/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
nem røgbumpe
Fra : jeppenp
Vist : 1324 gange
20 point
Dato : 21-08-03 14:55

hej er da nogle der har idder til nogle nemme røgbumper.
jeg kender det med flormelis og salpeter( men det er giftigt)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-08-03 15:03

bombe!!!!

Til hvad?

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 21-08-03 15:19

til nyårsaften, live rollespil

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-08-03 15:27
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-08-03 17:55

Tøris... men det er ikke så kraftigt + det udvikler CO2. Du kan også vælge at leje en røggenerator (madolie). Hvor du kan få fat i så'n dims (maskine), det ved jeg ikke... men var det ikke lige rigeligt at gøre ud af en nytårsaften / rollespil udendørs i minus 10-20 grader?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-08-03 17:56

NB: Du kan låne min nabos gamle bil

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-08-03 18:01

Nå nu var jeg lidt vittig, på røgbombens bekostning. Prøv at ringe til Viking i Esbjerg, her kan du sikkert købe nogle uddaterede røgsignaler (orange røg... sviner som bare pokker) http://www.viking-life.dk/usr/viking/vikingdotcom.nsf

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-08-03 19:51

jeg tænker lige lidt over den....
hmmm
hvor gammel er du, JEPPENP ??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-08-03 08:36

En røgmaskine kan du købe for under en tusse hos OK Elektronik 75 62 95 77 og den kan bruges igen og igen. Der findes også røgpatroner du sætter ild til, f. eks hos Klimatek 97 53 63 22 ell 44 95 68 22 kr 151,25 for den lille og kr 435,- for den store. Så røgkanonen med diskoteksrøg er klart billigst at anvende.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-08-03 08:37

Skal det være effektfuldt nemt og hurtigt hedder løsningen scenefyrværkeriet - se ovenstående link. Det tændes elektrisk med et alm batteri.

Kommentar
Fra : emul0c

Dato : 29-08-03 18:47

Jeg tror ikke I har set hvilken kategori i har svaret på....
Han spørger om nemme røgbomber (en røgmaskine kan man jo ligesom ikke bruge til det formål)
Plus han spørger inde under kategorien --> KEMI <-- Så er det nok fordi han selv vil lave den, med nogle stoffer osv.

Hygge.....

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 20 point
Dato : 30-09-03 12:21

Lånt fra Ibasa:

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så ACCEPTER venligst den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Godkendelse af svar
Fra : jeppenp

Dato : 30-09-03 16:44

Tak for svaret 3773.