/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Ideer til selvudvikling og selvtillid.
Fra : Haveredskab
Vist : 368 gange
50 point
Dato : 19-08-03 23:33

Jeg har længe ville tage nogle kurser i Drama eller lign. for at blive en lidt mere afslappet person.
Keg har ellers nok af selvtillid og er emget udadvendt og social. Men et eksempel på et område jeg godt kunne bruge lidt mere udvikling på, er f.eks at stille sig op og danse ædru på en cafe hvor der ikke er dansegulv med en pige, bare fordi man har lyst.
Eller tage på karaoke bar og synge for fulde gardiner uden at tænke over eller bekymre sig om hvad nogen andre syntes om det.
Og hvad med at stille sig op og holde en talt for 70.000 mennesker (eller bare 50) uden at mumle og lyde nervøs.
Eller at gå hen til en pige midt på gaden eller i en skoforretnig eller lign. fordi hun tydeligt har vist interesse, og snakke med hende uden at have i baghovedet at "det her er flovt" osv. osv.
Tror godt i ved hvad jeg mener????????????

Mit spørgesmål er så:

Er der en der ved hvor jeg kan tage et kursus i ikke at have en kæp oppe i røven, fordi det hele skal være så stramt og rutinepræget, og man endelig ikke skal tro man er noget???

f.eks som jeg ovenfor nævnte. et Dramakursus eller noget lign.
Er der nogen der har været på et kursus de kan anbefale eller kender nogen der har?

Eller er der helt andre løsninger?

Ved godt det ikke er supervigtigt i livet. Men jeg VIL KUNNE VÆRE MERE afslappet i alle situationer.

M

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-08-03 00:45

Hvor meget vil du ofre - kan du evt. få dit firma til at hjælpe med betaling (personlig udvikling) ?

Akti Ledelse : Power and Influence evt. advanced power året efter. Går naturligvis på at lære om dig selv og om at "tage teten" - samt de mærkbare konsekvenser ved at gøre det (eller evt. ikke gøre det).

Synes specielt, at 1'eren var god

Mvh Erling

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 08:49

Ja, du skal nok tage et kusus i personlig udvikling som f.eks : http://home19.inet.tele.dk/harmonisk/kurser.htm

..eller en overbygning til voksenpædagogisk grunduddannelse fra VPC ( De har iøvrigt en del gode kurser, der ikke kræver særligt kendskab til pædagogik, rekvirér en kususoversigt på Biblioteket.) : http://www.vpckk.dk/vpc/vpc_kurser/kurser_index.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 08:54

Ps. Jeg har selv deltaget i kurser fra VPC bl.a. : Dialog som udviklingsværktøj.

Hvis de stadig har det kursus (week-end kursus pris ca. 500-600 kr) er jeg sikker på, det er noget sådan du søger.
Hvis de udbyder flere kurser i den boldgade skal du gå efter dem med underviser og gestalt-terapeut : Pia Johansen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Haveredskab

Dato : 20-08-03 14:02

Nej jeg har desværre ikke noget firma der vil betale
Men det er måske også lige for pædagogisk det kursus.
Er mere til noget hvor man bevæger sig og laver alle mulige åndsvage ting.
Håber det giver mening.
Jeg mener bare, istedet for at sidde rundt om et ovalt bord.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-03 15:04

På VPC's kurser (Pia Johansen går, som gestalt terapeut, meget op i at få kroppen med) kan du tro der bliver danset stammedans, mimet, rollespillet og hva' har vi

500-600 kr. for 2 * 6 timer, det kunne selv jeg som bistandsklient betale.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Haveredskab

Dato : 20-08-03 18:35

Tak for svaret molokyle. Lige det jeg ledte efter

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 19:13

Takker Haveredskabet

En anden god ting ved VPC's kurser er, kursisterne er som regel 'grønne' og 'uprøvede', så der er mange livserfaringer at dele under et sådant week-end kursus. Man får så rigeligt med response og input's. Ikke mindst nogle rigtigt gode fiduser og værktøjer til at 'begå' sig i hverdagen.

Mvh. og go' fornøjelse...

Vift med arme og ben og husk at trække vejret med maven; ikke med brystet

</MOLOKYLE>