/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
sponsorering
Fra : hansehen
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 22-08-03 12:59

Da jeg er involveret i en opgave som omhandler arbejde med sponsorater, er jeg interesseret i,a t høre jeres erfaringer til dette område.
Ligeledes hører jeg gerne hvis i har nogle koncepter e.l. som er gået godt eller nogle hvor det ikke er gået så godt.

MVH

Henrik Hansen

Sponsor forum
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=393995

Kommentar
Fra : RikkeHertz

Dato : 22-08-03 13:13

Jeg arbejder strategisk med at aktivere sponsorater. I den forbindelse er det vigtigt, at holde fokus på: Hvilke værdier har virksomheden og hvilke værdier repræsenterer den/de sponsorerede. For at tilsikre, at der kan ske en værdioverførsel fra begge parter. Herefter er det vigtigt, at sætte nogle succeskriterier op for samarbejdet, og se på hvilke områder kan parterne bidrage med win/win situationer til hinanden.

Så kommer det alt afgørende, som er at AKTIVERE sponsoratet. Dette er væsentligt, da det ellers ikke har nogen værdi for virksomheden. En effektiv og udbytterig måde at aktivere det på er ved at levendegøre budskabet! Herigennem opnås størst mulig værdioverførsel, blot et eksempel: Foredrag, seminar, oplevelse/levendegørelse og sidst men ikke mindst skabe en god historie! Derigennem kan der opnås PR og så ruller det.

Jeg synes et godt eksempel på sponsorat er PostDanmarks sponsorering af RadioUnderholdningsorkesteret. Levendegørelsen og aktiveringen af dette sponsorat er "Vind et orkester" som henvender sig til hr. og fru Danmark. Det er en god histore og skaber værdi til begge parter.

Håber at dette har givet dig "lidt" information, såfremt du har behov for andre vinkler - skriv igen.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 10-11-05 03:55

Jeg er blevet helt nysgerrig efter at have læst Rikkes indlæg.... må man få mere at vide?

jeg står selv i en situation hvor jeg behøver et sponsorat!