hvert fald i oprettelsen
hvis
> du har studiekort.
>
> For at tage det som jeg ved mindst om først, så er det StofaNet )
> Men udover at det er billigere end ADSL, så har det også sine
begrænsninger.
> For på ADSL har man fri trafik og med den dovnload hastighed man nu har
købt
> sig til. Hvor man på StofaNet har en trafik grænse, som 7-9-13 vist nok er
> GB data pr. måned alt derover koster XX antal øre pr. MB, dog kan ens
> samlede månedlig pris højst blive på 200 kr. (hvis jeg har forstået det
> rigtigt), hastigheden på en StofaNet forbindelse er vist 1024 i dovnload
> hvad den er i opload ved jeg ikke.
> Andet sted i gruppen her, kan du læse end til flere forskellige tråde om
en
> varslet prisstigning på StofaNet, som du nok også lige skal have med i
dine
> overvejelser.
> StofaNets news server er så vist jeg har kunne læse mig frem til ikke
noget
> at råbe hurra for. Så er du en storforbruger af News, er det nok ikke
> StofaNet du skal have, ligeledes halter StofaNet også efter ADSL hvis du
> skulle ønske at ændre hastigheden på din forbindelse, det kan StofaNet
ikke
> klare, måske har de noget på vej.
>
> ADSL har som StofaNet både sine fordele og ulemper. Største ulempe ER
> prisen, men modsat StofaNet så har du ikke nogen trafikgrænse, så hvis du
> har et stort behov for at hente mange MB hjem og du allerede nu kan se at
du
> vil overstige StofaNets trafikgrænse, så er ADSL måske løsningen selvom
> prisen umiddelbart er høj i forhånd til StofaNet.
>
> Det er umiddelbart hvis jeg kan se er de helt store forskelle på StofaNet
og
> en ADSL forbindelse, der er sikkert mange flere som ikke lige slår mig
lige
> nu, men håber at det alligevel kan hjælpe dig lidt på vej.
>
> --
> Søren Blom
> soren@blom.dk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-02 10:08

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:xB018.816$XA5.25922@news000.worldonline.dk...
> ADSL eller STOFANET
> Jeg er i overvejelsesfasen om at gå over til en fast opkobling, og kan
> vælge mellem STOFANET eller ADSL. Hvad skal jeg vælge - hvilke fordele
> og ulemper er der ved de to løsninger?

Vælg ADSL ! -> med Stofanet og andre kabelmodemløsninger får man oftes en
begrænset mængde MB til rådighed hvér måned (...eller kvartal) - typisk
300MB - og disse MB for LYNHURTIGT ben at gå på ! - jeg havde selv TDC
kabelmodem i sin tid - det var lige da de startede med det - og jeg var oppe
på 1.8GB-2.5GB i kvartalet - og jeg lavede altså ikke så meget ! - der var
lidt spil og musik og almindelig surfing that't it - ta' selv den store
lommeregner frem og se prisen på den omgang !

/JK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-02 12:07

Søren Bendesen wrote:

> Lige en hurtig indskydelse om Stofanet...
>
> Det er steget til 300,- om måneden og det er for 5 GB, for hver
> MB du overskrider koster det 10 øre. Jeg har netop selv sagt
> mit abonnement op for at få en 1024/256 ved Sonofon!
>
> Søren
<snip>

Stofanet har også store problemer med den generelle
funktionalitet i en del områder, østbyen i Horsens kan f.eks.
ikke anbefales...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-02 13:00

"Peter Tirsek" <usenet-spamtrap@tirsek.com> skrev i en meddelelse
news:Pine.LNX.4.33.0201161155230.27820-100000@wolfie.tirsek.com...
[snip]
> Det er vist længe siden, du har kigget efter kabelmodems?

yes -jeg er nok lidt outdated på det felt

- jeg brændte næsen fælt på det daværende Tele Danmark Kabel-internet -da de
lige var startet med det - på det tidspunkt var der kun 2 valg, hvis man
ville ha' lidt hurtigt internet "Tele Danmark kabelinternet" eller "Tele
Danmark kabelinternet" - valget var ik' så svært ) fy for pokker noget
L* - nå, jeg håber da, de er blevet bedre på dette felt, men uh-ha, jeg skal
ALDRIG ha' kabelmodem igen, brændt barn du ve' -og jeg har stadig mit
1-vejs kabelmodem liggende, hvis en interesseret samler sku' mangle ét i sin
samling -jeg tror det blir' penge værd engang

