/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dobbelt ikon på skrivebordet
Fra : snuggeben
Vist : 568 gange
50 point
Dato : 20-08-03 15:34

Når jeg lægger en genvej på skrivebordet, kommer der 2 af den samme, men sletter jeg den ene og opdaterer, forsvinder begge! Hvordan får man dette problem løst?!

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 20-08-03 15:38

Der skal lige tilføjes at det er på Windows XP!

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 20-08-03 15:40

Kører du med TWEAKUI?

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 20-08-03 16:11

Til lengberg....> Undskyld jeg blander mig, men hvad er TWEAKUI??

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-08-03 16:35

Mone > TWEAKUI er et program, med hvilket du kan forbedre windows ydeevne.
Hvis du er interesseret, kan du hente det her:
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp
Vær blot opmærksom på, at brugt forkert kan det lave temmelig megen ravage på computeren.

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 20-08-03 17:05

Nej, jeg har ikke TWEAKUI...

Kommentar
Fra : ole_thorsen

Dato : 20-08-03 17:08

Undskyld ! Findes TWEAKUI også til WIN XP ?
Når jeg følger ovenstående link, står der intet om WIN XP

Hilsen

ole_thorsen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-08-03 17:17

ole_thorsen > Du kan hente Tweak UI til XP her:
http://www.annoyances.org/exec/show/tweakui
Men så heller ikke mere fra mig om det.
For det er jo sådan set ikke det, snuggeben spørger om.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 17:19

Måske du lige skal fortælle hvad du gør, når du lægger en genvej ud på skrivebordet, så vil vi have meget lettere ved at hjælpe dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-08-03 17:29
Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 20-08-03 18:13

Det jeg mente med Tweakui var, at det har en mulighed der hedder noget med- treat file as a single unit, dvs.hvis man sletter en fil der har nogen henvisninger til noget, bliver begge slettet, lidt uforståeligt måske?
snuggeben, hvis du gendanner den ene genvej fra papirkurv, hvad sker der så?
En omvej, enig

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 20-08-03 20:55

lengberg> Hvis jeg gendanner fra papirskurv, så kommer der alligevel 2 ( selvom jeg kun gendanner 1 genvej ) !

Kommentar
Fra : snuggeben

Dato : 21-08-03 07:02

Problemet er ganske enkelt, at hvis jeg har et program eller andet jeg gerne vil have en genvej til og jeg højreklikker derpå og siger send til skrivebord, laver den 2 genvejsikoner og det sker osse, hvis jeg installerer et program, der automatisk lægger en genvej på skrivebordet. Vups har jeg osse to af dem

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 02-10-03 07:58

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-03 11:07

Ishoey -> Du kan da se, det ikke er besvaret. Jeg kan da i hvert fald ikke få øje på noget der ligner en løsning på snuggeben's problem ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 02-10-03 11:29

snuggeben>du har vel ikke to-send til skrivebord i højreklik?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:30

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>