/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
indkøbscentre i Tyskland?? (Tæt ved græn~
Fra : ongmap
Vist : 13249 gange
20 point
Dato : 20-08-03 18:12

Hvor finder jeg Förde Park henne!?
Har den åbnet om søndag!?
Kan man betaler med dansk valuta!?

Mvh. Kim

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-08-03 18:19

HEr er deres hjemmeside : http://www.foerdepark.de/html/sub4.cfm

Du finder det let, det ligger i Flensburg Centrum :

Von der A7 aus Richtung Dänemark
Von der A7 kommend Abfahrt Flensburg/Glücksburg. Links auf die Stadtumgehung B200 Richtung Flensburg, hier Abfahrt Flensburg-Süd. Danach folgen Sie bitte den Hinweisschildern bis zum Förde Park.

Nej, der er ikke søndagsåbent :

ÖFFNUNGSZEITEN
Montag - Freitag 8.00 bis 20.00 Uhr
Samstag 8.00 - 18.00 Uhr

Dansk valuta : Ja, de fleste af butikkerne. Stort set kan du altid betale med dansk valuta og dankort i Flensborg, og der gælder naturligvis specielt de større butikker - samt de, der er rettet mod danskere (husk at der faktisk er kortgebyr på dankort, vist nok 1,5% i udlandet - så har du visa, så brug det). Det er dog et stort indkøbscenter med mange butikker, og jeg tør ikke sværge på, at der ikke er nogen af de mindre, hvor du ikke kan betale - men jeg tror det faktisk ikke.

God indkøbstur

Mvh Erling

Kommentar
Fra : larzframarz

Dato : 20-08-03 18:47

Har lige været i Fördepark og i Real er der mulighed for at betale med Dankort ved et enkelt kasseapperat. Du kører til Kruså og så er der skiltet resten af vejen når du kommer på den tyske motorvej- meget nemt at finde. Kød, ost og frugt er biligt i Real. Byggematerialer er billige i Praktiker - næsten 50%. Resten er for dyrt. Tag en madpakke med da det er dyrt at spise i centret. Når du så kører hjem så tag til Harrislee der er det billigt at købe øl og rom (Caribian rum 49,-)

Med venlig Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 20-08-03 18:49

hejsa
Du kører over grænsen ved kruså og følger vejen (mellem 7 og 10 km)
derefter er der skiltning til förde park.
Du kan godt betale med dansk valuta, men du skal være opmærksom på at du får penge tilbage i euro.
God tur. Det er et fedt center og man kan bruge oceaner af tid (og penge ) der.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-08-03 13:10

vi kommer der ofte, selv om vi har langt at køre
priser i REAL, eks dansk smør ca. 8,50 kr, kornbrændevin 32% den er god til lave
bjesk af, pris ca. 27-kr for en hel flaske
gode MOSEL vine til lave priser
kød og grøntsager til gode priser og mm
sidst vi var der betalte vi danske penge kursen var 7,58
ferik

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 13-09-03 20:48

du kan også tage til citti det er samme vej som tidligere beskrevet men udkørsel zentrum de tager også danske penge,bedre fødevarer end real

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-11-04 10:09

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag