/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
spam-mail eller virus???
Fra : brinkloev
Vist : 558 gange
300 point
Dato : 20-08-03 21:28

Hej
Vi har i de sidste 3 dage, modtaget omkring 150 "underlige mails"! Hvad gør vi nu, for at undgå at få flere af disse irreterende momenter?
Mvh. Brinkloev

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-08-03 21:39
Kommentar
Fra : grausen

Dato : 20-08-03 22:15

hejsa
har du scannet for virus?
hvis ikke er det måske en ide at gøre det.
hvis du ikke er ramt af virus, skulle du lægge vejen forbi
www.spywarefri.dk
og stille samme spørgsmål i deres forum under spam. (der kan du også finde gratis virusscanner)
De hjælper hurtigt og ved hvad de har med at gøre.........
m v h

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-08-03 22:24

Hej Brinkloev

Du instalerer simpelthen Spampal
http://www.spampal.org.uk/

Programmet er flere steder blevet kåret som det bedste og så er det gratis. Foruden spampal, findes der yderligere gratis plugins, som kan bruges til at rafinere filtret endnu mere med. F.eks. har jeg selv haft utrolig stor glæde af badword-plugin'et, der tilader dig at "brokke" mail der f.eks indholder ordet bargain eller andre fy ord.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-08-03 22:41

Du er blevet ramt af en af de allernyeste vira:

W32.Sobig-F.worm Removal Tool

Sådan fjernes W32.Sobig.F.worm:

EuroTrust Virus112 har udviklet et værktøj til at fjerne ormen Sobig-F.

Download EuroTrust Virus112 Removal tool fra:

http://www.virus112.com/w32sobig-f-removal.exe

For at fjerne W32.Sobig.F manuelt i Windows2000/XP, kan du gøre følgende:

1: Afslut winppr32.exe i Joblisten

2: Slet filen: C:\%windows-mappen%winppr32.exe

3: Slet følgende nøgler i registreringsdatabasen:

HKEY_CURRERNT_USERSOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionRun"TrayX"
= %windows mappen%winppr32.exe /sinc
HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionRun"TrayX"
= %windows mappen%winppr32.exe /sinc

EuroTrust Virus112 anbefaler, at du tager backup af registreringsdatabasen før der laves ændringer i den.

4: Genstart computeren

Palle Hansen
Horsens

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-08-03 08:29

Du har sikkert ret, pallebhansen, at det er det de mange e-mails handler om,men man skal åbne en af de vedhæftede filer for at blive inficeret.
http://www.krusesecurity.dk/advisories/sobig-f.txt
http://zdnet.com.com/2100-1105-5065494.html?tag=nl

Manse9933

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-03 12:57

Spørgsmålet har stået længe, husk at luk det, ved at give point til den du syntes?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 01:13

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-04 23:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Det kunne være du fik brug for Kandu en anden gang?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 23-04-04 22:30

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : brinkloev

Dato : 24-04-04 21:29

Tak for reminderen...