/JK

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 16-01-02 15:33

Tak for svaret Søren Blom.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-02 16:31

On Tue, 15 Jan 2002 20:58:13 GMT, "food_life"
<food_life.news@kandu.dk> wrote:

>ADSL eller STOFANET
>
>Jeg er i overvejelsesfasen om at gå over til en fast opkobling, og kan
>vælge mellem STOFANET eller ADSL. Hvad skal jeg vælge – hvilke fordele
>og ulemper er der ved de to løsninger?

Hvis hastigheden ikke betyder noget, og du henter over 5000 mb, helst
klart vælg ADSL, hos Tiscali kan du få en ADSL linie til 295,- pr mdr.
fri trafik, eller 345,- hos Cybercity, begge en 256/128 linie, men hos
Cybercity, kan du booste din linie mod en mer betaling.

Har selv lige opsagt mit Stofa, til fordel for ADSL, jeg henter en
del, min sidste regning var på 1400 for 3 mdr, er på 1350 nu for 2
mdr.

SÅ mit råd, drop Stofa, få ADSL.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-02 22:32

On Wed, 16 Jan 2002 09:15:05 +0100, "Søren Bendesen"
<bendesen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Det er steget til 300,- om måneden og det er for 5 GB, for hver MB du
>overskrider koster det 10 øre. Jeg har netop selv sagt mit abonnement op for
>at få en 1024/256 ved Sonofon!

Regner du med ofte at downloade mere end 7GB pr. måned?

Se iøvrigt gerne http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

/Jarlskov

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 12:42

On Wed, 16 Jan 2002 12:07:09 +0100, Thomas Alexander Frederiksen
<thomasaf@mail.tele.dk> wrote:

>Søren Bendesen wrote:
>
>> Lige en hurtig indskydelse om Stofanet...
>>
>> Det er steget til 300,- om måneden og det er for 5 GB, for hver
>> MB du overskrider koster det 10 øre. Jeg har netop selv sagt
>> mit abonnement op for at få en 1024/256 ved Sonofon!

Det er kun 5.000 mb, nu hvor Stofa går så højt op i MB, for man kan
hente 120 mb. mere om mdr. hvis det er 5 GB. Og det er jo meget ved
Stofa, svarer til at man skal betale 12.00,- mere om mdr. og betaler
du ikke over PBS skal man betale yderlige 25.00,- Så de 300,- om mdr.
passer heller ikke rigtig.

Og det kommer nok også, at man skal betale for fast IP adresse, betale
for flere Email adresser, osv. 249,- for 30 min support til opsætning,
penge penge penge, nej lad være med at være dum og vælge Stofa, det er
for dyrt, meget dyrt i forhold til ADSL.

Og de leger med Ip telefoni, penge, penge, penge, vi vil have dine
penge, hele vejen igennem, og priser er helt i top, men servicen er
HELT i BUND, men er man ligeglad med sine penge og vil betale overpris
for dette, så vælg Stofa.

Og deres Newsserver, ringer du og spørger hvorfor du ikke kan hente
fra newsserveren, ja så får du at vide, der er ingen fejl herfra, til
trods for at masser ikke kan komme på, eller de siger, de arbejder på
det, de har de gjort de sidste 2-3-4-5-6-7 år, vælg selv.

Hent kun 7.000 mb pr. mdr. og det koster dig 500,- Stofa HA HA HA.

Stofa, NEJ, så hellere ADSL.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-02 01:35

On Thu, 17 Jan 2002 12:42:14 +0100, Jan H Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>[...] og betaler
>du ikke over PBS skal man betale yderlige 25.00,-

Så få dig en ADSL-linje hos Tiscali.
Den kan slet ikke betales over PBS.

/Jarlskov

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-02 15:12

On Fri, 18 Jan 2002 01:35:14 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>Så få dig en ADSL-linje hos Tiscali.
>Den kan slet ikke betales over PBS.

>/Jarlskov

De vil måske slet ikke have penge, gratis ADSL, wow

))

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen