/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kontantautomater
Fra : Mone
Vist : 2011 gange
20 point
Dato : 21-08-03 23:50

Hej

Er der nogen der lige kan huske hvor meget det er
man kan hæve i en kontantautomat om dagen?
er det kr.2000,- eller kr.3000,-.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 00:09

Det er 5000 kr.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 22-08-03 00:23

Rellom

kr.5000,-, er det ikke kun hvis det er i ens egen bank??

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 20 point
Dato : 22-08-03 01:01

Nope . 2000 bobs/dag (ved det, fordi jeg ramte loftet i sidste uge). Klip fra DB :

Med dit Visa/Dankort kan du nu bruge op til 20.000 kr. om måneden i udlandet. Grænsen for at hæve i pengeautomater er uændret 2.000 kr. i døgnet.

Der kan dog godt være mulighed for indiduelle aftaler - men så gælder de kun i eget pengeinstitut.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 09:37

Jeg har ikke Dankort, men hævekort. Jeg kan hæve 5000- om dagen. Måske afhænger det af den type kort du har.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-08-03 09:44

Det kan du godt have ret i Molekyle. Visa/Dankort sætter jo ikke umiddelbart en prop i for overtræk på kontoen, mens de fleste hævekort reelt er knyttet til, hvad der står på kontoen (kan kun hæve det der er i plus). Derfor har bankerne ingen risiko der, og kan uden problemer sagtens lade folk hæve mere.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 22-08-03 12:47

Det er et visa/dankort, og det skal ikke være i min egen
bank, da jeg skal på ferie, og vil bruge det der.

erling_l skriver godt nok kr.2000,-, men jeg syntes jeg
har hørt noget med kr.3000,-, eller måske det er noget
jeg har drømt.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-08-03 13:23

Hej Mone

Teksten: "Med dit Visa/Dankort kan du nu bruge op til 20.000 kr. om måneden i udlandet. Grænsen for at hæve i pengeautomater er uændret 2.000 kr. i døgnet." er klippet direkte fra Dansk Banks hjemmeside, så det er den gældende

Nu ved jeg i sagens natur ikke, hvor du skal på ferie henne, men langt de fleste steder kan du jo købe direkte i mange butikker med visa, så måske er problemet slet ikke så stort : Hævningerne er vel mere til "lommepenge" ?

Mvh Erling

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 22-08-03 16:21

Tak for svaret erling_l.

Det er rigtigt, at det nok mest er til lommepenge man
skal hæve, men det er altså også meeeeget vigtigt, der
skulle jo gerne være til en kold drink

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 16:28

Rigtig god ferie Mone. Bare det var mig der havde råd til kolde drink's

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 22-08-03 16:53

Tak skal du ha' </MOLOKYLE>

Jamen jeg ved, at du har råd til kolde fad-/øl
Og det kan da også godt være, at der ryger
en enkelt ned af dem

Mvh
Mone