/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
Styring af printerport (LPT) i Delphi
Fra : FunkMastah
Vist : 1056 gange
20 point
Dato : 21-08-03 14:28

Jeg har aldrig programmeret i Delphi før, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man kan styre printerporten så sin computer vha. koder i Delphi. Meningen med det er, at jeg vil lave et kredsløb, som får et input fra printerporten, når jeg taster på fx "D"eller "F". Dette signal vil så forårsage, at der lyser en af tre lamper op i kredsløbet. Altså, programmere et program, der vha. tre forskellige kommandoer via parallelporten får et signal til kredsløbet.
Håber der er nogen, der kan hjælpe mig med det, da det er et projekt i teknologi på HTX.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-03 19:19

Prøv at kigge på dette:
http://www.brinck.dk
Br 832 PC Servomotorstyring
Br 848 8 Kanal parallelportsstyring
Der plejer at komme tegninger med byggesæt fra Brink.
Emesen.

Kommentar
Fra : walker1

Dato : 22-12-04 11:15

Hvis du arbejder under Win NT,2000 el. XP så kan du slet ikke styre porten direkte.
Se mit tip fra 21/12

Kommentar
Fra : zentrack

Dato : 04-10-06 23:01

Man kan godt styre/læse LPT i ovennævnte OS (det er blot ikke så simpelt som i fordoms dage)...

Har selv anvendt wellerman K8000 byggesæt - som har 16 I/O's samt analog indgang. Hertil medfølger nødvendig SW.

Hvis du vil bygge noget selv - skal du passe på... man kan nemt rænde porten af!!
MEN der findes en gratis komponent - zlPortIO - som je mener jeg fandt på delphipages.com...

Go' vind..
Zentrack