/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Capion
Fra : bl2
Vist : 2028 gange
100 point
Dato : 20-08-03 22:42

Er der nogle der kender til Capionhuset og også Capionskoven, de skulle eksistere et sted i sydsjæland, men hvor ved jeg ikke, jeg vil håbe at nogle gør.

Tak bl2

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 20-08-03 23:12

Prøv at søge på dette site efter emner med capion. og prv det samme under slægtsforskning.

Jeg tror det ligger ved Gisselfeldt (Haslev)

Lis

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-08-03 10:47

Stednavn Sogn Amt Kommune Herred Gammelt amt Bemærkning
Capions Skovhuus Herlufmagle Storstrøms Tybjerg Præstø FT 1801
Capionshuse Herlufmagle Storstrøms Suså Tybjerg Præstø Bebyggelse.
Capions Skov Herlufmagle Storstrøms Suså Tybjerg Præstø Areal, f.eks. bakke, pynt, skov, mose.
Altså i Herlufmagle sogn.

Kommentar
Fra : timberline

Dato : 04-02-04 20:58

Hej Lis

Jeg er med i jagten i denne skov som ligger v/ Herlufmagle. Det er rigtigt at denne skov høre under Gisselfeldt gods.
Capions huset ligger på vejen mellem Herufmagle og Tybjerglille bakker. det ligger midt for skoven ud til vejen.
Huset er hvidt med rødt beningsværk har stråtag og er lige sat i stand. Manden der bor i huset hedder Niels Ingemand, huset lejer han af Giselfeldt gods. Hvis de vil vide mere kan de skrive på Timberline@12move.dk

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 04-02-04 22:53

Hej Timberline
Nu er det ikk emig men bl2 der gerne vil findet dette hus, så vi må håbe at han/hun ser dit svar.

Tak for din oplysning.

Lis

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 26-02-04 11:10

Hi Bl 2.
Da jeg har hele familietræet over Capionerne, tilbage fra etienne capion indvandret til Danmark ca 1698 og har også billeder af capionhuset etc ,og meget mere så lad mig få dit tlf no, eller e.mail så vi kan kontakte hinanden .. er du på en eller anden måde i forbindelse med navnet Capion .
Capionhuset og Capionskoven er opkaldt efter en skytte ved navn jean Capion . der findes også en gård ved navn Capiongården skriv til mig Geoing@privat.dk

mv.h. geoing