/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
lov om at omgå en ipban???
Fra : summersun
Vist : 305 gange
20 point
Dato : 22-08-03 14:01

Hejsa

jeg vil høre om der er en som kender noget til om det er ulovligt at om en Ipban..

f.eks hvis man banner en fra en side fordi personen gentagende gange ikke kan overholde vilkårene for brugen af side og til sidst bliver ipbanned

er det så lovligt for personen at prøve at omgå den for at komme ind og forsætte sin chikane ?
og i så fald hvad kan man gøre ved det

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-08-03 15:24

I mange tilfælde vil det være omsonst, nemlig i alle de tilfælde, hvor en adsl-bruger køber et abonnement og vælger dynamisk IP-adressetildeling. Der kan IP-adressen jo ændres spontant og uvarslet af udbyderen. En ban(dlysning) vil i så tilfælde dels være til grin og dels være skadende for den som dynamisk får tildelt den bannede adresse. Hvad lovligheden angår må det vel sidestilles med, om man kan lide omgangstonen og klientellet på et værtshus. Hvis man ikke kan lide tonen, må man vælge imellem at invitere irriterende personer udenfor til en gang bøllebank (rent teoretisk fra min side) og så at holde sig fra stedet.
mvh. pbp

Kommentar
Fra : toon

Dato : 22-08-03 17:36

Jeg tvivler stært på du kan komme i juridiske problemer ved at omgå et ban på din ip, da de eneste personer som faktisk kan få oplyst navn og adresse på ip indehaveren er politiet (og efterhånden også antipiratgruppen hos nogle udbydere) og jeg tvivler på at politiet vil gøre noget ved en sådan sag.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-03 19:06

Hvis person abc-IPxx bliver banned, så er det jo ikke personen som bliver udelukket men kun den anonyme "abc-Ipxx"
Altså vil en "def-IPyy" være en ny anonym person (selv om det faktisk er samme person)
Det er jo det der er fordelen/ulempen ved at være anonym.
Omvendt har en anonym bruger/medlem rimelig sikkerhed for ikke at blive chikaneret, for denne kan jo også skifte brugernavn-IPzz.
Emesen.