/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp prof. fryser
Fra : enebaer3
Vist : 458 gange
100 point
Dato : 22-08-03 17:06

hejsa.
Jeg har et problem med min xp prof. men kun når jeg er på nettet, når jeg har åbnet et par sider så fryser den et par min.
Hvad skyldes det???
Har en dell dimension 8200 med masser af power, er der nogen der kan hjælpe mig med det???
PÅ forhånd tak. + tak til kandu for en rigtig god side.
v.h. enebaer3

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 17:36

Prøv at smide din win cd i drevet og skriv i kør sfc /scannow > ok eller i komandopromt>enter, husk mellemrum mellem sfc og /
prøv også denne komputer højre klik på dit c:drev>egenskaber>funktioner>
undersøg nu>sæt et flue ben i ret fejl i filsystemet automatisk>start
du skal nok genstarte pc'en.

Manse9933

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 22-08-03 17:42

Hej
Såd´n lige for en sikkerheds skyld,prøv lige at køre en onlinescanning for, virus,spy og "andet godt": http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
og så lige en for at teste ram: http://hcidesign.com/memtest/download.html
Har du ellers antivirus-spy programer kørende

Kommentar
Fra : ole_thorsen

Dato : 29-08-03 09:35

Hej !

Jeg har også haft samme problem. En af mine "kloge" venner foreslog mig at disable powermanagement i BIOS'en og det hjalp.

ole_thorsen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 30-08-03 06:17

enebaer>har du prøvet ovenstånde forslag?

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 30-08-03 13:01

Hej Lengberg.
Jeg har prøvet dinne forslag, det hjalp ikke, jeg vil prøve Ole Thorsens forslag når der bliver tid.
Mange tak for Jeres hjælp, det kan værre at der kommer nogle flere forslag???
Hilsen enebaer.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 30-08-03 13:20

Måske en geninstallation kan hjælpe:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Linje 114

Eller måske det her:
Tip: Speed up Browsing in Internet Explorer - Start/Run/Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace
In the right pane find: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} Value and delete it.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-03 15:22

Det kunne jo være din internet browser cache, der drillede? Prøv at gå ind under funktioner >> internetindstillinger og under fanen generelt kan du slette dine midlertidige internetfiler. Hvis du har en hurtig forbindelse kan du osse under indstillinger med fordel sætte cachen til omkring 30 Mb og sætte kontroller sider til automatisk. Har du forøvrigt prøve at køre en scandisk og en defragmentering? Det kunne jo osse være din harddisk der skulle checkes!

Kommentar
Fra : sirgay

Dato : 31-08-03 15:30

har du prøvet burnin test på maskinen, gå ind i google søg "burnin test" har du fejl på hardwaren skift det ud mvh sirgay

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 03-09-03 18:51

Hejsa
Jeg har prøvet alle Jeres forslag men, der er intet der hjælper, så nu vil jeg formatrere og starte forfra.
Tak for nu og tak for Jeres hjælp mvh. enebaer3